je
door jetducrocq Jul 25, 2014 om 10:42
Computers & telefonie

Groupon behandeld klanten schandelig

Ik heb 1,5 maand geleden via Grouopn leggings besteld en deze ook netjes ontvangen. ik gelijk enthousiast gaan passen en ondank sdat het one size fitts all zou zijn en ik maat 40 heb, kreeg ik ze niet eens over mijn enkel. Na 10 keer bellen en excuses want het systeem had plat gelegen etc. Kreeg ik gister uiteindelijk een mail met de retourgegevens en blijkt het een adres in Belgie te zijn en moet ik de 13 euro porto zelf betalen. Dit is de zeer korte versie van het verhaal. Ik ben er klaar mee.

994 7 Rapporteer

sw
door swat1500 - Jul 25, 2014 om 21:13
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is de vraag?

brainless
door brainless - Jul 25, 2014 om 21:43
324 Antwoorden / 0 Vragen

Retourzenden is gratis met de retourbon die u online kan invullen en uitprinten.
https://support.groupon.nl/entries/30423448-Hoe-retourneer-ik-een-Groupon-Goods-bestelling-

Je kan dan het retourlabel printen door op 'Print retourlabel' te drukken en het weergegeven label vervolgens af te drukken en bij te voegen aan jouw pakket.

Indien je dit pakket verzend via Post NL, is dit met gebruik van het uitgeprinte label geheel kosteloos.

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2014 om 22:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=brainless schreef op vrijdag 25 jul 2014, 21:43]

Indien je dit pakket verzend via Post NL, is dit met gebruik van het uitgeprinte label geheel kosteloos.
Ook met een pakketje naar België?

je
door jetducrocq - Jul 26, 2014 om 12:38
1 Antwoorden / 2 Vragen

|Dank jullie wel voor jullie reacties. Helaas werkt bovenstaande verhaal niet. Ik heb echt besloten om ze maar aan een klein meisje te geven, want dit kost behalve erg veel tijd ook nog eens erg veel energie.Ik moest me gister echt even afreageren om stoom af te blazen. ik ben gewend om klanten tegemoet te komen als er bij onze organisatie zoveel fouten zijn gemaakt, maar blijkbaar denken ze bij Groupon in procedures en worden de medewerkers ook absoluut niet opgeleid om verder na te denken. Jammer voor hen. Ik was een goede klant, maar zal er nu niets meer kopen.

diumenge
door diumenge - Jul 26, 2014 om 14:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Pro tip. Doe geen zaken met Groupon.

hutch
door hutch - Jul 26, 2014 om 14:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

ONVOORSTELBAAR dat iemand nog zaken doet met dat clubje van Groupon.

Iedereen moet nu toch langzamerhand weten dat zaken doen met GROUPON zéér grote risico's met zich meebrengt....

Leest u eens wat over dat clubje van GROUPON schrijft........:

"Het bedrijf werd door accountants op de vingers getikt toen bleek dat het in 2011 tijdens de beursgang onjuiste omzetcijfers had gebruikt. Begin 2012 moest het bedrijf voor de tweede keer zijn cijfers aanpassen. Ook qua marketing zocht het bedrijf grenzen op met onder andere een reclameboodschap tijdens de rust van de Superbowl, waarin acteur Timothy Hutton zei: "The people of Tibet are in trouble. Their very culture is in jeopardy. But they still whip up an amazing fish curry." Groupon haalde uiteindelijk de reclame van de buis toen bleek dat deze door een grote groep mensen als kwetsend werd gezien.
Door consumenten zijn al veel klachten tegen Groupon ingediend. Klanten ontvangen niet altijd waarvoor ze betaald hebben. Bovendien krijgen ze hun geld niet terug wanneer de aanbieding niet doorgaat. Veel aandeelhouders haken hierdoor af, waardoor het aandeel Groupon sterk in waarde is gedaald.
Ook ondernemers die kortingen aanbieden, hebben regelmatig klachten over Groupon, omdat aan hen grote winsten en veel klanten worden beloofd, terwijl er in werkelijkheid vaak alleen maar verliezen worden geleden. Vanwege deze vorm van misleidende reclame werd Groupon in februari 2012 op de vingers getikt door de Reclame Code Commissie
"

En met dit malafide clubje doet iemand zaken?? Nou, sterkte dan!

diumenge
door diumenge - Jul 26, 2014 om 15:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Feitelijk is Groupon ook een soort van piramidesysteem, dat ooit een keer gaat omvallen.

Ze doen een aanbieding, krijgen het geld binnen, de leverancier ontvangt na levering de code of bon en verzilvert deze bij Groupon (krijgt minder dan de waarde, daar zit de winst van Groupon). So far so good.

Groupon gebruikt "hun deel van het geld" voor de bedrijfsvoeringskosten, maar gebruikt in de tussentijd "het nog niet uitbetaalde geld van de leveranciers" om uit te breiden, dus heeft feitelijk altijd onvoldoende geld om alle verzilverde Groupons uit te betalen. Dus moeten ze nog meer verkopen om geld binnen te harken. Dat gaat ooit een keer fout, ze zijn tenslotte geen bank.