bl
door bluewater_1 Apr 23, 2012 om 16:08
Voeding & gezondheid

Het MENTALE Dieet Plan

ik ben al maanden bezig om wat aftevallen maar lukt niet echt .. nu kwam ik dit tegen op internet dit lijkt me geweldig als je het moet geloven maar je moet zoals altijd eerst weer betalen heb al aardig wat uitgegeven dus wil nu weten is dit echt zo???? HEEEEEEEEEEEEEEELP. IK WIL NA DE WINTER WEER IN MIJN ZOMER JURKJE EN WE GAAN EIND JUNI OP VAKANTIE DUS ZOU MOOIT ZIJN

60570 50 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 23, 2012 om 16:33
16811 Antwoorden / 108 Vragen

Er zijn, althans wat ik lees op internet over het MDP nog geen succes verhalen verschenen. En dat het geld kost is zeker. Je hebt nog 2 maanden voor je "je jurkje" weer in kan dus ik zou zeggen: ga even gewoon aan de slag met Dokter Frank of Sonja Bakker (boeken uit de bibliotheek-dus bijna gratis) of doe het gewoon in je uppie, weinig eten, veel water drinken, niet snoepen en geen alcohol, ook niet één glaasje. Ik persoonlijk heb het sowieso niet op pilletjes, supplementen en flesjesvoeding, maar ben dan ook voor de lange termijn gegaan (50 kilo in ruim een jaar) maar daar heb je geen "tijd" voor jammergenoeg. En neem een paar maandjes genoegen met Erica Terpstra's uitspraak: als ik honger heb eet ik radijsjes! Grapje.

tdehond
door tdehond - Apr 23, 2012 om 16:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Lijkt mij inderdaad weer een dure aangelegenheid.

Mijn voorkeur zou uitgaan om onder begeleiding van een diëtist een voor u geschikte eetgewoonte te ontwikkelen. Is ook duur, maar dan wordt u door een deskundige begeleid.

M.i. heeft een dieet volgen alleen zin als het u lukt een nieuwe eetgewoonte aan te leren wat u zich eigen maakt. Anders volgt na het dieet het z.g. jojo effect.

stacey
door stacey - Apr 23, 2012 om 16:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als je een ``dieet`` wilt Zonder fratsen, afwegen, tellen, extra kosten, ongezonde pillen en poeders ed
Waarbij je gewoon normaal en gezond kunt eten en toch kunt afvallen mail me
dan maar dan stuur ik je info op.
Mijn mailadres staat in mijn profiel.

mahadma
door mahadma - Apr 23, 2012 om 17:02
11505 Antwoorden / 51 Vragen

Met pillen slankt alleen je saldo op de bank en de verkoper van de pillen heeft een steeds "dikker" saldo.

Volg gewoon een gezond dieet via een dieetist!

tenormin
door tenormin - Apr 23, 2012 om 17:03
16811 Antwoorden / 108 Vragen

bluewater, zie juist op RTL4 iets over afvallen. www.rtl.nl/consult

Misschien ook iets voor je informatie.

nz
door nzhippo - Apr 23, 2012 om 17:27
27 Antwoorden / 0 Vragen

Er is maar één dieet dat werkt om fysiek af te vallen. Zoek uit wat je nodig hebt - vrouwen zo'n 2000 Kcal per dag, een beetje afhankelijk van je leeftijd, zie hier: http://www.gezond-dieet-afvallen.nl/hoeveel-calorieen-per-dag.html
Beperk dat een beetje, ga liever niet onder de 1600 en beslist niet onder de 1200 zitten. Hoe minder je eet, hoe meer je je lijf in de spaarstand zet: alles dat binnenkomt wordt zeer effectief gebruikt en afvallen wordt onmogelijk. Zo weinig eten is ook niet vol te houden, dus als je weer normaler (meer Kcal) gaat eten, kom je extra hard aan: het jojo-effect.
Je zegt dat je al heel wat hebt uitgeprobeerd, dus dan is het advies: ga eerst gezond eten. Volkorenbrood en -pasta, veel groente, beperk de hoeveelheid vetten _licht_ (dus niet schrappen of sterk beperken), beperk de hoeveelheid koolhydraten licht. Zorg dat je ruim voldoende beweging krijgt, liefst elke dag een half uur matig inspannen (dus niet wandelen of langzaam fietsen, maar iets waar je van gaat zweten). Neem voortaan de trap ipv de lift, de fiets ipv de bus of de auto. Zorg ook dat je voldoende vocht (minimaal 1,5 liter) binnenkrijgt, liefst gewoon kraanwater.
Als je eenmaal een goed eet- en beweegpatroon hebt, zul je overtollige kilo's kwijtraken, zonder hongergevoel.
'Een dieet' werkt nooit of het nu Dokter Frank is, Sonja Bakker, het sherry- of het brooddieet, ze werken aantoonbaar niet. Je zult BLIJVEND een goed eetpatroon moeten hebben. Tenzij je graag steeds meer kilo's aankomt en steeds meer moeite wilt doen om steeds minder af te vallen...

Denk je dat je dit niet alleen redt, kijk dan eens bij je huisartsenpraktijk: er zijn veel eet- en beweegprogramma's, onder begeleiding van voedingsdeskundigen/diëtisten en sportcoaches. Dan sta je er niet alleen voor en heb je deskundige begeleiding.
Is zo'n programma er niet, ga dan naar een diëtist en stel samen een voor jou gezond en realistisch eetplan op.

