door 123jan456 Jul 30, 2014 om 12:09
Elektronica & tv

Geluid comm. zenders ( RTL etc. )

Het geluid bij RTL 4 loopt niet synchroon met het beeld. Vooral bij live-uitzendingen zeer storend.
Kijk maar eens naar het nieuws.
Is dit typisch RTL? Bij Ned. 1 etc. geen problemen.
Is er een oplossing voor?

3465 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 30, 2014 om 15:01
11541 Antwoorden / 51 Vragen

RTL gaat per satelliet en daar ontstaan vertragingen in. Oplossing? Nee.

gerbera
door gerbera - Jul 30, 2014 om 16:06
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Zojuist even naar het nieuws gekeken van RTL 4 en geen probleem met de synchronisatie gezien. Mogelijk heeft het te maken met uw ontvangstsysteem. Zelf heb ik interactive TV van KPN. Met digitenne had ik dit probleem soms een enkele keer.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 30, 2014 om 16:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Via welke provider is u aansluiting.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 30, 2014 om 17:55
4299 Antwoorden / 5 Vragen

En welke ontvanger gebruikt u? *zie in mijn glazenbol iets met 'n S en amsung*

ro
door ron530 - Jul 30, 2014 om 18:35
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=123jan456 schreef op woensdag 30 jul 2014, 12:09]Het geluid bij RTL 4 loopt niet synchroon met het beeld. Vooral bij live-uitzendingen zeer storend.
Kijk maar eens naar het nieuws.
Is dit typisch RTL? Bij Ned. 1 etc. geen problemen.
Is er een oplossing voor?
Zonder verdere info over uw tv en de manier hoe u het signaal ontvangt analoog/digitaal kan niemand u een zinnig antwoord geven.

door 123jan456 - Jul 30, 2014 om 20:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Vanavond gekeken en nu liep het geluid wel synchroon!?!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 30, 2014 om 20:12
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Prachtig hoe zo'n TS dan vragen van andere beantwoord, hulde!

door 123jan456 - Jul 30, 2014 om 21:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 30 jul 2014, 20:12]Prachtig hoe zo'n TS dan vragen van andere beantwoord, hulde!

Nadere informatie: Kabelaansluiting via Ziggo, geen aparte ontvangers etc.
Het probleem doet zich alleen voor bij de commerciële zenders en met vlagen.
Vanavond was het geluid bij RTL4-nieuws exact synchroon, maar afgelopen dagen ruim vertraagd.
Ik ga op onderzoek naar ervaringen van mensen met een eigen satellietontvanger.
Tzt volgt nader bericht.
Dank voor alle reacties.

ro
door ron530 - Jul 31, 2014 om 13:42
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een analoog signaal van ziggo geeft beeld en geluid door zoals die aangeboden wordt. Als het enkel bij het rtl nieuws gebeurt kan het dan niet zo zijn dat de straalverbindingen met de reporters ter plaatse niet synchroon lopen.

ab
door abcde - Aug 1, 2014 om 16:33
146 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 30 jul 2014, 15:01]RTL gaat per satelliet en daar ontstaan vertragingen in. Oplossing? Nee.

tja, licht gaat nu eenmaal veel sneller dan geluid..... :-)

wi
door willem=a - Dec 3, 2014 om 07:32
21 Antwoorden / 0 Vragen

Soms wel, want een aantal Tv's en decoders beschikken over een audio delay, ofwel lip-sync functie. Doorgaans zal n.l. het geluid wat te snel zijn iv.m. de tijd die nodig is voor de beeldopbouw van een Tv. Je kan dan het geluid in stapjes vertragen. Op recentere receivers is deze optie eveneens toegepast en er zijn zelfs nog losse audio delays in de handel. Ik maak daar naast de delay in mijn receiver en decoder ook gebruik van omdat deze zeer gemakkelijk 'on the fly' is in te stellen en een aantal door jezelf in te voeren voorkeuze standen heeft.

Mvg. Willem.