wm
door wmpsalvino May 26, 2015 om 14:30
Huishouden & energie

Green Choice

Ben vanmorgen gebeld door besparenkan.nl; contract afgesloten voor Energie Direct; Ook weer geannuleerd na aanbod Gaslicht.com; daar contract afgesloten voor Green Choice: begin me nu toch wel af te vragen hoe/of ik daar wel goed aan doe, word steeds moeilijker voor een consument om verstandig te kiezen. Goede raad a.u.b. ???

739 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 26, 2015 om 14:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wmpsalvino,

Het zou toch verstandiger zijn om je EERST eens te oriënteren voordat je iets afsluit ipv pas daarna.
Kijk eens hier.

Let wel op als je prijzen vergelijkt: er zitten (grote) verschillen in het vastrecht per maand!

pi
door pieterwolters - May 26, 2015 om 14:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Zo ingewikkeld is het niet: als je tevreden bent over je huidige leverancier, waarom zou je dan overstappen?

me
door mein33 - May 26, 2015 om 15:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U bent één van de vele die, n.a.v. een ongevraagd telefoongesprek en zonder enige voorbereiding, in het sprookje van de allergoedkoopste energieleverancier bent getuind.
U heeft m.b.t. beide contracten (één al opgezegd !!) de mogelijkheid om deze te annuleren en even te blijven zitten waar u zit.
Heeft u werkelijk zelf de behoefte om van energieleverancier te wisselen dan kunt u zich op de sites van de energieleveranciers en op de vergelijkingssites de tarieven vinden.
Er zijn wel enkel valkuilen waarop u moet letten, zoals o.a. de grote verschillen in het "vast recht tarief" waardoor het zgn. goedkopere kw/m3 tarief weer hoger wordt.

Een goede voorbereiding is noodzaak om een overwogen keuze te kunnen maken en aan loze beloften over lage(re) maandlasten, die niet of nauwelijks onderbouwd en reëel zijn, heeft u niets.

aurora1
door aurora1 - May 26, 2015 om 15:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is doorgaans niet zo verstandig om via de telefoon, op straat, aan de deur etc. je over te laten halen tot het kopen van producten. En al helemaal niet als u niet eerst zelf prijzen heeft vergeleken.
Als u van energieleverancier had willen veranderen was u toch zelf wel op zoek gegaan en had u de prijzen vooraf vergeleken?

wm
door wmpsalvino - May 26, 2015 om 15:52
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb alle prijzen vooraf vergeleken en wou al langer overstappen dus had op fb gereageerd op een advertentie waarna ik gebeld ben door Besparen Kan. Zelf vond ik later op internet Gaslicht.com met nog een beter aanbod dus ik hoop dat het nu allemaal gaat kloppen want ik ben pas 1x in mijn leven overgestapt dus vind het wel eng maar ook nodig om op de kleintjes te passen dus daarom heb ik deze stap gezet. Dankjewel voor alle reacties en ik blijf ze volgen want ik heb zof zeker 14 dagen de tijd om te annuleren!

edrick3
door edrick3 - May 26, 2015 om 16:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... maar ook nodig om op de kleintjes te passen......
Dan zou ik zeker nog eens goed gaan vergelijken.
Green Choice is niet de goedkoopste.
Het kan lonen om per jaar te switchen en gebruik te maken van aanbiedingen.

Suc6 met je keuze.