ch
door charria2011 Nov 21, 2015 om 13:28
Elektronica & tv

Garantie op de tv

In 2012 heb ik een tv gekocht. Ik ging schoonmaken afgelopen juni en moest de stekker eruit halen. Toen ik even later de stekker weer in deed, deed de tv niks meer. Er ging geen lampje branden. Niks. Toen heb ik de leverancier gebeld en die zei dat het ongeveer 200 euro kost om een sensor te vernieuwen. Ik zei dat het onder garantie viel. Hij zei dat het niet zo was. Wat moet ik nu doen?

1016 21 Rapporteer

marita567
door marita567 - Nov 21, 2015 om 13:56
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Wat is het merk van uw tv ?
Kijk ook eens wat erbij de garantie voorwaarden beschreven staat .

zoekster
door zoekster - Nov 21, 2015 om 14:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat bedoelt u met leverancier, de verkoper of de fabrikant/merkhandelaar?

getty
door getty - Nov 21, 2015 om 14:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat is er in de tussenliggende periode juni tot en met november gebeurt dan?

ph
door philip36 - Nov 21, 2015 om 14:21
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Schoonmaken afgelopen juni en nadat u de stekker er weer in deed, deed de TV niets meer.
Het is nu 21 november, wat is er in de tussentijd gebeurd?

mahadma
door mahadma - Nov 21, 2015 om 14:30
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zei dat het onder garantie viel

O, en waarom?

tijger1
door tijger1 - Nov 21, 2015 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien moet u weer een knopje indrukken nu de tv stroomloos is geweest? :-)

aurora1
door aurora1 - Nov 21, 2015 om 15:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de gebruiksaanwijzing al eens doorgenomen? Mogelijk staat daar de oplossing in.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat sinds juni gebeurd is.

zoekster
door zoekster - Nov 21, 2015 om 15:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Op vakantie denk ik.

(ben melig)

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2015 om 15:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 21 nov 2015, 15:23]Misschien moet u weer een knopje indrukken nu de tv stroomloos is geweest? :-)

Meeste t.v.'s hebben helemaal geen aan/uit knop meer.;-)

......Ik ging schoonmaken afgelopen juni en moest de stekker eruit halen........

Misschien wel kortsluiting veroorzaakt? Neem aan dat je niet de stekker er uit moest halen omdat je de gang ging schrobben.

mahadma
door mahadma - Nov 21, 2015 om 15:53
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad, HOE schoongemaakt? Met een lekker warm ruim sopje bij electronica bij de ventilatiegaten?

door 1953 - Nov 21, 2015 om 16:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Er zit wel een periode tussen van ruim 5 maanden. Tenzij u een aanvullende garantie heeft op de televisie.

€ 200 voor het herstel van de sensor, dan kun u beter een nieuw toestel aanschaffen met modernere hedendaagse techniek en zuinigheid van de elektraverbruik.

ch
door charria2011 - Nov 21, 2015 om 19:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

In juni 2015 had ik een paar dagen de stekker uit gelaten. Een paar dagen later deed ik de stekker er weer in. Dus tot gisteren was er niks aan de hand. Toen was die storing er weer en had ik de stekker eruit gehaald.

ch
door charria2011 - Nov 21, 2015 om 19:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marita567 schreef op zaterdag 21 nov 2015, 13:56]Wat is het merk van uw tv ?
Kijk ook eens wat erbij de garantie voorwaarden beschreven staat .

Het is een Samsung.

mahadma
door mahadma - Nov 21, 2015 om 19:50
11541 Antwoorden / 51 Vragen

In 2012 heb ik een tv gekocht. Ik ging schoonmaken afgelopen juni en moest de stekker eruit halen. Toen ik even later de stekker weer in deed, deed de tv niks meer. Er ging geen lampje branden. Niks. Toen heb ik de leverancier gebeld en die zei dat het ongeveer 200 euro kost om een sensor te vernieuwen. Ik zei dat het onder garantie viel. Hij zei dat het niet zo was. Wat moet ik nu doen?

In juni 2015 had ik een paar dagen de stekker uit gelaten. Een paar dagen later deed ik de stekker er weer in. Dus tot gisteren was er niks aan de hand. Toen was die storing er weer en had ik de stekker eruit gehaald.

Over welke storing heeft u nu het?

tijger1
door tijger1 - Nov 21, 2015 om 20:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien KPN? Bij mij deed de tv het ook pas vanmiddag weer.

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2015 om 20:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ik ging schoonmaken afgelopen juni en moest de stekker eruit halen.Toen ik even later de stekker weer in deed, deed de tv niks meer..........

........Dus tot gisteren was er niks aan de hand........

Lekker duidelijk.

marita567
door marita567 - Nov 21, 2015 om 21:03
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hier is een test van Samsung : probleemoplossing voor uw Samsung televisie , er staat ook stroomonderbreking bij .
klik hier

zoekster
door zoekster - Nov 21, 2015 om 22:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=charria2011 schreef op zaterdag 21 nov 2015, 19:39]In juni 2015 had ik een paar dagen de stekker uit gelaten. Een paar dagen later deed ik de stekker er weer in. Dus tot gisteren was er niks aan de hand. Toen was die storing er weer en had ik de stekker eruit gehaald.
Misschien wordt hier een test uitgevoerd door de redactie, meting van irritatiegraad door forumleden.

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2015 om 22:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 21 nov 2015, 22:08]
Misschien wordt hier een test uitgevoerd door de redactie, meting van irritatiegraad door forumleden.

Bij mij volkomen op hol geslagen;-)

di
door digioma - Nov 22, 2015 om 00:24
646 Antwoorden / 29 Vragen

't Zou me niet verbazen als Tijger1 gelijk heeft. KPN had vrijdag een megastoring op zowel TV, internet als telefoon. Zelf stond ik al m'n laptopleverancier omdat de mail 't niet deed. Hij kon 't ook niet vinden, maar ik heb de lapto toch weer mee naar huis genomen; paar uur later was alles vanzelf weer in orde.
TV is vandaag pas opgelost en via de radio werd geadviseerd even de stekker uit het stopcontact te halen, na een minuutje weer erin en dan wordt automatisch een update uitgevoerd.
Als dat net helpt, dan is er echt was mis. Succes.

ro
door ron530 - Nov 22, 2015 om 08:37
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Niet om het één of ander maar de garantie is er een jaar af van gratis herstel kan dus geen sprake meer zijn. Als de tv helemaal niets meer doet heeft dat niets met de ontvangst te maken want da zou je op zijn minst een "no signal" melding in beeld krijgen.