br
door bronx Feb 7, 2008 om 14:33
Geldzaken & recht

Een vraag

ik zou een bedrag van 2500 euro kunnen lenen,
maar daar gaat dan zoiezo 393,00 euro van af voor de koopsompremie. er staat looptijd in maanden: 72
verzekerd maantermijn euro 75,00.
dat bedrag betaal je in 1x en dan ben je verzekerd voor 75,00 euro per maand?
der staat dat je 17.2% rente per jaar gaat betalen over het saldo.
ook al zou ik dat in 1jaar aflossen dan ben ik 430 euro aan rente kwijt, oke dat kan nog een keer,
je bent dus 823 euro over die 2500 kwijt, of heb ik dat mis?

329 3 Rapporteer

vladja
door vladja - Feb 7, 2008 om 14:44
8293 Antwoorden / 27 Vragen

17.2% rente? Dat is woeker. Zelfs postorderbedrijven mogen niet meer vragen dan de maximale 16%.

Waarvoor wordt de koopsompremie betaalt? Een verzekering? Zo ja, wat voor verzekering? Wat is er verzekerd?

Vladja

br
door bronx - Feb 7, 2008 om 14:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

overlijden 1e contractant, maar dat hoef ik eigenlijk niet.
maar volgens mij verstrekken ze de lening inclusief de verzekering van 393 euro. dus wat ik aan u reactie verneem is.
niet doen?

vladja
door vladja - Feb 7, 2008 om 15:28
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik ken uw situatie niet, maar ik zou dit zeker niet doen. U betaalt een gigantische hoeveelheid aan een verzekering. Vaak worden dit soort verzekeringen gekoppeld aan een lening, alhoewel koppelverkoop officieel verboden is. Het merendeel van het bedrag gaat op aan provisie voor de tussenpersoon. Vraag een vrijblijvend offerte voor zo'n verzekering aan bij gewone verzekeringsmaatschappijen en vergelijk de premie.

Het rentepercentage is je reinste woekerrente. Zelfs de cowboys onder de TV-leenboeren zitten onder dit percentage.

Als u echt geld nodig heeft, probeer dan eens een gewone bank of een stadsbank (gemeentelijke kredietbank).

Vladja