Of je daarmee in je jurk past eind juni weet ik niet - meer dan maximaal een halve tot een hele kilo per week afvallen is niet slim tenzij je na de vakantie je jurk wilt weggooien, want dan zul je dus weer gaan aankomen en meer wegen dan je nu doet. Dus wees realistisch en kies de gezonde manier, die vol te houden is en misschien iets meer tijd nodig heeft maar uiteindelijk een beter blijvend resultaat oplevert.

mahadma
door mahadma - Apr 23, 2012 om 17:32
11505 Antwoorden / 51 Vragen

"WE GAAN EIND JUNI OP VAKANTIE DUS ZOU MOOIT ZIJN"

Waarom denk je nu dat je nu niet mooi bent? Is iemand met een pondjes meer dan niet mooi?

rapil
door rapil - Apr 23, 2012 om 17:47
433 Antwoorden / 0 Vragen

Nieuw jurkje misschien?

mahadma
door mahadma - Apr 23, 2012 om 17:59
11505 Antwoorden / 51 Vragen

@rapil,

"Nieuw jurkje misschien?"

is in elk geval goedkoper en sneller.

robert11
door robert11 - Apr 23, 2012 om 20:21
310 Antwoorden / 25 Vragen

Beste bluewater,
Er zijn zoveel dieet die een hoop geld kost en of niet werken bij bepaalde personen.
Een dieet die echt werkt is de brood dieet, maar opletten!...alleen brood is het dan een crashdieet, dus niet perse gezond.
Mijn dieet, bestaat elke 2 dagen alleen uit brood die normaal zijn beleg! Ik zorg wel vanaf het moment dat ik op bent, dat ik elke 2 uur minimaal één snee brood of Sweedse broodjes eet tot in de middag. Heb ik zin in 2 of 3 snee, eet ik die gewoon. Mijn vrouw hoef niet meer elke dag te koken en vind het fijn.
In 2 maand tijd, ben ik 6 kg afgevallen. op zich een beetje veel, gezien een normale dieet 500 gramme verlies per week voorschrift.
Afvallen is ook een mentale kwestie. Wegen doe ik elke zaterdag morgen en schrijft mijn gewicht op de kalender. Tussentijds wegen heb ik mijzelf verboden!
Ik drink net zo goed mijn aperitief, een biertje, eet af en toe chocolade of een stuk vlaai etc...
Afvallen is voor mij belangrijk omdat ik erge slijtage aan de gewrichten heb, en hoe minder gewicht, hoe minder last zal ik hebben hoop ik. Mijn streef van 12 kilo afvallen zal ik zeker halen alléén als ik eerlijk en consequent ben met mijzelf!

Eerlijk is (H)eerlijk, de buik is al weg, en de broeken maat 54 zijn al te groot geworden!
Succes met het afvallen....

mahadma
door mahadma - Apr 23, 2012 om 20:44
11505 Antwoorden / 51 Vragen

"nu kwam ik dit tegen op internet dit lijkt me geweldig"

Goed hè, die reclame's. Ik zou het bijna geloven. Als ik even nadenk: Nee, ik geloof het niet.

robert11
door robert11 - Apr 23, 2012 om 21:10
310 Antwoorden / 25 Vragen

Alles is te mooi om waar te zijn mahadma, en jammer genoeg trappen vele mensen in deze geldverslindende utopie.
Kijk, ik heb het niet echt nodig om af te vallen, ik wil het! Maar ik wil het op eigen kracht en alsnog genieten!
Ik eet elke week mijn geliefde friet op de zaterdag op de markt, en ga ik ergens op visite, drink mijn koffie met koekjes etc...
Afvallen zit voor een groot gedeeld in de hoofd en in die gewoonheid om altijd warm te moeten eten om een bepaalde tijd.
Een paar richtlijnen volgen die nodig zijn om af te vallen zijn wel nodig, anders heeft het geen zin!

m.v.g. Robert

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2012 om 21:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bluewater,

...het MENTALE dieetplan.....
De naam zegt het al: het zit in je hoofd!
Waarom geld betalen aan allerlei toestanden?
Verstandig (!) eten; juiste aantal calorieën per dag.
Gezond en voedzaam.
Is genoeg over te vinden.

Sterkte!

stofzuigers
door stofzuigers - Apr 24, 2012 om 08:02
75 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zal als eerste beginnen met het stoppen van alle suikers die wij met ze allen eten: light producten, zoals frisdrank, chips en zoutjes. Let ook op ZOUT!!

Je zult merken dat als je minder suiker eet en minder snoept, je veel fitter voelt !!

p.s. meer bewegen dan dat je eet helpt ook !!

robert11
door robert11 - Apr 24, 2012 om 08:45
310 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=stofzuigers schreef op dinsdag 24 apr 2012, 08:02]Ik zal als eerste beginnen met het stoppen van alle suikers die wij met ze allen eten: light producten, zoals frisdrank, chips en zoutjes. Let ook op ZOUT!!

Je zult merken dat als je minder suiker eet en minder snoept, je veel fitter voelt !!

p.s. meer bewegen dan dat je eet helpt ook !!

....nou stoppen met alles is ook weer niet goed, maar met maat eten is belangrijk. Suikers en zout heeft het lichaam nodig.
Men kan ook afvallen door anders te gaan eten. Ik val af en drink mijn port en eet chips (met maat).... Ik drink af en toe light drankjes, maar meer water. Koffie met melk en suiker is nu koffie met een klein scheutje hv melk...beter zou zijn de koffie zwart te drinken....maar ja!....vind ik wederom niet lekker. Er zijn duizenden kleine dingen die het afvallen kan bevorderen. Eén van de belangrijkste is de darmen en maag in beweging te houden, en dit kan door elke 2 uurtjes iets klein te eten, óók als men geen honger heeft. Het is gelijk als "bewegen"
Bewegen is ook zeer belangrijk. Ik pak vaker de fiets om ergens te gaan als het: niet regen, geen wind en tijd genoeg heb.... Verder is wandelen ook heel goed, minimaal 20 minuten in goed tempo. Voor mij gemakkelijk omdat we 3 hondjes hebben...

m.v.g. Robert

sa
door sabine1984 - Apr 24, 2012 om 22:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik had zelf ook geweldige moeite om af te slanken tot ik het boek "Alle Diëten" van een vriendin toegestopt kreeg (gekocht via Bol.com). Dit boek bevat de 40 meest gekende diëten, met dieetplan, recepten, voor- en nadelen en vooral voor wie welk dieet geschikt is.
Na wat bladeren vond ik het Mediterrane dieet, ben er nu 2 weken mee bezig en al 4,5 kilo kwijt zonder echt moeite te doen. Ik doe gewoon rustig voort en als het toch lastig wordt, geen probleem er staan nog 39 andere diëten in het boek ...

Sab

robert11
door robert11 - Apr 24, 2012 om 23:00
310 Antwoorden / 25 Vragen

@sabine 1984,
Het ideaal streven van afvallen is 500 grammen per week! 4,5 kilo in zo een korte tijd is helemaal niet gezond en kan gevaarlijk zijn...

m.v.g. Robert

ka
door kaartendraak - Apr 25, 2012 om 12:22
167 Antwoorden / 2 Vragen

Het enige 'dieet' wat geen dieet is maar een andere eetwijzie waarvan ik zeker weet dat het werkt is GOK = Grip Op Koolhydraten. Het lijkt een beetje op Dr Frank, alleen bij Dr frank mag je niet eens fruit eten heb ik begrepen, bij GOK mag dat wel, sterker nog, je mag zelfs als je perse wilt 1 of 2 aardappeltjes in je zogeheten uurtje, wan je lichaam heeft wel KH nodig.
Geen moeilijke dingen, je mag in principe alles eten, geen mager en light, maar normale dingen, gewoon vlees, groente, eieren, vleesbeleg, alle soorten kaas enz enz. Je moet alleen de indeling over de hele dag even toepassen, tijdens fase 1 waarbij je op gewicht gaat komen 2 groene maaltijden met maximaal 5gr koolhydraten waarbij je ipv brood de goede vezelrijke crackers eet of zelfs zelfgemaakte waar er vele recepten van bestaan in de kookboeken en op het GOK-forum. En dan 1 'oranje' maaltijd wat je uurtje genoemd wordt waarin je ook dingen van de oranje lijst mag hebben(zie basisboek voor groene en oranje lijst), dus fruit als toetje, een stukje chocola, misschien zelfs een beetje ijs. Zolang je over de hele dag tussen de 60 en 70 gr KH zit ga je goed.

En heerlijk genieten van room, kaas, quiches zonder deeg, lekker gevuld met groente en vlees, salades, roomboter, gewoon puur natuur dingen en niks geen kant-en-klaar rommel meer.

Goed, het afvallen gaat langzamer, maar dat betekent weer dat je niet in snelle tijd spiermassa verliest en ook geen loshangend vel krijgt, ik ben in een jaar tijd 16 kilo afgevallen. Dat had iets meer kunnen zijn, maar omdat bij GOK niets moet en alles mag en je daardoor af en toe best even kan genieten van iets lekkers, gaat het bij mij iets langzamer. Maar ik voel me er goed bij. Heb meer energie gekregen, totaal geen rare verschijnselen wat je met dieten hebt, mijn huid is mooier geworden enz.

Ik zou zeggen, zoek het eens op, lees je in op de openbare gedeeltes van het forum, lees de succesverhalen, daar kan je als gast geloof ik bij en zie hoeveel mensen zelfs genezen zijn verklaard van hun diabetes, velen hoeven na enkele maanden niet eens meer medicijnen te gebruiken, doodsimpel omdat ze grip op hun koolhydraten hebben.

ka
door kaartendraak - Apr 25, 2012 om 12:23
167 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=robert11 schreef op dinsdag 24 apr 2012, 23:00]@sabine 1984,
Het ideaal streven van afvallen is 500 grammen per week! 4,5 kilo in zo een korte tijd is helemaal niet gezond en kan gevaarlijk zijn...

m.v.g. Robert

Idd, spiermassa breekt makkelijker af dan lichaamsvet, bij snelle dieten raak je dus eerder spiermassa kwijt dan vet.

ca
door caro1949 - Apr 25, 2012 om 12:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben 22 kilo afgevallen met het hart dieet dat je kan vinden op google ben daar bij ook wat meer gaan sporten
dieet is makkelijk vol te houden en kost geen extra geld

alarm1233
door alarm1233 - Apr 25, 2012 om 12:58
74 Antwoorden / 4 Vragen

volumneuze vrouwen kunnen ook mooi zijn vermits ze geen negatieve opmerkingen steeds over hun hoofd krijgen, ik heb een volumneus vrouwtje en hou erg veel van haar en ze hoeft niet perse een maatje 36 te hebben, als je lekker in je vel zit en je partner steunt jou dan heb je nikst te vrezen hoor!! een vraagje > voor wie wil je extra mooi zijn ?? voor jezelf , je gezin of voor de buren en omgevingop vakantie die je maar eenmaal in je leven ziet?? houd je eigenwaarde hoog en eet gewoon normaal en beweeg elke dag een beetje meer en als je je happy voelt in je eigen lichaam zul je zien als je het prettig vind dat je wat meer wandelt en van de zon geniet dan val je vanzelf af zonder het jojo effect en enig ander dieeet!! ik kan het weten mijn vrouwtje is zo 30 kilo kwijtgeraakt!!(op een gezonde manier) en zonder al die dure dieeten en pillen die niks helpen . veel succes.

