ma
door maaikeweer Sep 22, 2014 om 08:57
Geldzaken & recht

Hoe kom ik van spookrekening/deurwaarder af?

Ik ben een chronisch zieke vrouw van 50 met een Wajong uitkering. Hierdoor heb ik alleen nog een adsl lijn (ik heb geen telefoon, kan ik niet meer betalen) en ik woon in een gebied waar geen mobiel bereik is dus ben totaal afhankelijk van deze adsl lijn. We hebben in dit dorp geen huisarts of apotheek dus u begrijpt hoe belangrijk mijn adsl is. Ik hoop dat jullie mij via deze weg kunnen helpen want KPN heeft zo'n rommeltje van de facturering gemaakt (ze geven dat zwart op wit toe, dat de fout bij hen ligt en dat ik wel betaald heb maar ze kunnen het computersysteem niet meer aan) dat ik nu afgesloten ga worden en ze met een deurwaarder dreigen. Ruim een jaar geleden, toen ik nog wel telefoon had, begon KPN mijn telefoon/adsl rekening te splitsen. (nieuw systeem van KPN) Ze begonnen daarnaast, zonder dat ik daar toestemming voor had gegeven, de adsl termijnen automatisch te incasseren. Dit ging fout want ze incasseerden het bedrag steeds dubbel. Hierdoor kwam ik in de knel met mijn aankoop van medicatie. Ik heb KPN bij mijn bank geblokkeerd en kreeg na veel pijn en moeite het teveel geïncasseerde geld terug en begon handmatig de termijnen over te maken, de bank blokkade hield ik aan. Na veel vijven en zessen ging KPN akkoord dat ik handmatig bleef overmaken. Dit is een jaar goed gegaan. In augustus ben ik, met medische urgentie, verhuisd. Ik zegde mijn telefoonlijn op omdat ik meer huur ging betalen. KPN wilde hierdoor mijn adsl niet verhuizen, dat kon alleen als ik mijn telefoon aanhield. Ofwel een pakket adsl/telefoon bestelde. Ik heb er op gestaan dat ik alleen adsl mee nam. Uiteindelijk heeft KPN een soort contract gemaakt waarin ik een pakket adsl/telefoon kreeg maar met 5 euro korting en de telefoon er afgehaald (Klinkt allemaal ingewikkeld en blijkbaar kon het niet anders bij KPN) Ik zou 27.50 euro gaan betalen voor alleen ADSL. Vanaf dat moment herkende de KPN computer mijn handmatig betaalde adsl termijnen niet meer. Ik kreeg ineens allemaal rekeningen en aanmaningen. Ik heb wanhopig geprobeerd te communiceren met KPN. Na heel veel emails (met verschillende afdelingen van KPN) kreeg ik een brief met de dreiging dat KPN mij gaat afsluiten (dat houdt in dat ik totaal van de buitenwereld ben afgesloten.) Ik heb vervolgens emailcontact gehad met een medewerker van KPN die schriftelijk heeft toegegeven dat de fout bij hen ligt, dat ik idd alles betaald heb maar dat ik toch die rekening (ruim 84 euro, vraag me niet hoe ze aan dat bedrag komen) moet betalen. Dan pas kunnen ze mij uit de afsluitingsprocedure halen en sturen ze geen deurwaarder. En dan pas storten ze die 84 euro weer terug. Ik kan die 84 euro niet storten want ik heb dat geld niet. Als ik mijn vaste lasten betaal hou ik 200 euro over voor voeding en medicatie. Ik heb KPN mijn situatie van A tot Z uitgelegd maar ze zijn onvermurwbaar. Ik heb mij inmiddels aangemeld bij ZIGGO, voor een adsl aansluiting. Maar hoe kom ik in hemelsnaam af van een spookrekening (en deurwaarder) van KPN? Ik heb alle transacties uitgeprint die bewijzen dat ik mijn adsl trouw betaald heb en ik heb de correspondentie uitgeprint waarin de KPN medewerker toegeeft dat de fout bij hen ligt maar dat ik toch eerst moet betalen en dat ze het dan weer terugbetalen. Dan pas zou ik van deurwaarders afkomen. Kunt u mij vertellen wat ik moet doen? Hoe stop ik die deurwaarder? Ik ben ziek, moe, net verhuisd en bang.
Met vriendelijke groet Maaike

959 6 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 22, 2014 om 09:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft Ziggo dan ook adsl? Ik dacht dat die alleen via de kabel levert. Heeft u dat wel goed? Overigens kan een deurwaarder niet veel met deze vordering als u al heeft betaald en als dit ook nog eens schriftelijk is bevestigd door KPN.

Mijn idee is dat u deze klacht op de klachtenkompas zet.

klik HIER

Daar zit webcare van KPN en dan zal men tot het uiterste gaan om u alsnog te helpen. U zult uw verhaal wel moeten inkorten. Het eerste gedeelte van uw verhaal kan er wel af. Probeer tot de kern van uw verhaal terug te keren.
Zeg er wel bij dat u ernstig ziek bent en dat u ten einde raad bent.

Cookies
door Cookies - Sep 22, 2014 om 10:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ziggo heeft geen adsl.

ma
door maaikeweer - Sep 22, 2014 om 10:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

Vriendelijk dank voor het advies, ik heb mijn klacht op de klachtenkompas gezet. Toch zou ik graag van iemand antwoord op mijn vraag willen, hoe voorkom ik een deurwaarder aan mijn deur? Even los van het feit wat KPN gaat doen of wat een deurwaarder wel of niet met mijn zaak kan?

ma
door maaikeweer - Sep 22, 2014 om 10:22
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ziggo is kabelinternet, dus daar hoeft verder niet op gereageerd worden. Doet verder niet ter zake in bovenstaand verhaal.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2014 om 10:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als er al een deurwaarder aan uw deur komt, hoeft u daarvoor niet benauwd te zijn. Die deurwaarder kan helemaal niets zonder vonnis van een rechter. Dus als er iemand komt, treedt hij op als incassobureau en dat stelt niets voor. Dat kan iedereen doen.

Veel erger is die dreiging met afsluiting voordat u aangesloten bent door Ziggo, want ik begrijp uit uw verhaal dat u nu alleen internet hebt van KPN?

Eigenlijk wel compleet ongebruikelijk voor KPN, hoe zij nu handelen.

ma
door maaikeweer - Sep 22, 2014 om 12:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Vriendelijk dank voor uw reactie. Uw verhaal over deurwaarder/incasso stelt mij wat gerust.
Wb die week zonder adsl; ik mag gelukkig even bij mijn buren aanbellen als er in die week iets vervelends gebeurt.