ekiem
door ekiem Feb 24, 2014 om 11:48
Voeding & gezondheid

Ervaringen oor thermometer

Goedemorgen allemaal,

Ik wilde een oor thermometer kopen maar schrok van de prijs , 50 euro Braun.
Daarom mijn vraag, wat is jullie ervaring daarmee.
En wat is een goede, redelijk geprijsde oorthermometer ?

58976 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2014 om 12:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ekiem,

Ze zijn er ook wel goedkoper, hoor.

Bv. deze voor € 26
En bij Wehkamp voor € 19,95 de Cresta.

En dat je ze maar niet nodig zult hebben!

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Feb 24, 2014 om 13:17
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Hoi ekiem, hier nog een paar: thermometer. Zo te zien 'voor elck wat wils'.

aurora1
door aurora1 - Feb 24, 2014 om 13:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Let eens op aanbiedingen van bijv. Lidl, Aldi, Wibra, Kruidvat etc., dan ben je ca 10-12 E kwijt. Bij de Hema kosten ze ca 20 E en met een kortingsticker minder, bij Blokker ca 15 E. Kijk anders ook bij de MM.

aurora1
door aurora1 - Feb 24, 2014 om 13:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bekijk bij de aanschaf ook of je de thermometer alleen met oorkapjes- of oorhoesjes kunt gebruiken en of die gemakkelijk verkrijgbaar zijn en wat ze kosten.

costnix
door costnix - Feb 24, 2014 om 15:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn persoonlijke ervaringen met en oorthermometer zijn slecht. Doordat ik veel oorsmeer produceer en me gehoorgang krommer dan normaal is, "ziet" de sensor van mijn oorthermometer het trommelvlies niet en meet een veel te lage lichaamstemperatuur. De gewone thermometer heeft dit probleem niet.

ekiem
door ekiem - Feb 24, 2014 om 22:51
676 Antwoorden / 100 Vragen

Avond iedereen,

Bedankt voor jullie reacties, daar ga ik mee aan de slag. Ik heb nog zo'n oude thermometer " uit het jaar nul " vandaar mijn belangstelling naar zo'n oorthermometer.

Maar ja, er is zo'n enorm prijsverschil onderling en die "ouderwetse " thermometers, die had ik gezien bij de Action voor 1,69 !!!!

Ik heb net kortings stikkers van de Hema gekregen ,daar kan ik eens gaan kijken en anders mischien die Cresta.

Ekiem

aurora1
door aurora1 - Feb 24, 2014 om 23:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zo'n ouderwetse thermometer "uit het jaar nul" gebruik ik liever dan de moderne oorversie. En, hoe vaak gebruik je nu een koortsthermometer? De Cresta van Blokker lijkt overigens het voordeligst.

ekiem
door ekiem - Feb 25, 2014 om 09:30
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ha ha ,je hebt helemaal gelijk maar het betreft in dit geval mijn partner. Komt straks uit het ziekenhuis en moet nog 2 weken in de gaten worden gehouden, temp + gewicht.
Vandaar die vraag.

groetjes Ekiem

ka
door kama - Feb 26, 2014 om 11:42
161 Antwoorden / 19 Vragen

Alleen in het ziekenhuis waar ik een paar keer lag werkte men met oorthermometers. Ik doe het altijd rectaal. Dus ook in het ziekenhuis. Ongeveer gelijk met de "officiële" metingen. De verschillen zijn immens. En bovendien niet altijd het zelfde. Van 0,3 tot 1,0 graden. De oorthermometers geven veel te lage waarden aan. Daarom mijn advies: koop geen oorthermometer. Dat is echt geldverspilling, zeker bij deze prijzen.

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2014 om 14:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees ook eens klik hier door....

wimmi20
door wimmi20 - Feb 26, 2014 om 15:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste vraagsteller,
u moet zich het volgende realiseren :
hoe vaak gebruik je een koorts thermometer ?
Zijn er kinderen in huis die af en toe een uggeltje hebben waarbij je wilt weten of er koorts is dan is een elektrische meter misschien wel handig.
Maar ben je zelden ziek, en je pakt na langere tijd de meter dan zul je zien dat de knoopcel batterij leeg is.
En dan pak je toch weer de gewone meter.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 26, 2014 om 16:08
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Vraagsteller,
ik heb even gedaan wat u ook in 3 minuten was gelukt.
Bij koekel intypen oorthermometer.
En van uw klacht dat ze zo duur zijn blijft niets over.
Fysic FT07 bij Kijkshop 3.32 euro
Braun PRT1000 7.49 bij BCC.
Ben ik nou zo slim ?

Em
door Emmap - Feb 26, 2014 om 20:29
162 Antwoorden / 8 Vragen

Zie ook de andere vragen over dit onderwerp, o.a op 16 jan 2014 vroeg iemand ook naar de beste koortsthermometer. Goed om daar even te lezen wat de ervaringen zijn met oorthermometers.
Tik als zoekwoord koortsthermometer in, dat komt u er binnen de rubriek vraag en beantwoord wel bij uit, bij die antwoorden. (denk ik)

labren
door labren - Feb 28, 2014 om 00:04
862 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon de goedkoopste nemen want ze doen allemaal hetzelfde