tpol
door tpol - Apr 25, 2012 om 13:23
34 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Blue water, Er is al heel veel gezegd over allerlei dieeten Ik doe zelf het Atkins dieet en dat bevalt goed, het gaat meer om het aanpassen van je levensstijl en op die manier je gewicht onder controle houden.Ik weet niet wat jou situatie is.Ik ben zelf rolstoel gebruiker (hoge dwarslaesie) dan is het extra lastig om af te vallen, omdat er een aantal spiergroepen simpelweg niet meer mee doen. Ondanks sport en alles wat je als lopend persoon ook zou moeten doen, om je lijf gespierd en fit te houden. Hoe meer spieren je hebt hoe sneller je nl verbrand. Misschien was het wel een beter plan geweest, om iets eerder aan een dieet te beginnen, snel afvallen is gewoon niet goed voor je lijf, al zou het waarschijnlijk in de eerste instantie alleen vocht zijn wat je kwijt rakt. Een dieet hoeft ook zeker geen extra geld te kosten.

op
door oplossing - Apr 25, 2012 om 14:33
119 Antwoorden / 1 Vragen

@bluewater, ik ben geen diëtiste en zal dan ook nooit iets bij iemand voorschrijven maar ik kan u wel vertellen wat mij heel goed geholpen heeft n.l. die Shakes, 1 bus kost volgens mij € 17,50 en vaak heeft Kruidvat reclame dan is het vaak 2 halen en 1 betalen, op de bus staat precies wat de spelregels zijn en als u zich daar netjes aanhoudt dan denk ik dat u vóór de zomer wel een paar pondjes (of kilootjes) kwijt bent. Bij mij heeft het zijn vruchten afgeworpen en ben in 6 maanden tijd 15 kilo afgevallen, drink geen frisdrank met veel zoetstof maar gewoon lekkere sapjes, eet 's-avonds b.v. een paar worteltjes of komkommerschijfjes i.p.v. chips of andere vette dingen, gewoon normaal eten maar niet overbodig veel vet, probeer het vlees e/o vis zoveel mogelijk te grillen, bakken kan ook maar dan zo weinig mogelijk jus gebruiken over de aardappeltjes e.d. Begin in ieder geval smorgens met een glas water en zodra u trek krijgt neem dan ook iets te drinken (zonder koolzuur).
Ik wens u heel veel succes maar blijf gezond en ga desnoods even bij de huisarts langs om het met hem even door te nemen of het verantwoord is om af te vallen, niet geschoten altijd mis toch??
Groetjes Oplossing

pinguin1
door pinguin1 - Apr 25, 2012 om 17:46
37 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens op http://www.degabrielmethode.nl. Het enig wat je hoeft te doen is een boek kopen, lezen en eruit meenemen, wat je zelf prettig vindt. Het is geen dieet, maar je eet andere voedingsmiddellen wardoor je geen zin meer hebt om te snacken. Er zijn steeds meer mensen, die er enthousiast over zijn. Google maar eens en ook via facebook krijg je gratis tips. Succes.

pinguin1
door pinguin1 - Apr 25, 2012 om 17:47
37 Antwoorden / 6 Vragen

Ps. Deze methode staat ook bij alle dieten.

spouky
door spouky - Apr 25, 2012 om 18:18
22 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit nu 2 jaar bij kilo per week dieet, (van dr Frank toendertijd),en het bevalt me uitstekend ben 12 kilo afgevallen en houd me aan het eet patroon,en blijf steeds op gewicht, je krijgt genoeg tussendoortjes als je dat wil ,denk wel ieder pondje gaat door het mondje,het recept meld veel eieren heb ik me niet aan gehouden,en hoeft ook niet.de recepten kun je zelf veranderen als je maar genoeg eiwitten vetten en je aan de aantal koolhydraten houd.Later kan je af en toe aardappel en fruit nemen,met mate, ik gebruik er multivatamine als steun bij en voel me heel goed de kleren zitten me weer veel beter.
Meld je aan het kost je niets, je heb veel steun op het forum veel recepten die de groep dieeters zelf samen hebben bedacht voor feestdagen en gewone door de weekse dagen,als je vragen heb je krijgt altijd antwoord en HEEL VEEL STEUN.Je kan je makkelijk weer afmelden geen gezeur of wat dan ook.

rijsdijk
door rijsdijk - Apr 25, 2012 om 18:49
48 Antwoorden / 14 Vragen

Het Mentale Dieet Plan is niks raars. Niks met pillen, poedertjes ofzo, gewoon gezonde voeding.
Alle mensen die hier hebben gereageerd hebben geen idee waar ze het over hebben en proberen alleen hun manier van diëten aan te prijzen. Geen antwoord op je vraag dus..
Ik heb er wel voor betaald, ben echter te lui om er aan te beginnen.
Het is gewoon een heel goed dieet, wat ook zorgt dat je geest mee gaat werken, tenslotte is afvallen niet alleen iets puur lichamelijks.
Lees er hier maar es wat meer er over;
http://www.vetvrij.com/mdp-mentaal-dieet-plan-turboplan.html

