Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
maaikeweer - 22-09-2014 08:57:51
Geldzaken & Recht

Hoe kom ik van spookrekening/deurwaarder af?

Ik ben een chronisch zieke vrouw van 50 met een wajong uitkering. hierdoor heb ik alleen nog een adsl lijn (ik heb geen telefoon, kan ik niet meer betalen) en ik woon in een gebied waar geen mobiel bereik is dus ben totaal afhankelijk van deze adsl lijn. we hebben in dit dorp geen huisarts of apotheek dus u begrijpt hoe belangrijk mijn adsl is. ik hoop dat jullie mij via deze weg kunnen helpen want kpn heeft zo'n rommeltje van de facturering gemaakt (ze geven dat zwart op wit toe, dat de fout bij hen ligt en dat ik wel betaald heb maar ze kunnen het computersysteem niet meer aan) dat ik nu afgesloten ga worden en ze met een deurwaarder dreigen. ruim een jaar geleden, toen ik nog wel telefoon had, begon kpn mijn telefoon/adsl rekening te splitsen. (nieuw systeem van kpn) ze begonnen daarnaast, zonder dat ik daar toestemming voor had gegeven, de adsl termijnen automatisch te incasseren. dit ging fout want ze incasseerden het bedrag steeds dubbel. hierdoor kwam ik in de knel met mijn aankoop van medicatie. ik heb kpn bij mijn bank geblokkeerd en kreeg na veel pijn en moeite het teveel geïncasseerde geld terug en begon handmatig de termijnen over te maken, de bank blokkade hield ik aan. na veel vijven en zessen ging kpn akkoord dat ik handmatig bleef overmaken. dit is een jaar goed gegaan. in augustus ben ik, met medische urgentie, verhuisd. ik zegde mijn telefoonlijn op omdat ik meer huur ging betalen. kpn wilde hierdoor mijn adsl niet verhuizen, dat kon alleen als ik mijn telefoon aanhield. ofwel een pakket adsl/telefoon bestelde. ik heb er op gestaan dat ik alleen adsl mee nam. uiteindelijk heeft kpn een soort contract gemaakt waarin ik een pakket adsl/telefoon kreeg maar met 5 euro korting en de telefoon er afgehaald (klinkt allemaal ingewikkeld en blijkbaar kon het niet anders bij kpn) ik zou 27.50 euro gaan betalen voor alleen adsl. vanaf dat moment herkende de kpn computer mijn handmatig betaalde adsl termijnen niet meer. ik kreeg ineens allemaal rekeningen en aanmaningen. ik heb wanhopig geprobeerd te communiceren met kpn. na heel veel emails (met verschillende afdelingen van kpn) kreeg ik een brief met de dreiging dat kpn mij gaat afsluiten (dat houdt in dat ik totaal van de buitenwereld ben afgesloten.) ik heb vervolgens emailcontact gehad met een medewerker van kpn die schriftelijk heeft toegegeven dat de fout bij hen ligt, dat ik idd alles betaald heb maar dat ik toch die rekening (ruim 84 euro, vraag me niet hoe ze aan dat bedrag komen) moet betalen. dan pas kunnen ze mij uit de afsluitingsprocedure halen en sturen ze geen deurwaarder. en dan pas storten ze die 84 euro weer terug. ik kan die 84 euro niet storten want ik heb dat geld niet. als ik mijn vaste lasten betaal hou ik 200 euro over voor voeding en medicatie. ik heb kpn mijn situatie van a tot z uitgelegd maar ze zijn onvermurwbaar. ik heb mij inmiddels aangemeld bij ziggo, voor een adsl aansluiting. maar hoe kom ik in hemelsnaam af van een spookrekening (en deurwaarder) van kpn? ik heb alle transacties uitgeprint die bewijzen dat ik mijn adsl trouw betaald heb en ik heb de correspondentie uitgeprint waarin de kpn medewerker toegeeft dat de fout bij hen ligt maar dat ik toch eerst moet betalen en dat ze het dan weer terugbetalen. dan pas zou ik van deurwaarders afkomen. kunt u mij vertellen wat ik moet doen? hoe stop ik die deurwaarder? ik ben ziek, moe, net verhuisd en bang.
met vriendelijke groet maaike