ve
door verduyn2 Apr 1, 2006 om 09:02
Geldzaken & recht

Fiets aktie

Ik wil graag in contact komen met mensen die gedupeeerd zijn inzake de geld terug aktie die ongeveer 5 jaar geleden plaats vond.Ik heb toen een fiets gekocht en zou in deze tijd mijn geld terug krijgen. Ik heb alle mitsen en maren afgehandeld (dus opgestuurd naar notaris Albeda te Lemmer volgens de regels van het 3 -stappen-plan) maar krijg te horen bij de notaris dat het bedrijf niet meer bestaat en nu in Belgie zit en ze daar aLle post heen sturen maar ongeopend terug krijgen.

Het gaat om de STICHTING FIETSAKTIE. Ik vind het een zeer vreemde zaak. Temeer omdat ik ook begrepen heb dat de notaris alle post leuk in postzakken laat zitten en geen aktie onderneemt om het eens goed uit te gaan zoeken. Ook wordt er niemand op de hoogte gesteld. Ik heb op 28 september nog contact gehad met iemand van dat kantoor en men vertelde mij dat de aktie nog liep. Er liepen welliswaar destijds 2 akties maar deze zou nog wel lopen en de ander was failliet.

Ik laat het er niet bij zitten want ik vind dat het recht zijn beloop moet hebben.

1915 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 10:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

goedenmorgen.bron tros radar.Zojuist heb ik een zoektocht afgerond of het nog nut heeft om een laatste Terugbetalingscertificaat in te dienen. Inmiddels zijn nl. 6 weken verlopen, nadat ik (met twee uitwonende dochters) twee andere had ingediend. En geen geld zag bijgeschreven worden.
Reactie notariskantoor: Stichting Fiets Aktie zit in Belgie en is niet bereikbaar per post of telefoon. Er is niemand. Het heeft geen nut om nog iets in te sturen, maar je moet het zelf weten. Ze houden alle ingestuurde stukken vast, totdat ze de Stichting weten te traceren.

Daarna contact gehad met Mr Gunning van CMS Derks Star Busmann. Omdat de Stichting Fiets Aktie zich had herverzekerd volgens het certificaat en volgens de bijgeleverde folder VK Finance BV de borgsteller was voor het terugbetalen, heb ik gevraagd of het nut had om me te melden voor het faillissement van VK Finance BV. Niet dus. Volgens Mr Gunning heeft hij geen enkel stuk kunnen vinden, waaruit zou kunnen blijken, dat de Stichting de verzekering had ondergebracht bij VK Finance BV. Wanneer ik mijn vordering zou indienen op basis van de informatie uit de folder, zou hij deze noteren bij betwiste vorderingen. Inmiddels zijn het er al meer dan 7000 voor € 1.000.000,- of zo. Mijn groep valt af dus. Alles wat in die folders staat zijn dus leugens. Hoewel ik niet snap dat notaris Seinstra hieraan meewerkte of het liet gebeuren. Hij heeft hier toch jarenlang aan meegewerkt en niets uitgezocht. Ik kan dat niet meer "knullig" noemen. (citaat Mr Gunning)Eerder dubieus. Mijn woorden.
Mr Gunning heeft getracht de Stichting Fiets Aktie te traceren:
Lemmer in Nederland, Belgie, Engeland, Irak en daarna???? de kosmos, zoals hij zei. Nergens komt hij ooit één naam tegen van een persoon. Gevolg: er kan geen faillissement worden aangevraagd.
Heeft het nut om nog iets op te sturen: Wanneer je tussentijds iets hebt opgestuurd, heb je je rechten al doen gelden. Het heeft nu geen nut meer, om nog kosten te maken door alsnog het laatste certificaat op te sturen.
Helaas. Zoals Mr Gunning zegt: u heeft in ieder geval een fiets voor uw geld. Dat er een verzekering moest worden afgesloten, die beslist duur was, heb ik maar niet meer gemeld. De ellende die hij noemde, van oude mensjes die hun pensioen kwijt zijn door kwalijke praktijken, is natuurlijk vele malen erger.namens respondent radar.fred

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of we over dezelfde aktie praten. Er lopen namelijk 2 akties. Ik heb hier papieren zoals:Fietsverzek. polis St Fiets Aktie,Terugbetalingscert., Fietsverzekeringsplan, formulier met o.a. het gegeven  3-stappen-plan. Het bedrijf stond geregistreerd onder KvK nr. 01082000. Klopt dat?

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Heer Verduyn, Logt u in bij google met STICHTING FIETSACTIE u ziet een scherm vol met allerlei reacties waarvan bovenstaande er een is,Ik denk voor u een goed overzicht hoe de consument nog steeds opgelicht wordt.Toch succes met uw eventuele actie.VRGr. Fred

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

n.b. Dit nummer is gerelateerd aan het bedrijf. Was in Belgie telefoon wordt niet meer opgenomen.Wat mij betreft praten we over het zelfde bedrijf.fred

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

En vrij vertaalt naar reacties op 100% geld terug akties (Tros Radar en andere): De zon gaat nog altijd voor niets op maar dat is ook wel ongeveer het enige, naast regen etc. dat je gratis krijgt. Iets kopen zoals een fiets of raamkozijnen en dan na x jaren al je geld terug?

