ar
door aribo51 Dec 15, 2014 om 18:42
Geldzaken & recht

Einde flexpensioen

Door een keuze gemaakt op mijn 60ste moet ik nu mijn flexpensioen opmaken. Flexpensioen eindigt op het moment dat ik 65 jaar wordt. Het gevolg is dat ik vanaf die datum minimal 7 maanden helemaal geen inkomen heb.Ik kom niet in aanmerking voor een overbruggingdregeling, want mijn flexpensioen is ingegaan op 1 November 2014.
Nu mijn vraag : Hoe kom ik aan inkomen na mijn 65ste en tot ingang Aow uitkering??
Naar de bijstand of bestaan er nog andere regelingen?

1526 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar uw pensioen gaat toch in op uw 65ste verjaardag? Dat zal dan te weinig zijn, maar ik lees wel dat men bij sommige pensioenfondsen kan lenen.

Bijstand heeft verstrekkende gevolgen.

ho
door hopetobehelping - Dec 15, 2014 om 19:21
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste aribo51,

uw flexpensioen is al gestart en eindigt op uw 65'ste. Door de verhoging van de pensioenleeftijd zit u vervolgens 7 maanden zonder inkomsten. Het klinkt bijna als iets wat onze wetgever/tweede kamer vergeten is.
Als ik u was zou ik contact opnemen met de partijen waarbij uw flexpensioen en pensioen lopen. U zult toch vast niet de enige zijn die tegen deze problemen aanlopen.

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hopetobehelping

Dat is helemaal niemand vergeten. Vut en zo wat ingegaan is vóór 1 januari 2013 geeft eventueel recht op een overbruggingsregeling, daarna niet meer.

Bij sommige pensioenfondsen kan het pensioen ook tijdelijk verhoogd worden.heeft wel tot effect dat het nadien lager is.

jantje7
door jantje7 - Dec 15, 2014 om 20:05
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Als het laatste voorstel wordt aangenomen kan het zo maar zijn dat u 1 jaar moet overbruggen. Zo als het er nu uitziet komt 7 maanden overeen met 12 maanden.

ja
door janf43 - Dec 15, 2014 om 20:20
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aribo51 schreef op maandag 15 dec 2014, 18:42]
Nu mijn vraag : Hoe kom ik aan inkomen na mijn 65ste en tot ingang Aow uitkering??
Naar de bijstand of bestaan er nog andere regelingen?

Wat dacht u van geld opzij zetten?

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 21:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt ook nog ern baantje zoeken en de opbrengsten daarvan reserveren.

pi
door pieterwolters - Dec 15, 2014 om 22:30
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een luxe dat je voor je 65ste kon stoppen. Hadden wij dat nog maar.

zw
door zwaardvis - Dec 15, 2014 om 23:31
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 15 dec 2014, 22:30]Wat een luxe dat je voor je 65ste kon stoppen. Hadden wij dat nog maar. Iedereen heeft het recht om niet (meer) te werken. Iedereen mag stoppen. Kans is alleen groot dat je dan geen geld meer krijgt, maar er is geen werkplicht meer in Nederland.....

valerius-2
door valerius-2 - Dec 16, 2014 om 00:42
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 15 dec 2014, 22:30]Wat een luxe dat je voor je 65ste kon stoppen. Hadden wij dat nog maar.
Ik was 59 1/2 ben nu 25 jaar met pensioen , maar vroeger voor was er in mijn vroege verleden voor de meeste mensen helemaal geen pensioen. Tenminste mijn ouders moesten van de steun leven, wij als kinderen moesten dus bij passen.

target
door target - Dec 16, 2014 om 10:17
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 00:42][quote=pieterwolters schreef op maandag 15 dec 2014, 22:30]Wat een luxe dat je voor je 65ste kon stoppen. Hadden wij dat nog maar.
Ik was 59 1/2 ben nu 25 jaar met pensioen , maar vroeger voor was er in mijn vroege verleden voor de meeste mensen helemaal geen pensioen. Tenminste mijn ouders moesten van de steun leven, wij als kinderen moesten dus bij passen.

Tijden veranderen. De geschiedenis herhaalt zich.
Wij gaan minimaal een halve eeuw terug in de tijd.