Niks raars, gewoon een bepaald systeem en ja, je moet betalen, maar dat zou je ook moeten doe voor een dieetboek. Je betaald in dit geval OOK voor een boek en ondersteuning en een dagelijkse nieuwsbrief om je te ondersteunen. Niks raars, je kunt er gewoon aan beginnen.

tenormin
door tenormin - Apr 25, 2012 om 19:00
16811 Antwoorden / 108 Vragen

rijsdijk, u durft wat te beweren! Alle mensen die hier hebben gereageerd weten niet waar ze het over hebben. En een advies over betaald afvallen ligt wel in uw straatje? Ach, laat ook maar, als u commentaar niet goed leest, is dat aan u, niet aan ons, andere reageerders.

es
door essie948 - Apr 25, 2012 om 19:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan je alleenmaar afraden om het mentale dieetplan aan te schaffen. Je hebt er weinig aan. Twee goede boeken zijn: Het Genesisdieet en Afvallen door goed te eten van Gordon Tessler.
Het is goed om een gezonde lifestyle te gaan leren en te bewegen, vooral krachttraining, waardoor je spieren zich ontwikkelen en die verbranden vet.
Eiwitdieeten zijn af te raden, zoals het Dr. Frank dieet en door Sonja Bakker honger je jezelf uit.
Weinig eten is dus geen optie, maar anders eten wel.
Ik ben nu pas die twee boeken tegen gekomen van Gordon, maar zij vormen een goede basis om er op verder te borduren.
Ikzelf heb ook veel gehad aan Inge van Haselen. Ik ben het niet helemaal met haar eens, maar haar programma's werken wel. De aanschaf van die programma's kosten wel weer geld, maar je investeerd dan toch in jezelf. Ik had baat bij het Bikini Body Programma. Ik ben 5 kilo afgevallen in 3 weken tijd. Daarna moet je er wel mee doorgaan. Je volgt een strikt voedingsschema en volgt een trainingsprogramma voor 3 weken.

Oh ja, met Inge van Haselen kun je persoonlijk via de mail contact hebben. Dat kan bij het mentale dieetplan niet.

Kijk maar wat je doet en heel veel succes! Gewoon doen!

Groetjes,
Essie

es
door essie948 - Apr 25, 2012 om 19:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rijsdijk schreef op woensdag 25 apr 2012, 18:49]Het Mentale Dieet Plan is niks raars. Niks met pillen, poedertjes ofzo, gewoon gezonde voeding.
Alle mensen die hier hebben gereageerd hebben geen idee waar ze het over hebben en proberen alleen hun manier van diëten aan te prijzen. Geen antwoord op je vraag dus..
Ik heb er wel voor betaald, ben echter te lui om er aan te beginnen.
Het is gewoon een heel goed dieet, wat ook zorgt dat je geest mee gaat werken, tenslotte is afvallen niet alleen iets puur lichamelijks.
Lees er hier maar es wat meer er over;
http://www.vetvrij.com/mdp-mentaal-dieet-plan-turboplan.html

Niks raars, gewoon een bepaald systeem en ja, je moet betalen, maar dat zou je ook moeten doe voor een dieetboek. Je betaald in dit geval OOK voor een boek en ondersteuning en een dagelijkse nieuwsbrief om je te ondersteunen. Niks raars, je kunt er gewoon aan beginnen.

Het turbodieet is een eiwitdieet. Ik vind de uitleg te theoretisch. Zonder recepten en je wordt aan je lot overgelaten. Het werkt misschien, maar is ongezond.

Essie

es
door essie948 - Apr 25, 2012 om 19:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rijsdijk schreef op woensdag 25 apr 2012, 18:49]Het Mentale Dieet Plan is niks raars. Niks met pillen, poedertjes ofzo, gewoon gezonde voeding.
Alle mensen die hier hebben gereageerd hebben geen idee waar ze het over hebben en proberen alleen hun manier van diëten aan te prijzen. Geen antwoord op je vraag dus..
Ik heb er wel voor betaald, ben echter te lui om er aan te beginnen.
Het is gewoon een heel goed dieet, wat ook zorgt dat je geest mee gaat werken, tenslotte is afvallen niet alleen iets puur lichamelijks.
Lees er hier maar es wat meer er over;
http://www.vetvrij.com/mdp-mentaal-dieet-plan-turboplan.html

Niks raars, gewoon een bepaald systeem en ja, je moet betalen, maar dat zou je ook moeten doe voor een dieetboek. Je betaald in dit geval OOK voor een boek en ondersteuning en een dagelijkse nieuwsbrief om je te ondersteunen. Niks raars, je kunt er gewoon aan beginnen.

Ik heb het mentale dieetplan en het turboplan ook gekocht en geprobeert te volgen, ik raad het echt af, om dit te kopen.

Ga dan maar is kijken op www.ingevanhaselen.nl en www.jessevandervelde.com. Jesse geeft heel veel waardevolle, gratis informatie, waar je ook al een heel eind mee kunt komen. Hij blijft info sturen, ookal koop je niets!
Verder kijk naar wat ik nog meer heb geschreven.
Als je voor hun betaald, dan heb je ook echt wat. Ik zou het mentale dieetplan nooit meer kopen. Hiervoor betaal je, maar de mails stoppen op een gegeven moment, terwijl je wel betaald hebt en ik kreeg mails, die ik gedeeltelijk niet kon openen. Waardeloos!

robert11
door robert11 - Apr 25, 2012 om 20:30
310 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=rijsdijk schreef op woensdag 25 apr 2012, 18:49]...........
Alle mensen die hier hebben gereageerd hebben geen idee waar ze het over hebben en proberen alleen hun manier van diëten aan te prijzen...........

