te
door teo Aug 16, 2015 om 15:29
Computers & telefonie

Hoe wifi inschakelen op samsunglaptop

Weet iemand hoe de draadloze adapter van samsung-laptop
np300e7a-s01nl in te schakelen?
Via de aangewezen toetsen fn+f12 verschijnt soms wel of niet het schermpje om de adapter aan/uit te zetten.
Nu wéér niet dus alwéér grote ergenis!

9152 21 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 16, 2015 om 15:38
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat u dat 'gewoon' zou moeten kunnen doen door aanklikken van het netwerk logo, rechtsonder in de taakbalk (naast tijd en datum en dan het netwerk instellen het aanklikken van (de gegevens van) uw router en vervolgens de code in te vullen van die router.

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2015 om 15:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo makreel17,

Fn + F9 schakelt wifi aan/uit op jouw laptop.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Aug 16, 2015 om 15:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De gebruiksaanwijzing kun je hier KLIK vinden.

Heb je de firmware, drivers enz. wel eens ge-update sinds de aanschaf? Zo nee, dat kun je ook via de gegeven link doen.

te
door teo - Aug 16, 2015 om 15:48
82 Antwoorden / 30 Vragen

edrick3

ook met fn+f9helemaal niks.
soms kwam hij te voorschijn met fn+12 en andere nummerpogingen, maar schakelt ook uit als de laptop uitgeschakeld wordt

Cookies
door Cookies - Aug 16, 2015 om 15:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 16 aug 2015, 15:38]Hallo makreel17,

Fn + F9 schakelt wifi aan/uit op jouw laptop.

Met vr.gr.

Vlg de manual is het Fn + F12?

Cookies
door Cookies - Aug 16, 2015 om 15:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=makreel17 schreef op zondag 16 aug 2015, 15:48]edrick3

ook met fn+f9helemaal niks.
soms kwam hij te voorschijn met fn+12 en andere nummerpogingen, maar schakelt ook uit als de laptop uitgeschakeld wordt

Is je wifi verbinding wel goed?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 16, 2015 om 15:51
16848 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 16 aug 2015, 15:48][quote=edrick3 schreef op zondag 16 aug 2015, 15:38]Hallo makreel17,

Fn + F9 schakelt wifi aan/uit op jouw laptop.

Met vr.gr.

Vlg de manual is het Fn + F12?
.
Ts geeft zelf al aan dat Fn + F12 aan/uitzetten van de adapter is en niet het 'inregelen' van de draadloze verbinding met de router>

Cookies
door Cookies - Aug 16, 2015 om 15:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou eerst eens checken op updates (zie eerder gegeven link). Misschien zijn er wel nieuwe drivers voor de adapter beschikbaar die e.e.a. verbeteren.

aurora1
door aurora1 - Aug 16, 2015 om 15:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Werkt het niet als u rechts onderaan op het netwerkicoon klikt (u zou dan draadloze verbindingen moeten zien), dan uw eigen verbinding aanklikken en vervolgens op "verbinding maken" klikken?

te
door teo - Aug 16, 2015 om 15:54
82 Antwoorden / 30 Vragen

gerritaltena

ja dat deed ik ook die zegt dan "netwerkcentrum openen"
dan verschijnt n scherm waar je op div. mogelijkheden kan klikken en vervolgens
schijnt rechtschtonder weer "netwerkcentrum openen" etc.!
pfffff

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 16, 2015 om 16:04
16848 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=makreel17 schreef op zondag 16 aug 2015, 15:54]gerritaltena

ja dat deed ik ook die zegt dan "netwerkcentrum openen"
dan verschijnt n scherm waar je op div. mogelijkheden kan klikken en vervolgens
schijnt rechtschtonder weer "netwerkcentrum openen" etc.!
pfffff

