an
door anoukdevos Nov 10, 2015 om 22:47
Auto & vervoer

Hoe hoe bezwaar maken op een onterechte bekeuring uit italie

In Italie zijn wij aangehouden en kregen een waarschuwing. Echter lagen onze autopapieren nog in Nederland. Hier kregen wij een bekeuring voor, deze hebben we contant voldaan.
Nu, 2,5 maand later, hebben wij met de post nog een bekeuring hiervoor ontvangen van €422,-. Alleen deze is geheel in het Italiaans.
Na wat vertalingssites bezocht te hebben, denken wij dat deze boete is omdat wij de autopapieren niet binnen 1 dag op het politiebureau hebben getoond. Hier is ons echter niks over verteld en kunnen wij ook niks over vinden op de uitgeschreven bekeuring.
Weet iemand hoe we dit kunnen aanpakken?

3709 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 10, 2015 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u een betaalbewijs?

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 01:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

De boete die men ter plaatse moet afrekenen is vaak een voorschot op de uiteindelijke boete die rechter oplegd. De Italiaanse rechtbank had u conform de Europese regels een vertaald vonnis moeten sturen.
Het overigens nog maar de vraag of men de boete in Nederland wel kan innen. Een bezoekje aan Italië zou ik maar uitstellen.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 02:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien komt u verder met deze klik hier informatie en klik hier.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

anoukdevos schreef op dinsdag 10 nov 2015, 22:47: In Italie zijn wij aangehouden en kregen een waarschuwing. Echter lagen onze autopapieren nog in Nederland. Hier kregen wij een bekeuring voor, deze hebben we contant voldaan.
Nu, 2,5 maand later, hebben wij met de post nog een bekeuring hiervoor ontvangen van €422,-. Alleen deze is geheel in het Italiaans.
Na wat vertalingssites bezocht te hebben, denken wij dat deze boete is omdat wij de autopapieren niet binnen 1 dag op het politiebureau hebben getoond. Hier is ons echter niks over verteld en kunnen wij ook niks over vinden op de uitgeschreven bekeuring.
Weet iemand hoe we dit kunnen aanpakken?

U had in Italië al kunnen weten dat er geduveld zou komen. Het valt me op dat u niet noemt waarom u aangehouden werd. Toch niet voor uw blauwe ogen? Klaarblijkelijk had u iets fout gedaan.

En dan blijkt ook nog dat u in Italië reed zonder autopapieren.... En tot slot blijkt dat u niet of nauwelijks het Italiaas niet beheerst....

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:26: Klaarblijkelijk had u iets fout gedaan.

En dan blijkt ook nog dat u in Italië reed zonder autopapieren.... En tot slot blijkt dat u niet of nauwelijks het Italiaas niet beheerst....

Als u niks constructiefs te melden heeft, mag u het ook best achterwege laten.
Spreekt u altijd vloeiend de taal van het land waar u bijvoorbeeld op vakantie bent?

Helaas mag Italië u de boete in het Italiaans toesturen. Daar staat echter tegenover dat u ook in het Nederlands bezwaar mag maken. Aan hen dan de taak dat te ontcijferen en aan u terug te koppelen.
Zie ook klik hier en klik hier

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op dinsdag 10 nov 2015, 22:55: Heeft u een betaalbewijs?

Ja we hebben een betaalbewijs!

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op woensdag 11 nov 2015, 02:34: Misschien komt u verder met deze klik hier informatie en klik hier.

Bedankt voor de link. Ik had al gezocht bij de ANWB maar wij hebben de boete via het politiekorps en niet via EMO. Dus ik ga nog even verder zoeken!

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur dan bij uw bezwaar een kopie van die betaling mee.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had u al op de rode woorden in mijn reactie geklikt?
Daar leest u nl wat u kunt doen.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:26:
anoukdevos schreef op dinsdag 10 nov 2015, 22:47: In Italie zijn wij aangehouden en kregen een waarschuwing. Echter lagen onze autopapieren nog in Nederland. Hier kregen wij een bekeuring voor, deze hebben we contant voldaan.
Nu, 2,5 maand later, hebben wij met de post nog een bekeuring hiervoor ontvangen van €422,-. Alleen deze is geheel in het Italiaans.
Na wat vertalingssites bezocht te hebben, denken wij dat deze boete is omdat wij de autopapieren niet binnen 1 dag op het politiebureau hebben getoond. Hier is ons echter niks over verteld en kunnen wij ook niks over vinden op de uitgeschreven bekeuring.
Weet iemand hoe we dit kunnen aanpakken?

U had in Italië al kunnen weten dat er geduveld zou komen. Het valt me op dat u niet noemt waarom u aangehouden werd. Toch niet voor uw blauwe ogen? Klaarblijkelijk had u iets fout gedaan.

En dan blijkt ook nog dat u in Italië reed zonder autopapieren.... En tot slot blijkt dat u niet of nauwelijks het Italiaas niet beheerst....

