berendsk
door berendsk Aug 28, 2014 om 17:35
Geldzaken & recht

Hulp nodig bij een onterecht dwangbevel

Geachte Kassa,

Op 31-12-2013 zijn wij geflitst op de weg richting Amsterdam in de omgeving Utrecht.
Nu hebben wij in januari 2014 een boete hiervoor gekregen waar wij op 27-01-2014 schriftelijk bezwaar hebben gemaakt. Daarop een volgend kregen wij een 1ste verhoging waar wij weer een brief hebben gestuurd met ook de vermelding dat wij al eerder bezwaar hebben gemaakt. Nu hebben we gister ineens vanuit de werkgever gehoord dat er een loonbeslag gaat komen vanuit de deurwaarder nu hebben wij gebeld blijkt dat voor de boete te zijn in januari alleen hebben wij nooit een 2de verhoging gehad of dwangbevel ook is er nooit gereageerd op onze bezwaren. Gebeld met het cvom hun geven aan dat de brieven niet zijn aangekomen en dat wij hem maar aangetekend hadden moeten sturen. Dat stond nergens op het document dat het zo zou moeten. Nu hebben wij ook nooit de 2de verhoging of dwangbevel gehad daarop reageerde wij met dan zoude jullie ook een aangetekende brief moeten sturen want wij hebben natuurlijk nergens tegenin kunnen gaan omdat wij het bestaan hiervan niet wisten. Ben vervolgens alle instanties af gaan bellen cvom,cjib,gerechtsdeurwaarder en rechtbank werd daar van het kasje naar de muur gestuurd. uiteindelijk het gerechtshof maar gebeld en daar heeft een mevrouw Hijboer alles voor ons uitgezocht en heeft ook zei ons uiteindelijk een kopie van de hele zaak gestuurd omdat wij dus niks hebben geen nummer niks.

1807 15 Rapporteer

sw
door swat1500 - Aug 28, 2014 om 18:08
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is nu de vraag?

U vond het niet raar dat u geen ontvangstbevestiging ontving van uw beroep en ook geen uitslag? U heeft ook niet geïnformeerd naar de stand van zaken van uw beroep?

Toen u de eerste verhoging ontving hadden de alarmbellen moeten afgaan. U zult dus alsnog in beroep moeten gaan tegen de eerste beschikking en hopen dat uw argument dat het eerste beroepschrift buiten uw schuld is zoek geraakt wordt geaccepteerd ( ben alleen bang van niet).

Daarnaast zult u ook in verzet moeten gaan tegen het dwangbevel. Let op daarvoor moet u griffiekosten betalen anders wordt het verzet niet behandeld. De rechter kijkt dan alleen of het dwangbevel uitgevaardigd had mogen worden. Hij kijkt NIET of de overtreding wel of niet is gepleegd.

Met het argument dat het cjib niets aangetekend stuurt gaat u overigens niet scoren tenzij u kunt aantonen dat PostNL in uw regio ver onder de norm presteert.

De deurwaarde komt overigen persoonlijk langs en deponeert stukken, als hij niemand treft, zelf in de brievenbus van uw woning.

U bent tussen januari en nu niet verhuisd? Zo ja, dan had u het cjib daarover moeten informeren.

berendsk
door berendsk - Aug 28, 2014 om 18:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt wij hebben na het schrijven van de 2de bezwaarbrief zelf niet gebeld stond vermeld dat het een periode kon gaan duren voordat je antwoord zou krijgen. En dat je daar op moest wachten omdat wij geen 2de verhoging kregen en verder geen nieuws waren wij in de veronderstelling dat het in behandeling was. Anders zou er normaliter een 2de verhoging moeten komen. En nee wij zijn niet verhuisd in de tussentijd en wij hebben geen dwangbevel of kennis van verhaal ontvangen en ook geen 2de verhoging in de brievenbus. Hadden we die gehad zoude we uiteraard eerder gehandeld hebben.

getty
door getty - Aug 28, 2014 om 18:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als je niet kan bewijzen dat je het bezwaar hebt ingediend ben ik bang dat je hier niets aan kan doen. Je krijgt bij het indienen van een bezwaar altijd een bevestiging, dus je had kunnen weten dat er iets niet goed ging. Het is heel zuur, maar juridisch niets aan te doen. Enige misschien nog een klacht indienen bij de nationale ombudsman, maar of dat wat oplevert?

berendsk
door berendsk - Aug 28, 2014 om 18:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels weten wij nu dat er een bevestiging zou moeten maar dit staat niet op de documenten als jij bezwaar wilt gaan maken. Hoe kunnen wij dan weten dat het zo gaat als je het nooit eerder hebt gedaan. En wat ik ook in mijn verhaal schreef wij hebben ook nooit een 2de verhoging of dwangbevel ontvangen. Daar kunnen wij dan toch helemaal niks aan doen. Maar worden er wel voor gestraft.

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2014 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En u bent geflitst, maar reed niet te hard?

komsja
door komsja - Aug 28, 2014 om 18:29
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Weet niet of het nog steeds zo is maar als men een bekeuring heeft gekregen voor maakt niet uit wat voor een overtreding dat je die bekeuring ondanks dat men bezwaar maakt altijd eerst moet betalen en dat mocht blijken dat het bezwaar gegrond is geacht men het betaalde weer terug krijgt

komsja
door komsja - Aug 28, 2014 om 18:32
1064 Antwoorden / 218 Vragen

en volgens mij staat het 1 en ander ook vermeld op de achterkant van de bekeuring en dat u stelt geen verhoging bericht te hebben ontvangen daar hebben ze daar geen boodschap aan

mahadma
door mahadma - Aug 28, 2014 om 18:35
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad, En u bent geflitst, maar reed niet te hard? Als je geflitst wordt rijdt je kennelijk te hard, en dus volgt er een cjib brief met een acceptgiro. