Br
door Brolga Aug 1, 2014 om 12:38
Computers & telefonie

Facebook spelletjes

Als je een spelletje wilt spelen op Facebook willen ze inzage in je algemene gegevens zoals: profielnaam, geslacht, gebruikers-id, vriendenlijst en alle andere informatie die ik openbaar gemaakt heb. Vroege was dit niet nodig. Is dit wel veilig/handig om te doen? Of willen ze dit alleen weten, zodat ze reclame dingen kunnen sturen naar jou en je vrienden

1436 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 1, 2014 om 12:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, voor Facebook hoef je niet te betalen, maar ze hebben wel inkomsten nodig. Via reclame dus.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 1, 2014 om 18:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Voor nu is het enkel voor reclame, echter kun je niet in de toekomst kijken wat ze dan met jouw persoonsgegevens-profiel gaan doen. Eén ding kun je wel vanuit gaan (opslaan/bewaren van gegevens kost vrijwel niets meer), over 100 jaar weten ze nog precies; wanneer, waar (exacte locatie), tijdstip etc. jij welke spelletje speelde en met wie.

Geheel aan jou of je dit wenselijk vind of niet..

Br
door Brolga - Aug 2, 2014 om 11:13
18 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 1 aug 2014, 18:02]Voor nu is het enkel voor reclame, echter kun je niet in de toekomst kijken wat ze dan met jouw persoonsgegevens-profiel gaan doen. Eén ding kun je wel vanuit gaan (opslaan/bewaren van gegevens kost vrijwel niets meer), over 100 jaar weten ze nog precies; wanneer, waar (exacte locatie), tijdstip etc. jij welke spelletje speelde en met wie.

Geheel aan jou of je dit wenselijk vind of niet..

Zoiets vermoede ik al.Heb paar keer problemen gehad met computer, dus ben wat voorzichtiger geworden met zomaar iets accepteren. Dank voor je antwoord. Gr Brolga

Br
door Brolga - Aug 2, 2014 om 11:14
18 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 1 aug 2014, 12:43]Ja, voor Facebook hoef je niet te betalen, maar ze hebben wel inkomsten nodig. Via reclame dus.

Diumengen, ook bedankt voor het antwoord. Zoals ik al schreef aan 'lekkerisdat' ben ik na wat problemen met computer voorzichtiger geworden. Gr Brolga

Br
door Brolga - Aug 2, 2014 om 11:22
18 Antwoorden / 13 Vragen

Ik kan niet ontdekken hoe ik moet aangeven dat mijn vraag voldoende beantwoord is, dus reageer ik maar op mijn eigen vraag. Ook weet ik niet hoe ik de persoon die geantwoord heeft een bedankje kan sturen. Dus heb ik bij hun antwoord op quote geklikt en daaronder iets geschreven. Hoop dat het overkomt.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik weet voldoende, Groet Brolga

edrick3
door edrick3 - Aug 2, 2014 om 13:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo brolga,

.....Ik kan niet ontdekken hoe ik moet aangeven dat mijn vraag voldoende beantwoord is, dus reageer ik maar op mijn eigen vraag....

Dat doe je prima. Op dit forum kun je je vraag niet 'afsluiten'. Een reactie plaatsen in het veld Reageren is voldoende.

.....Ook weet ik niet hoe ik de persoon die geantwoord heeft een bedankje kan sturen. Dus heb ik bij hun antwoord op quote geklikt en daaronder iets geschreven. Hoop dat het overkomt......

Dat is prima gedaan; kan ook zonder quote.
Als je vindt dat iemand een PRIMA antwoord gegeven heeft kun je bij dat antwoord op 'Dit is een Topantwoord' klikken. Daarbij komt ook de mogelijkheid tevoorschijn om iemand een bedankje te sturen (dat dan NIET op dit forum te lezen is).

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Aug 2, 2014 om 13:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Om te zien wat Facebook allemaal registreert is dit wel leuk om te lezen: [url=http://webwereld.nl/big-data/83389-zo-schakel-je-facebooks-bekritiseerde-cookies-uit][u]Zo schakel je Facebooks bekritiseerde cookies uit[/u] (Webwereld)[/url]. Zie ook de reacties.

Zelfs als je geen Facebook gebruikt en je komt niet om de site van Facebook.com zelf, dan nog worden er gegevens van je geregistreerd.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 2, 2014 om 17:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wanneer je socialmedia-icoontjes op 'n website ziet, kun je er vergif op innemen dat je gevolgd wordt (ook wanneer je uitgelogd bent en/of daar niet actief bent).

Daarom ook sterk het advies om FireFox + enkele extensies te gebruiken die dit tegengaan.

Cookies
door Cookies - Aug 2, 2014 om 17:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 2 aug 2014, 11:51]
Zelfs als je geen Facebook gebruikt en je komt niet om de site van Facebook.com zelf, dan nog worden er gegevens van je geregistreerd.

Niet als je Ghostery gebruikt.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 2, 2014 om 18:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 2 aug 2014, 17:56]Niet als je Ghostery gebruikt.
Plus NoScript, RequestPolicy en DoNotTrackMe :-).

ps vergeet als bonus HTTPS Everywhere niet.

Cookies
door Cookies - Aug 2, 2014 om 18:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 2 aug 2014, 18:06][quote=carola.83 schreef op zaterdag 2 aug 2014, 17:56]Niet als je Ghostery gebruikt.
Plus NoScript, RequestPolicy en DoNotTrackMe :-).

ps vergeet als bonus HTTPS Everywhere niet.

Nog beter: helemaal het www niet op gaan!