jo
door joepie64 Dec 13, 2007 om 13:14
Computers & telefonie

Geen geluid meer

Hallo,

Ik heb een probleem met het geluid er staat dat ik opnieuw moet configureren code1 maar dat lukt niet

Wie kan mij helpen

674 3 Rapporteer

freya
door freya - Dec 13, 2007 om 13:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo joepie64,

Met zó weinig informatie is er nauwelijks iets zinnigs over te zeggen. Om te beginnen de vraag hoe het precies is ontstaan. Heb je iets nieuws geïnstalleerd of verwijderd?
Al eens gekeken via Configuratiescherm -> Systeem -> Hardware -> Apparaatbeheer of de geluidskaart (onboard?) wordt weergegeven? Wellicht met een geel uitroepteken?

m.vr.gr. Freya

jo
door joepie64 - Dec 13, 2007 om 13:36
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ja als ik in het apparaatbeheer kijk zie ik 2 gele vraagtek. Daar staat bij multimedia-audiocontroller en overige apparaten. Bij multimedia-audiocontroller staat in vraagtek. een uitroeptekentje. Als ik probeer te installeren lukt dat niet er staat dan hardware is niet geinstalleerd omdat benodigde software niet is gevonden

freya
door freya - Dec 13, 2007 om 13:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En dit probleem is zomaar spontaan ontstaan?
En betreft het een 'onboard' geluidskaart of zit er een aparte geluidskaart geïnstalleerd?
Ik neem aan dat je nog wel een CD met drivers voor je PC/laptop hebt? Eventueel een aparte CD van de geluidskaart?

Verwijder in apparaatbeheer de geluidsapparaten met een geel vraagteken (selekteren met de muis en op de <Del>-toets drukken om het betreffende apparaat te verwijderen). Daarna computer afsluiten en opnieuw opstarten. Windows 'herkent' de nieuwe hardware en zal vragen om de softwaredrivers. Stop de CD in de PC/laptop en geef het CD station op als bron voor de drivers (selekteer eventueel de juiste map op die CD).
Mocht je geen CD hebben, dan kun je proberen om Windows  de 'eigen' drivers te laten installeren. Vaak werkt dit ook gewoon.

Freya