Denk u werkelijk dat mensen geen bal verstand hebben? Een dieet is eerst een mentale kwestie, dan zoeken naar de juiste oplossing. Vanaf dit punt, zijn er duizenden betaalde dieet te vinden, de een goedkoop, een andere duurder. Maar de mens moet zoeken wat voor hem van toepassing is.
Ik ben absoluut tegen betalen aan pillen die lichaam vergiftigen, goed bedoelde boeken, tv programma's etc....
In mijn omgeving (...of de uwe?) kennen we vele mensen die vertwijfel proberen af te vallen en zonder resultaat. Ken men die mensen heel goed, kan man al een oordeel geven waarom het niet lukt.
TS is iemand die wij niet zien/kennen. Het is moeilijk een advies te geven over de mentale dieet plan of het van toepassing is voor haar. De naam zeg genoeg; Mentale Dieet Plan...
.....Ik heb er wel voor betaald, ben echter te lui om er aan te beginnen.
Het is gewoon een heel goed dieet, wat ook zorgt dat je geest mee gaat werken, tenslotte is afvallen niet alleen iets puur lichamelijks.

Uw woorden! U kraak ons af zonder ook maar één eigen ervaring met dit dieet!

U geef aan te lui te zijn om er aan te beginnen?... Waar is het begin met een dieet, zeker een mentale dieet? JUIST! De wil om eraan te beginnen, de luiheid opzij zetten....bewegen, anders gaan eten etc....

m.v.g Robert.

tenormin
door tenormin - Apr 25, 2012 om 21:54
16811 Antwoorden / 108 Vragen

robert11, dat denkt rijsdijk niet, dat weet rijsdijk dat wij, reageerders er geen bal verstand van hebben. Maar rijsdijk is kennelijk ook te lui geweest om e.e.a. eerst te lezen. Ik persoonlijk word ibbelig van mensen die denken alle wijsheid in pacht te hebben, rijsdijk kent de TS immers ook niet, net als wij!

rijsdijk
door rijsdijk - Apr 25, 2012 om 22:21
48 Antwoorden / 14 Vragen

Het was niet mijn bedoeling iedereen te beledigen. Ik heb niet gezegd dat u geen verstand heeft van diëten of voeding. Maar de vraag ging over het MDP en of mensen wisten of dit werkte. En ik heb geen enkele reactie gelezen waarin mensen zeggen dat ze het ook daadwerkelijk kennen. Waar de meeste reacties op neer komen is:"ik heb geen ervaring met ... maar ik weet wel dat..." De hoofdvraag is wie er WEL ervaring mee heeft. Nu moet ik toegeven dat ik, inderdaad onder andere door mijn luiheid, het niet heb uitgeprobeerd, maar ik heb het wel gekocht en heb veel van de informatie gelezen.
Jesse van der Velde is ook een goeie en kan ik ook aanraden.
Excuses aan iedereen die zich aangesproken voelde, maar geef eerlijk toe dat de meeste inderdaad GEEN ervaring hebben met MDP en het niet eens kennen.

tenormin
door tenormin - Apr 25, 2012 om 22:39
16811 Antwoorden / 108 Vragen

rijsdijk dat doe ik dan bij deze: moet eerlijk toegeven dat ook ik niet heb gereageerd op het Mentale Dieet Plan. Dus sorry dat ik zo "knetterde".

il
door iljaha - Apr 26, 2012 om 12:25
178 Antwoorden / 3 Vragen

Alles werkt als je maar volhoudt. Dit is niet een denk-je-slank-dieet, maar meer een leer-andere-gewoontes-aan-dieet. Eigenlijk weten we precies wat we moeten doen, zoveel ervaring hebben we wel. Of is het wat we NIET moeten doen? Suc6!

ta
door taooster - Apr 26, 2012 om 13:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het MDP werkt wel, maar voor de een beter de voor de ander. In het Eboek staat heel veel informatie over heet mentale gedeelte. Je leert ook op een andere manier te eten.
Een beter keus is de programma's Inge van Haselen. zij leert je echt puur (zonder toevoegingen) te eten. Vooral met het Bikini Body Programma leer je in korte tijd, 21 dagen, anders te eten en je valt af.
Verder kan in je het boek van Amber Albarda, Eet jezelf mooi slank en gelukkig, aanbevelen.
Grip op koolhydraten van Yvonne Lemmers is ook een leuk alternatief.
Veel succes.

tpol
door tpol - Apr 26, 2012 om 16:07
34 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rijsdijk schreef op woensdag 25 apr 2012, 18:49]Het Mentale Dieet Plan is niks raars. Niks met pillen, poedertjes ofzo, gewoon gezonde voeding.
Alle mensen die hier hebben gereageerd hebben geen idee waar ze het over hebben en proberen alleen hun manier van diëten aan te prijzen. Geen antwoord op je vraag dus..
Ik heb er wel voor betaald, ben echter te lui om er aan te beginnen.
Het is gewoon een heel goed dieet, wat ook zorgt dat je geest mee gaat werken, tenslotte is afvallen niet alleen iets puur lichamelijks.
Lees er hier maar es wat meer er over;
http://www.vetvrij.com/mdp-mentaal-dieet-plan-turboplan.html

Niks raars, gewoon een bepaald systeem en ja, je moet betalen, maar dat zou je ook moeten doe voor een dieetboek. Je betaald in dit geval OOK voor een boek en ondersteuning en een dagelijkse nieuwsbrief om je te ondersteunen. Niks raars, je kunt er gewoon aan beginnen.

