alexishoop
door alexishoop Sep 22, 2015 om 14:47
Geldzaken & recht

Garantie vs binnen x dagen ruilen

wie is dit ook wel eens overkomen, je koopt iets in een algemene aanbieding of een niet opvallende verlaagde prijs meestal een paar euro goedkoper dan elders en het gaat stuk na een maand en dan begint het winkel personeel moeilijk te doen over garantie voorwaarden, alsof ze daarin zijn getraind.

eerst heb je de medewerker die "zogenaamd" niet het verschil weet tussen ruilen en garantie en doodleuk zegt dat je te laat bent met je omruilen.

maar je hebt ook winkels die de aankoop willen terug betalen, vaak via een speciale service balie soms in cash soms nog erger in een tegoedbon.

maar dat is niet wat je wilt, je wilt hetzelfde artikel omruilen.

ik krijg sterk de indruk dat winkelketens doelbewust allerlei marketing foefjes toepassen om B-waren te kunnen dumpen en voorkomen dat het later omgeruild kan voor hetzelfde wel correct werkend, maar duurder product, en dan heb ik het niet over een krasje of een deukje, maar echt een functie waarvan de producent/ inkoper weet dat het defect is of niet volgens de standaard werkt.

682 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2015 om 14:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo alexishoop,

.....maar dat is niet wat je wilt, je wilt hetzelfde artikel omruilen.....
Dan moet datzelfde artikel er natuurlijk nog wel zijn.

.....ik krijg sterk de indruk dat winkelketens doelbewust allerlei marketing foefjes toepassen om B-waren te kunnen dumpen en voorkomen dat het later omgeruild kan voor hetzelfde wel correct werkend, maar duurder product, en dan heb ik het niet over een krasje of een deukje, maar echt een functie waarvan de producent/ inkoper weet dat het defect is of niet volgens de standaard werkt.....
Volgens mij zoek je spijkers op laag water.
Nog nooit meegemaakt en nog nooit van gehoord.

diumenge
door diumenge - Sep 22, 2015 om 18:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Nee, ik herken dit ook niet. Artikelen in de aanbieding zijn tenslotte dezelfde artikelen als wanneer ze niet in de aanbieding zijn. Behalve misschien bij partijen waar iets mis mee was, maar dan geven ze dat wel aan.

sw
door swat1500 - Sep 22, 2015 om 22:42
3779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Overigens heb je bij een aankoop in een stenen winkel niet zonderden recht op omruiling bij een defect of geld terug. In beginsel mag er ook gerepareerd worden.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2015 om 23:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dus volgens u worden er spullen gemaakt die er precies hetzelfde uitzien, waarvan de ene partij slecht is en in de aanbieding gaat en als je er dan mee terugkomt, kan je dat niet omruilen voor zo'n zelfde uit de goede partij, maar krijg je je geld terug of een tegoedbon?


Waar zit hier het verdienmodel in voor die winkel?

Volgens mij vent u een beetje in de war.

alexishoop
door alexishoop - Oct 3, 2015 om 17:35
561 Antwoorden / 6 Vragen
0

het is mij al meerdere keren overkomen dat het winkel personeel standaard geld terug geeft en je de winkel instuurt en dan tot de ontdekking komt dat hetzelfde product nu een paar euro duurder is. kreeg zelfs een keer de smoes te horen dat het was uitverkocht, na aanhouden bleek het toch in de winkel te liggen, uiteraard met een duurdere prijskaartje en toen kwam de aap uit de mouw, haar baas had dit beleid op.

maar omgekeerd zie ik het nu ook vaker, ketens die hopen op een virale hype en kleine hoeveelheden A-kwaliteit in de aanbieding doen en de weken daarna de B-waren in de schappen leggen tegen iets hogere prijzen, in de hoop dat het ratio aan mensen die terug komen met een gebrek opweegt tegen alle nadelen.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer