mjvanderwerf
door mjvanderwerf Jan 1, 2015 om 10:07
Elektronica & tv

(Externe ?) DVD-speler

Goedenmorgen !
Allereerst een voorspoedig en gezond 2015 toegewenst.
Ik heb een TV met een ingebouwde DVD-speler.
Sinds kort krijg ik bij elke DVD de melding "Geen disk".
Na reinigen van het lensje geen verbetering.
Via "source" zie ik o.a. USB.
Heeft iemand een advies ?
(40-50 euro te besteden)
Groeten,
MJ.

2697 18 Rapporteer

ro
door ron530 - Jan 1, 2015 om 11:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een dvdspeler van een grootgrutter aanschaffen, deze middels een scartkabel aansluiten op de tv zou een optie kunnen zijn.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jan 1, 2015 om 12:11
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank voor je reactie !
Helaas is de scart op de TV al bezet (Digitenne)
MJ.

tijger1
door tijger1 - Jan 1, 2015 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien even merk en type tv vermelden? Wellicht dat er dan hulp geboden kan worden.

gerbera
door gerbera - Jan 1, 2015 om 12:46
7364 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=mjvanderwerf schreef op donderdag 1 jan 2015, 12:11]Dank voor je reactie !
Helaas is de scart op de TV al bezet (Digitenne)
MJ.
U kunt op deze aansluiting een scartstekkerdoos gebruiken waarin 2 of 3 aansluitingen zitten en daarop zowel Digitenne en een externe DVD speler aansluiten. Bij gebruik van Digitenne moet DVD speler wel uit staan en anders om ook. En voor een paar tientjes heb je al een redelijke DVD speler.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jan 1, 2015 om 13:36
525 Antwoorden / 385 Vragen

Allen dank !
Ik heb een voorkeur voor een aansluiting via de USB.
(zit ook op de Tv dus.)
Het merk van de TV is Salora, modelnr zql ik gaan opzoeken.
MJ.

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2015 om 14:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

De beste wensen voor dit nieuwe jaar!

Wellicht is dit iets voor je: klik hier.

Suc6

tijger1
door tijger1 - Jan 1, 2015 om 14:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is het niet verstandiger te proberen te achterhalen wat het euvel is dat de dvd-speler "no disk" aangeeft?

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2015 om 15:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

Als spil of laser-lens van een DVD-speler beschadigd zijn, is het meestal goedkoper om een ??nieuwe dvd-speler aan te schaffen.

@mjvanderwerf,

Lees ook eens hier.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Jan 1, 2015 om 15:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mjvanderwerf schreef op donderdag 1 jan 2015, 13:36]Allen dank !
Ik heb een voorkeur voor een aansluiting via de USB.
(zit ook op de Tv dus.)
Het merk van de TV is Salora, modelnr zql ik gaan opzoeken.
MJ.

Je zal een dvd speler toch met hdmi of scart moeten aansluiten.

Voor 30,- euro koop je een simpele speler bij Blokker, MM enz. enz.

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2015 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mjvanderwerf,

Svp antwoord van 14.40 uur negeren. Foutje.
Dat gaat over een usb-ingang

aurora1
door aurora1 - Jan 1, 2015 om 16:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn reactie was op miraculeuze wijze verdwenen, dus in de herhaling.
In de gebruiksaanwijzing zou eventueel bij problemen oplossen kunnen staan wat de oorzaak van deze melding is en hoe die mogelijk te verhelpen is.
Ook zou in de gebruiksaanwijzing moeten staan welke externe apparatuur op de tv aangesloten kan worden en hoe. Dus via scart en/of bijv. usb.
Met verwijzing naar @gerbera, zie ook uw eerdere vraag over scart en digitenne, klik hier.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jan 1, 2015 om 17:00
525 Antwoorden / 385 Vragen

Als ik het allemaal goed begrijp, zoek ik een DVD-speler met een USB-UITGANG.
Maar zijn die er wel ? Volgens Carola dus niet.
MJ

diumenge
door diumenge - Jan 1, 2015 om 17:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mjvanderwerf schreef op donderdag 1 jan 2015, 17:00]Als ik het allemaal goed begrijp, zoek ik een DVD-speler met een USB-UITGANG.
Maar zijn die er wel ? Volgens Carola dus niet.
MJ
Die bestaan inderdaad niet, althans niet als je via die USB-uitgang een videosignaal op je TV wilt weergeven.

tijger1
door tijger1 - Jan 1, 2015 om 18:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die USB ingang op uw tv is daar ook niet voor bestemd.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jan 1, 2015 om 18:56
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hallo,
de TV is een Salora LED Kleuren TV (24LED6015TDW)
Ik geef me over !
Wat moet ik doen (aanschaffen) om de kapotte DVD-lezer in de TV
met een ander apparaat op te lossen ?
Graag uw advies.
MJ.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jan 1, 2015 om 20:09
525 Antwoorden / 385 Vragen

Ik heb een dvd-speler met HDMI-uitgang en een HDMI-kabel besteld.
Bedankt, misschien word dat een topantwoord !
MJ.

crewmember
door crewmember - Jan 5, 2015 om 13:18
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mjvanderwerf schreef op donderdag 1 jan 2015, 18:56]Hallo,
de TV is een Salora LED Kleuren TV (24LED6015TDW)
Ik geef me over !
Wat moet ik doen (aanschaffen) om de kapotte DVD-lezer in de TV
met een ander apparaat op te lossen ?
Graag uw advies.
MJ.

Deze jaren verkocht vanuit de koopjeshoek. Ze waren zo slecht en kwamen zo vaak kapot terug, dat we ze meteen in de container gooide als ze kapot waren en een nieuwe mee gaven. Het opsturen was duurder dan de tv kost.

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2015 om 15:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een Dvd- of een bluray-speler mét een HDMI-aansluiting, dan kan de scart voor digitenne in gebruik blijven.