mjvanderwerf
door mjvanderwerf Aug 31, 2011 om 11:48
Computers & telefonie

Hinderlijk facebook

Sinds enige tijd krijg ik, op Internet, als ik een site bezoek, soms een irritant dingetje te zien.
Het is een blauw rechthoekje met daain (in wit) "Share" en tevens links een "f".
Ik wil niets met facebook te maken hebben en wil dit graag permanent verwijderen.
In Incredimail is een van de opties "Facebook verbinding maken".
Heeft dat er misschien mee te maken ?
Vriendelijke groet,
MJ.

2297 8 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Aug 31, 2011 om 12:25
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Op steeds meer websites komen dergelijke knoppen te staan om bijvoorbeeld een artikel via je Twitter of Facebook account (als je die hebt) onder de aandacht te brengen bij je volgers of vrienden.
Die knoppen zitten "ingebakken" in die websites en kun je niet uitschakelen.
Maar waarom ook? Als je er niet op klikt gebeurt er niets.
Niet aan storen dus.
En met die optie in Incredimail heeft het niets te maken.

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2011 om 13:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

Op veel websites vind je tegenwoordig de zogenaamde “share-buttons”. Als bezoekers lid zijn van een online sociaal netwerk (zoals Facebook, LinkedIn, Twitter of Hyves, – en die kans is behoorlijk), dan kunnen ze met één klik aan hun netwerk laten weten dat ze bepaalde content interessant, leuk of belangrijk vinden.

Je kunt er hier wat info over lezen.

Met vr.gr.

neusbeer
door neusbeer - Aug 31, 2011 om 17:20
15 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft er ooit es iemand op jou computer ingelogd op facebook?
dan cookies e.d. verwijderen van facebook.
Veel sites controleren (legitiem of niet) of je een facebook/hyves account hebt
(en of je ingelogd bent) om zo dat icoontje te tonen.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Aug 31, 2011 om 17:26
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hallo,
dank voor de reacties.
Ik heb mijn Facebook- en Hyves-account verwijderd.
Met AVG worden dagelijks de "coockies" verwijderd.
Kan ik nog meer doen ?
MJ.

PS. zelfs nu (op de vara-Kassa-site dus) staat dat vervelende Facebook-share
op mijn scherm.

neusbeer
door neusbeer - Aug 31, 2011 om 17:32
15 Antwoorden / 0 Vragen

dan zit het nog ergens op je pc.
hij laat namelijk alleen maar icoontjes zien van sites die
hij 'vindt'.
bij mij alleen fb en twitter.
cccleaner es proberen en alle cookies en tijdelijke internet bestanden weggooien,.

gallito
door gallito - Aug 31, 2011 om 22:14
479 Antwoorden / 66 Vragen

Sinds kort staat er op de Skype site ook zo'n overbodige mededeling:"

"Uw contactpersonen zijn de laatste tijd niet erg actief geweest...
U kunt uw eigen statusupdate plaatsen of verbinding maken met Facebook om meer nieuws van uw vrienden te lezen".

Ik zit op geen enkele 'vrienden' site!

Dus zou ik dit ook graag willen verwijderen maar ben bang dat dit niet met een cookie te maken heeft, maar met een nieuwe 'service' van skype. [V]!

neusbeer
door neusbeer - Aug 31, 2011 om 22:40
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ja das wat anders dan wat hier bedoeld wordt.
Denk dat dit van Skype gewoon puur een poging is tot het
overhalen/spammen van je facebook vriendjes. (Mocht je die hebben).
dus niet dat je perse FB moet hebben.

om terug te komen op probleem:
AddThis e.d. gebruiken geen gewone cookies maar Flash Cookies,
deze zijn niet standaard te verwijderen met CCcleaner e.d.

----
As with all flash tracking objects, the ClearSpring object uses Local Shared Objects aka "Flash Cookies" to track users as they visit multiple websites using AddThis or ClearSpring widgets. These cookies are not visible within user's normal privacy options windows in their browsers and can not be cleared by using the browser's Clear Private Data (Firefox) and similar privacy options. These cookies also work across all browsers on the machine as Flash stores these LSOs in a single location.
----
http://johnhaller.com/jh/useful_stuff/addthis_privacy_warning/

Het verwijderen:
http://www.security.nl/artikel/35808/Flash_cookies_voortaan_eenvoudiger_te_verwijderen.html

Direct link naar je instellingen om de cookies te verwijderen:
Flashplayer settings
of zoek de cookie op en verwijderen of 'alles verwijderen'

neusbeer
door neusbeer - Aug 31, 2011 om 22:42
15 Antwoorden / 0 Vragen

ow hij kan aangeven dat je Flash geinstalleerd moet hebben.
klik dan ff links op "Website Privacy Settings panel"