Ten eerste heb je de reacties blijkbaar niet goed gelezen, en ten tweede zal het mij niets verbazen als jij zelf achter het `mentale dieet` zit. Elk dieet vergt mentale inspanning.

ma
door marly18 - Apr 26, 2012 om 16:11
27 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb goed en slecht nieuws voor je. Het slechte nieuws is dat diëten vrijwel nooit werken. Het goede nieuws is dat er één afvalmethode die altijd werkt. Succes gegarandeerd - mits je je eraan houdt.

Vergeet diëten waarbij het uitgangspunt is dat je heel veel van de ene voedingsstof of heel weinig van de andere voedingsstof binnenkrijgt. Die veroorzaken op de lange duur namelijk tekorten of overschotten die zo ernstig zijn dat ze je gezondheid aantasten. Bovendien kan je hormoonhuishouden er jaren van van slag zijn, waardoor je bijvoorbeeld pas veel later je verzadigingspunt bereikt.

Alle voedingsstoffen, zowel koolhydraten als eiwitten en zelfs vetten heb je nodig om gezond te blijven. Maar wel in de juiste balans. Bovendien zijn er van elke voedingsstof gezonde en ongezonde varianten: suiker en witbrood zijn voorbeelden van slechte en volkorenbrood en groenten/fruit voorbeelden van goede koolhydraten. Je moet ervoor zorgen dat je geen of niet veel van de slechte varianten binnenkrijgt, en veel (in elk geval voldoende) van de goede.

Wat is dan de methode die wél werkt? Heel simpel: ervoor zorgen dat je elke dag meer calorieën verbrandt dan dat je via eten en drinken binnenkrijgt. Zorg ervoor dat je de calorieën die je binnenkrijgt uit de goede varianten van voedingsmiddelen komen, dus niet uit suiker en verzadigd vet, maar uit volkorenproducten, groente en fruit en onverzadigd vet.

Dus van je kont afkomen en bewegen. Gestaag en langdurig bewegen werkt veel beter dan heel even intensief bewegen. dus liever een halfuur op een sukkeldraf dan een sprintje, liever dagelijks op de fiets die 5 km naar je werk dan 1 uurtje per week de longen uit je lijf persen in een spinningklasje.

Schrap tegelijkertijd alle tussendoortjes van je menu, zorg ervoor dat je minstens 2 keer per dag fruit eet (geen sap en geen fruit uit blik of pot) en minstens 200 gram groente (vers, diepvries of pot/blik maakt niet uit, maar wissel wel af!), kies voor magere bereidingswijzen als grillen of roosteren (in de oven), en drink geen alcohol en suikerhoudende dranken tot je je ideale gewicht hebt bereikt.

Als je alleen maar op gewicht hoeft te blijven, hoef je er alleen maar voor te zorgen dat je niet méér calorieën binnenkrijgt dan je verbrandt. Je kunt dan, als je veel blijft bewegen dus wat vaker lekker snoepen of snacken, of je beweegt wat minder, maar moet dan goed op je eten blijven letten.

Op deze manier gaat afvallen misschien niet zo snel, maar blijf je er kerngezond bij (je zult ook merken dat je minder vaak ziek bent en meer energie hebt!) én komen de kilo's ook niet meer terug.

tpol
door tpol - Apr 26, 2012 om 16:13
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie dat Rijsdijk inmiddels zijn excuses heeft gemaakt. Mijn complimenten en dank. Aanvaard bij deze.
Ps Een vriendin van mij heet het mentale dieet gedaan, die was er zelf niet dol op, omdat zij het toch moeilijk vond grip te krijgen.

bl
door bluewater_1 - Apr 26, 2012 om 16:19
5 Antwoorden / 2 Vragen

en ik vroeg alleen wat ben nu helemaal de kluts kwijt

tenormin
door tenormin - Apr 26, 2012 om 16:34
16811 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bluewater schreef op donderdag 26 apr 2012, 16:19]en ik vroeg alleen wat ben nu helemaal de kluts kwijt

Ga maar fijn je kluts weer vinden, hoor,met het Mentale Dieet Plan vind je het zo weer terug. Maar ja, dat komt soms met vragen, dan slaan we zijpaden in en dan is de TS, in dit geval jij, de weg een beetje kwijt. Begin dus aan wat je zelf wilt en de wijze waarop met je afvalpoging en misschien kun je ons ooit eens laten weten of het een geslaagde operatie is geworden. Veel succes.

tpol
door tpol - Apr 26, 2012 om 18:21
34 Antwoorden / 0 Vragen

Marly18 schreef: "Wat is dan de methode die wél werkt? Heel simpel: ervoor zorgen dat je elke dag meer calorieën verbrandt dan dat je via eten en drinken binnenkrijgt. Zorg ervoor dat je de calorieën die je binnenkrijgt uit de goede varianten van voedingsmiddelen komen, dus niet uit suiker en verzadigd vet, maar uit volkorenproducten, groente en fruit en onverzadigd vet.

Dus van je kont afkomen en bewegen."

