bu
door buffy12 Oct 28, 2010 om 14:20
Geldzaken & recht

Heb ik er recht op

Hallo,
Mijn vraag is of ik er nog recht op heb.
Heb een bestelling gedaan bij een postorder en kreeg er gratis een 50-delig cadeaupakket bij. Dus niet 1-2 of 3 geschenken zoals ze nu vermelden, maar een 50- delig
cadeaupakket. Bij ontvangst van mijn pakket bleek de 50-delig cadeaupakket een pakje kaarten te zijn.
Ben zeer gedupeerd en stuurde ze een mail. Kreeg als antwoord

Geachte klant,

Het spijt ons te vernemen dat het aangeboden geschenk niet naar wens is.
Wij hebben uw reactie aan de desbetreffende afdeling doorgegeven.
Als dank voor het doorgeven hebben wij voor u een cadeauvoucher van Eur. 7.50 genoteerd,
deze zal bij een volgende bestelling automatisch verrekend worden. Dit kan tot en met 20 november.
Dankzij u kunnen wij maatregelen treffen om bij volgende acties het geschenk naar uw tevredenheid
te leveren.

Wij bieden u nogmaals onze excuses aan voor het ongemak en hopen u in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Zoals U begrijpt ben ik hiermee niet tevreden.
Op de factuur staat ook vermeld 50-delig cadeaupakket
En een pakje kaarten zie ik als 1.

Dus mijn vraag is heb ik recht op het pakket?
Heb ze nog een mail gestuurd maar geen antwoord meer gehad.

864 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 28, 2010 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een pak kaarten is een cadeaupakket en omdat een spel kaarten uit minimaal 52 delen (13 kaarten per kleur) bestaat, is 50-delig cadeaupakket nog te weinig en krijg je meer dan 50 delen.

Vladja

.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2010 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, het is inderdaad 1 pakket, maar bestaat, zoals vladja ook aangeeft, uit meerdere (onder)delen.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2010 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel knappe marketing, inspelend op de hebzucht. En dan nog een tegoedbon binnen korte tijd te besteden, dus nog meer omzet.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 28, 2010 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Ben zeer gedupeerd --

Gedupeerd ?!
Omdat het kado waarvan je niet eens wist Wat het was
niet is wat in je jezelf in je fantasie had bedacht ..............?!
Ghee.

Als het van een postorder bedrijf is en een retourneerbaar artikel betreft stuur je ze toch gewoon de hele zooi retour.

En voortaan dan Niets meer bestellen enkel om het krijgen van Iets...........

ve
door verwijderd - Oct 28, 2010 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet om het krijgen.
Heb wel vaker bestelt bij hun.
Dit was een actie die ze hadden.

stacey schreef op donderdag 28 okt 2010, 15:09: --Ben zeer gedupeerd --

Gedupeerd ?!
Omdat het kado waarvan je niet eens wist Wat het was
niet is wat in je jezelf in je fantasie had bedacht ..............?!
Ghee.

Als het van een postorder bedrijf is en een retourneerbaar artikel betreft stuur je ze toch gewoon de hele zooi retour.

En voortaan dan Niets meer bestellen enkel om het krijgen van Iets...........

ve
door verwijderd - Oct 28, 2010 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je naar de winkel gaat vraag je toch ook niet om een 50-delig kaarten set?
Dan vraag je toch gewoon een pakje kaarten.

marcel75 schreef op donderdag 28 okt 2010, 14:59: Tja, het is inderdaad 1 pakket, maar bestaat, zoals vladja ook aangeeft, uit meerdere (onder)delen.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2010 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@buffy12: dat is appelen met peren vergelijken. Wat de leverancier beweert klopt taalkundig prima. U heeft een doosje met meer dan 50 artikelen ontvangen, namelijk speelkaarten. Ze zijn nog allemaal verschillend ook! Dat dit niet overeenkomt met wat u verwachtte te krijgen is een heel ander verhaal. U bent er gewoon met open ogen ingevlogen, het is inderdaad gewoon een handig taalkundig truukje van ze.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2010 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals Vladja al zei, ze spelen in op hebzucht met troep als kado, daarom vermelden ze ook nooit Precies wat je dan gaat krijgen.............

Kreeg laatst ook zulke onzin reclame, dure Philips kado`s kon je krijgen, tv, homecinema, zonnebank,camera en Zaklamp.....
1 van de 5 dingen kreeg je als je maar snel bestelde,

Nou wat denk je dat iedereen gaat krijgen.........?!
het geeft licht komt zonder batterij en kost inkoop een euro........

ve
door verwijderd - Oct 28, 2010 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vraag,
Welk postorderbedrijf?
Een postorderbedrijf die zulke flauwe trucs uithaalt zou best genoemd mogen worden.
Dit forum is toch tot bescherming van de consument?
Nou dan!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Oct 28, 2010 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootvader schreef op donderdag 28 okt 2010, 15:52: Mijn vraag,
Welk postorderbedrijf?
Een postorderbedrijf die zulke flauwe trucs uithaalt zou best genoemd mogen worden.
Dit forum is toch tot bescherming van de consument?
Nou dan!

De Vrije Vogel

Bescherming van de consument tegen wie? Tegen zichzelf en zijn hebzucht, of tegen bedrijven die op de keper beschouwd eigenlijk niets fout doen en handig met de regels van de Nederlandse taal omgaan?

ve
door verwijderd - Oct 28, 2010 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, als ik in een doe-het-zelfzaak een 101-delige gereedschapset koop, vallen de pluggen en schroeven ook onder die 101 delen en dan ook per stuk. Vaak heb ik dan alleen maar 1 schroevendraaier, 1 meetlint en heel veel schroeven, pluggen en ringen.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2010 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat mag je rustig weten.
Het is bij Pabo.
Heb weer recclame gehad dat je 1-2 of 3 geschenken krijgt bij een bestelling.
Zal wel weer een kaartspel zijn.
Geschenk en cadeaupakket blijkt volgens sommigen hetzelfde te zijnquote=grootvader schreef op donderdag 28 okt 2010, 15:52]Mijn vraag,
Welk postorderbedrijf?
Een postorderbedrijf die zulke flauwe trucs uithaalt zou best genoemd mogen worden.
Dit forum is toch tot bescherming van de consument?
Nou dan!

De Vrije Vogel