Ja, helemaal niet zo moeilijk, u ziet dan o.a. 'nieuwe verbinding maken'. Die moet u dan ff (niet pfff) aanklikken waarna het zich ook weer vanzelf verder wijst.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 16, 2015 om 16:05
16848 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=makreel17 schreef op zondag 16 aug 2015, 15:54]gerritaltena

ja dat deed ik ook die zegt dan "netwerkcentrum openen"
dan verschijnt n scherm waar je op div. mogelijkheden kan klikken en vervolgens
schijnt rechtschtonder weer "netwerkcentrum openen" etc.!
pfffff

ps. ff betekent hier ook 'effe'.

aurora1
door aurora1 - Aug 16, 2015 om 16:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met verwijzing naar @carola.83, kan dat soms wel en soms niet te maken hebben met wifi via uw buren gezien een eerdere vraag daarover van u?
Klik hier.

ho
door hopetobehelping - Aug 16, 2015 om 16:21
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste makreel17,

in de volgende handleiding vind u op pagina 70 hoe u verbinding met een draadloos netwerk kunt maken.
Hoop dat het u daar mee lukt.

Cookies
door Cookies - Aug 16, 2015 om 16:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 16 aug 2015, 16:05]Met verwijzing naar @carola.83, kan dat soms wel en soms niet te maken hebben met wifi via uw buren gezien een eerdere vraag daarover van u?
Klik hier.

Aha, daar heb je de 'boosdoener' al. Goed gevonden!

ph
door philip36 - Aug 16, 2015 om 16:24
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u rechtonder op het wifi icoontje klikt zou u een lijst met beschikbare netwerken moeten zien waar u verbinding mee kunt maken.
Is dat niet te zien dan zou ik de laptop eens terugzetten naar een herstelpunt voordat de problemen begonnen.

te
door teo - Aug 16, 2015 om 16:50
82 Antwoorden / 30 Vragen

aurora1,

nee dat was op mn vakantieadres.
het gaat hier over mn wifi thuis dus niets met buren te maken.

heb op aanraden van carola 83 drivers geupdate.
en warempel na herstarten schakelde wifi automatisch in.
maar is ook weer automatisch uitgegaan en helpt fn+12 of 9 nog steeds geen zier.

marita567
door marita567 - Aug 16, 2015 om 17:30
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hoi Makreel17 ,

Wat uw ook eens kan proberen is , om een paar seconden van de stroom af te halen en dan weer opnieuw de stroom inschakelen dan word alles gereset , dit was bij mij de oplossing .
hopelijk helpt uw dit ook succes .

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2015 om 18:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@makreel17,

Modem/router al eens gereset?

f.weele
door f.weele - Aug 16, 2015 om 19:32
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Welk besturingssysteem heb je? ga eventueel naar configuratiescherm>energiebeheer> klik daar aan "hoge prestaties", ga daarna (naast hoge prestaties) naar "de schema- instellingen wijzigen", klik daar op ga dan naar "geavanceerde energie-instellingen wijzigen". Er open zich een menu, kijk of "hoge prestaties"staat vermeldt. Ga in het vak daaronder (scrollen) naar " instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk". Klik hier tweemaal op en er verschijnt "Modus voor energiebesparing" klik daar tweemaal op en dan kun je zien of "op batterij" en "netstroom" maximale prestaties staat ingeschakeld.
Door hier op te klikken kun je dit veranderen.
m.vr.gr.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 17, 2015 om 12:54
16848 Antwoorden / 202 Vragen

beste makreel17@ nog steeds niet gevonden hoe u uw WiFi via uw kennelijk met code beveiligde router instelt?

En verwar uw probleem niet met het feit dat uw draadloze verbinding tussen laptop/PC en router misschien wel wordt ingeschakeld maar u dan toch geen verbinding met het internet heeft.

(Ter info: als ik mijn i-net aansluiting voor de router loshaal houd ik wel WiFi intern maar geen verbinding met i-net.)

Er is overigens ook nog een optie: probleem oplossen, eveneens via het i-net icoon rechts onder in de startbalk.