Voor een deel ben ik het met je eens, gezonde dingen eten, fruit, groente, goede KHs etc, maar er schuilt ook een gevaar in wat jij zegt, nl dat mensen zoals ik(rolstoel gebruiker) , of door wat voor reden dan ook druk werk, zittende baan, versleten gewrichten etc etc op den duur zo weinig gaan eten, dat je stofwisseling er van op spaarstand gaat. Kijk daar dus voor uit, dat geld voor elk dieet.

robert11
door robert11 - Apr 26, 2012 om 20:22
310 Antwoorden / 25 Vragen

Excuses aanvaard, maar ook mijn excuses aan u dat ik u zo aanviel!

m.v.g. Robert

jo
door joske1411 - Oct 1, 2012 om 14:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=robert11 schreef op maandag 23 apr 2012, 20:21]Beste bluewater,
Er zijn zoveel dieet die een hoop geld kost en of niet werken bij bepaalde personen.
Een dieet die echt werkt is de brood dieet, maar opletten!...alleen brood is het dan een crashdieet, dus niet perse gezond.
Mijn dieet, bestaat elke 2 dagen alleen uit brood die normaal zijn beleg! Ik zorg wel vanaf het moment dat ik op bent, dat ik elke 2 uur minimaal één snee brood of Sweedse broodjes eet tot in de middag. Heb ik zin in 2 of 3 snee, eet ik die gewoon. Mijn vrouw hoef niet meer elke dag te koken en vind het fijn.
In 2 maand tijd, ben ik 6 kg afgevallen. op zich een beetje veel, gezien een normale dieet 500 gramme verlies per week voorschrift.
Afvallen is ook een mentale kwestie. Wegen doe ik elke zaterdag morgen en schrijft mijn gewicht op de kalender. Tussentijds wegen heb ik mijzelf verboden!
Ik drink net zo goed mijn aperitief, een biertje, eet af en toe chocolade of een stuk vlaai etc...
Afvallen is voor mij belangrijk omdat ik erge slijtage aan de gewrichten heb, en hoe minder gewicht, hoe minder last zal ik hebben hoop ik. Mijn streef van 12 kilo afvallen zal ik zeker halen alléén als ik eerlijk en consequent ben met mijzelf!

Eerlijk is (H)eerlijk, de buik is al weg, en de broeken maat 54 zijn al te groot geworden!
Succes met het afvallen....

jo
door joske1411 - Oct 1, 2012 om 14:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=robert11 schreef op maandag 23 apr 2012, 20:21]Beste bluewater,
Er zijn zoveel dieet die een hoop geld kost en of niet werken bij bepaalde personen.
Een dieet die echt werkt is de brood dieet, maar opletten!...alleen brood is het dan een crashdieet, dus niet perse gezond.
Mijn dieet, bestaat elke 2 dagen alleen uit brood die normaal zijn beleg! Ik zorg wel vanaf het moment dat ik op bent, dat ik elke 2 uur minimaal één snee brood of Sweedse broodjes eet tot in de middag. Heb ik zin in 2 of 3 snee, eet ik die gewoon. Mijn vrouw hoef niet meer elke dag te koken en vind het fijn.
In 2 maand tijd, ben ik 6 kg afgevallen. op zich een beetje veel, gezien een normale dieet 500 gramme verlies per week voorschrift.
Afvallen is ook een mentale kwestie. Wegen doe ik elke zaterdag morgen en schrijft mijn gewicht op de kalender. Tussentijds wegen heb ik mijzelf verboden!
Ik drink net zo goed mijn aperitief, een biertje, eet af en toe chocolade of een stuk vlaai etc...
Afvallen is voor mij belangrijk omdat ik erge slijtage aan de gewrichten heb, en hoe minder gewicht, hoe minder last zal ik hebben hoop ik. Mijn streef van 12 kilo afvallen zal ik zeker halen alléén als ik eerlijk en consequent ben met mijzelf!

Eerlijk is (H)eerlijk, de buik is al weg, en de broeken maat 54 zijn al te groot geworden!
Succes met het afvallen....

Hallo robert
Zou je mij precies kunnen vertellen hoe je dat doet met die twee dagen?
Groetjes joske

aurora1
door aurora1 - Oct 1, 2012 om 16:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@joske, even op internet zoeken naar brooddieet of brood-wisseldieet.

bl
door bluewater_1 - Oct 6, 2013 om 14:32
5 Antwoorden / 2 Vragen

Wij zijn al anderhalf jaar bezig we zijn met sonja bakker begonnen en ons eet patroon aangepast we zijn zo ql 13 kilo kwijt geraakt gaat niet snelmaar lukt goed . Geen vet geen snoep

me
door mein33 - Oct 6, 2013 om 14:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=bluewater schreef op zondag 6 okt 2013, 14:32]Wij zijn al anderhalf jaar bezig we zijn met sonja bakker begonnen en ons eet patroon aangepast we zijn zo ql 13 kilo kwijt geraakt gaat niet snelmaar lukt goed . Geen vet geen snoep

Gefeliciteerd, zo zie je maar, "de doorzetter wint".

tenormin
door tenormin - Oct 6, 2013 om 15:03
16811 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bluewater schreef op zondag 6 okt 2013, 14:32]Wij zijn al anderhalf jaar bezig we zijn met sonja bakker begonnen en ons eet patroon aangepast we zijn zo ql 13 kilo kwijt geraakt gaat niet snelmaar lukt goed . Geen vet geen snoep

Dat het de verandering van eetgewoonte is en sporten, kunnen we nu veelvuldig op t.v. zijn. B.v. in het programma Obese. (Een van de velen). Nu bij de terugblik vind ik het bewonderenswaardig dat de meesten het hebben volgehouden en de vreselijk veel overtollige kilo's blijvend zijn kwijtgeraakt. Is dus enorm doorzettingsvermogen voor nodig; daarom: goed gedaan Bluewater. (Niet dat het woord Obese op jou slaat, hoor).