Schijnbaar bent u vooral geïnteresseerd in waarom wij aangehouden zijn! Zal ik het verklappen... Rechts inhalen en weet je wat het mooie is, kregen we alleen een waarschuwing voor! Zo, nu heeft u weer een mooi verhaal op een verjaardagsfeestje!!

Ik beheers inderdaad nauwelijks het Italiaans, maar u beheerst nauwelijks het Nederlands en daar heb je dan toch meer aan wanneer je in Nederland woont!

Wanneer u een nuttige tip heeft hoor ik deze graag.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

rietje328 schreef op woensdag 11 nov 2015, 14:28:
jugendstil schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:26: Klaarblijkelijk had u iets fout gedaan.

En dan blijkt ook nog dat u in Italië reed zonder autopapieren.... En tot slot blijkt dat u niet of nauwelijks het Italiaas niet beheerst....

Als u niks constructiefs te melden heeft, mag u het ook best achterwege laten.
Spreekt u altijd vloeiend de taal van het land waar u bijvoorbeeld op vakantie bent?

Helaas mag Italië u de boete in het Italiaans toesturen. Daar staat echter tegenover dat u ook in het Nederlands bezwaar mag maken. Aan hen dan de taak dat te ontcijferen en aan u terug te koppelen.
Zie ook klik hier en klik hier

Bedankt voor de link! Fijn om te weten dat we in het Nederlands mogen antwoorden. Ik heb zojuist geprobeerd een mail te sturen (in het Engels) echter klopt het mailadres op het verbaal niet waardoor we deze nu terug krijgen.
We gaan weer verder zoeken naar een oplossing!

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op woensdag 11 nov 2015, 15:28: Had u al op de rode woorden in mijn reactie geklikt?
Daar leest u nl wat u kunt doen.

Ja had ik gelezen, alleen de ANWB heeft het over EMO en wij hebben de boete via het politiekorps ontvangen.
Via de andere link las ik net het volgende:
Indien mogelijk moet de bekeuring ter plekke worden uitgereikt en moet een proces-verbaal worden overhandigd. Als u de boete direct of in elk geval binnen 5 dagen betaalt, krijgt u 30% korting op het minimumboetebedrag. Het te betalen bedrag staat op de bekeuring vermeld. De regeling geldt niet voor zware overtredingen. De boete mag direct worden geïnd. Betaling moet binnen 60 dagen plaatsvinden. De boete kan worden betaald op het politiebureau of met een bankoverschrijving. Laat u niet in het proces-verbaal aantekenen dat u in beroep wilt gaan, en hebt u de boete betaald, dan is beroep niet meer mogelijk en wordt de zaak als afgedaan beschouwd.

De boete die wij kregen was €41, deze hebben wij met korting betaald (staat ook op het bewijs) en nu krijgen we dan toch nog een boete... Dus heb het idee dat de 2 boetes elkaar tegenspreken.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur een kopie van deze boete met betaalbewijs dus geen origineel terug.

Laat hun het maar vertalen en uitzoeken.
Betaal niets en maak je niet druk, ook de in Nederland geschreven boetes voor Italianen worden zelden betaald....

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

|Ik zou toch eens die Emo bellen want misschien kunnen ze u wel verder van advies dienen.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

rietje328 schreef op woensdag 11 nov 2015, 14:28:
jugendstil schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:26: Klaarblijkelijk had u iets fout gedaan.

En dan blijkt ook nog dat u in Italië reed zonder autopapieren.... En tot slot blijkt dat u niet of nauwelijks het Italiaas niet beheerst....

Als u niks constructiefs te melden heeft, mag u het ook best achterwege laten.
Spreekt u altijd vloeiend de taal van het land waar u bijvoorbeeld op vakantie bent?

Nee, maar als TS de taal niet 100% beheerst moet ze ook een beetje uitkijken met beweringen dat er niets over is gezegd toen ze werden aangesproken.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op woensdag 11 nov 2015, 17:00:
rietje328 schreef op woensdag 11 nov 2015, 14:28:
jugendstil schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:26: Klaarblijkelijk had u iets fout gedaan.

En dan blijkt ook nog dat u in Italië reed zonder autopapieren.... En tot slot blijkt dat u niet of nauwelijks het Italiaas niet beheerst....

Als u niks constructiefs te melden heeft, mag u het ook best achterwege laten.
Spreekt u altijd vloeiend de taal van het land waar u bijvoorbeeld op vakantie bent?

Nee, maar als TS de taal niet 100% beheerst moet ze ook een beetje uitkijken met beweringen dat er niets over is gezegd toen ze werden aangesproken.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op woensdag 11 nov 2015, 17:00:
rietje328 schreef op woensdag 11 nov 2015, 14:28:
jugendstil schreef op woensdag 11 nov 2015, 12:26: Klaarblijkelijk had u iets fout gedaan.

En dan blijkt ook nog dat u in Italië reed zonder autopapieren.... En tot slot blijkt dat u niet of nauwelijks het Italiaas niet beheerst....