De raamkozijnfrabrikant heeft inmiddels zijn faillissement geregeld.

U wilt uw recht? Tegen welke kosten? Een advocaat kost al gauw meer dan weer een nieuwe fiets.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat de notaris initatief moet nemen door ten eerste iedereen op de hoogte te stellen van de stand van zaken. Zijn voorganger heeft ongetwijfeld namen van personen waar mee hij destijds deze deal mee heeft opgezet. Waarom doet hij niets?

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook een van de gedupeerden van deze slimme notaris uit Lemmer en zijn trawanten van de Stichting Fietsaktie. Ik doe graag mee als er gezamenlijk aktie gevoerd moet worden. Vind overigens dat de betrokken rijwielhandelaren ook niet vrij uit gaan en de kopers van dure fietsen (gelokt met die aktie) wel enigszins tegemoet mogen komen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

De fietshandelaren gaan vrijuit. Ik heb mijn fietshandelaar gebeld en kan morgen terugbellen omdat zijn vrouw (was er nu niet ) misschien van meer weet omdat zij het in Belgie uit heeft laten zoeken op het adres waar volgens notaris Albeda de eigenaar van de St. Fietsaktie naar toe gegaan zou zijn. Ik heb begrepen dat de fietshandelaren ook flink gedupeeerd zijn. Ik vertrouw mijn  fietshandelaar. Hij heeft een goede naam op te houden .Het feit dat zijn vrouw alles uit laat zoeken zegt mij genoeg. Morgen kan ik terugbellen ik ben benieuwd. Allemaal maar zoveel mogelijk informatie geven. Ik heb voor het afsluiten van de polis + 10% afleveringskosten een bedrag van ongeveer 700 gulden aan die ploert bertaald. De handelaar zei dat hij die 10% + 5 % van zichzelf moest betalen als de mensen een nieuw model kochten. LAAT IEDEREEN ZOVEEL MOGELIJK INFORMATIE GEVEN. HET BEDRIJF IS NIET FAILLIET DUS WIE WEET. Ik vind dat de dader gestraft moet worden.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2006 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eveneens 5 jaar geleden een fiets gekocht naar aanleiding van de aktie: "Koop nu een kwaliteitsfiets en vraag over 5 jaar uw aankoopbedrag volledig terug". Ik heb in die periode de verschillende (deel) certificaten aangetekend naar het notariskantoor in Lemmer gezonden. Vandaag heb ik contact gehad met een medewerkster van het Notariskantoor in Lemmer. Zij gaf aan, dat het bedrijf nog steeds zou bestaan, maar in België kantoor zou houden: Ring 1, 2910 Essen België, tel. nr. 0032-36900528. Op dit telnr. krijg ik geen gehoor. Ook ik vind, dat het recht zijn beloop moet hebben. In de folder van de Stichting Fiets Aktie die destijds is verspreid, staat het bol van de garanties, dat deze Stichting na 5 jaar het aankoopbedrag daadwerkelijk zal terugbetalen. Ik wil die Stichting hier graag aan houden.

Huub van Cleef, vancleef-tabbers@hetnet.nl

ve
door verwijderd - Apr 5, 2006 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw fietshandelaar gaat vrijuit????????????????????????

Hoe zo, hij heeft u die fiets toch verkocht en was dus op de hoogte van de aktie. Had u anders een fiets gekocht bij hem????

Logisch dat die nu zegt een naam hoog te willen houden.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben dupe van deze Aktie. Ik hoop dat Kassa hier achter aan wil gaan. Als er een gezamenlijk actie komt om het geld terug te krijgen doe ik graag mee. Tonholtslag@hotmail.com

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat belet u een klacht in te dienen tegen de notaris bij de kamer van toezicht over notarissen en kandidaat-notarissen, gevestigd bij de Arrondissementsrechtbank in het Arrondissement van,  de woonplaats van de notaris????

ve
door verwijderd - Apr 12, 2006 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gedupeerde van de fietsactie,

Hierbij meld ik me bij jullie aan als gedupeerde, mocht er iemand stappen ondernemen wil me graag aansluiten samen staan we sterk.

hopen dat we met z'n allen ons geld terug krijgen waar we recht op hebben.

groeten judith

jmkerssens@zeelandnet.nl

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenmiddag,

Ook ik heb in 2001 twee fietsen gekocht.

Nog niets gehoord van teruggave aanschafbedrag.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag wil ik mij aansluiten bij de gedupeerde en als er actie ondernomen wordt wil ik graag meedoen. Ik heb namelijk ook in 2001 een fiets gekocht via deze aktie en krijg ook mijn geld niet terug.

e-mailadres: familie.slippens@quicknet.nl

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben de dupe van deze actie en ben flink wat geld kwijt. Ik hoop dat Kassa hiet iets op gaat ondernemen. Mocht er een gezamenlijke actie komen dan doe ik graag mee. [edit redactie]@hotmail.com