Als u niks constructiefs te melden heeft, mag u het ook best achterwege laten.
Spreekt u altijd vloeiend de taal van het land waar u bijvoorbeeld op vakantie bent?

Nee, maar als TS de taal niet 100% beheerst moet ze ook een beetje uitkijken met beweringen dat er niets over is gezegd toen ze werden aangesproken.

Tijdens de aanhouding hebben we het gesprek in het Engels gevoerd! Dus op dat moment begrepen de agenten en wij elkaar heel goed! De bekeuring per post is in het Italiaans dus dat is lastig!

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat de Google vertaling niet toppie is, maar heb je dat geprobeerd? Of iemand in je omgeving die italiaans spreekt?

ve
door verwijderd - Nov 11, 2015 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op woensdag 11 nov 2015, 22:08: Ik weet dat de Google vertaling niet toppie is, maar heb je dat geprobeerd? Of iemand in je omgeving die italiaans spreekt?

Vanavond google translateur geprobeerd!
In italie zijn we bekeurd voor rijden zonder autopapieren en hier hebben we ook voor betaald.
De bekeuring per post verwijst hier ook naar. Verder verwijst deze bekeuring naar een wetsartikel waarin staat dat we binnen 1 dag het document (autopapieren) op het politiebureau hadden moeten tonen. Echter is daar niks van terug te vinden op de geschreven bekeuring van tijdens de aanhouding.
Morgen ga ik beide documenten kopiëren en met een begeleidende brief terug sturen dat we bezwaar maken en dan uitleg erbij waarom wij bezwaar maken.
Bedankt voor alle tips!

ve
door verwijderd - Nov 12, 2015 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verder verwijst deze bekeuring naar een wetsartikel waarin staat dat we binnen 1 dag het document (autopapieren) op het politiebureau hadden moeten tonen. Echter is daar niks van terug te vinden op de geschreven bekeuring van tijdens de aanhouding.

Daar zou de clou wel eens kunnen zijn.

Bekeuring wegens niet kunnen tonen van de autopapieren.

Maar de wettelijke voorwaarde voor 'tonen binnen 24 uur, daar hebt u (uiteraard) ook niet aan voldaan.

En zo zie je maar hoe je last krijgt door half Europa te crossen en rechts inhalen.

U weet verduveld goed dat je nu eenmaal je autopapieren bij je moet hebben. Zulke slordigheid kost het een en ander.

U hebt al mazzel gehad dat ze de auto niet gevorderd hebben.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2015 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een beetje dom geweest om de autopapieren in Nederland te laten.

Enfin een waarschuwing en een bekeuring?! Waar diende die waarschuwing voor? Waarom kreeg u die bekeuring die terplaatse is voldaan?

In die Italiaanse brief staat toch waarom u die bekeuring van € 422 kreeg vermeld, datum en tijdstip plaats delict, voor wat rood licht rijden, geen voorrang oversteekplaats gegeven, te snel gereden?

ve
door verwijderd - Nov 13, 2015 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

1953,
beleefd wijs ik u er op dat als u de vorige berichten had gelezen u deze stupide vragen niet had hoeven stellen.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++====

1953 schreef op donderdag 12 nov 2015, 12:15:

Enfin een waarschuwing en een bekeuring?! Waar diende die waarschuwing voor? Waarom kreeg u die bekeuring die terplaatse is voldaan?

In die Italiaanse brief staat toch waarom u die bekeuring van € 422 kreeg vermeld, datum en tijdstip plaats delict, voor wat rood licht rijden, geen voorrang oversteekplaats gegeven, te snel gereden?

ve
door verwijderd - Nov 13, 2015 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijgaand nog een vertaalsite:

http://mymemory.translated.net

Buona fortuna!

ve
door verwijderd - Nov 13, 2015 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het niet zo kunnen zijn dat TS de "waarschuwing" kreeg voor het rechts inhalen, en de boete voor het niet ter plaatse kunnen tonen van de autopapieren?
De al reeds betaalde "bekeuring"van €42,- is wel precies 10% van het eigenlijke boetebedrag voor het niet kunnen tonen van die autopapieren......
Dus dan een z.g. aanbetaling van €42,- en de rest bij thuiskomst?
Is maar een idee maar zou toch kunnen zijn?

ve
door verwijderd - Nov 13, 2015 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 13:21: 1953,
beleefd wijs ik u er op dat als u de vorige berichten had gelezen u deze stupide vragen niet had hoeven stellen.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++====

1953 schreef op donderdag 12 nov 2015, 12:15:

Enfin een waarschuwing en een bekeuring?! Waar diende die waarschuwing voor? Waarom kreeg u die bekeuring die terplaatse is voldaan?

In die Italiaanse brief staat toch waarom u die bekeuring van € 422 kreeg vermeld, datum en tijdstip plaats delict, voor wat rood licht rijden, geen voorrang oversteekplaats gegeven, te snel gereden?

Geef mijn visie zonder de voorgaande antwoorden te lezen, stel je voor dat het 20 pagina's zouden zijn. Daarmee de kous af!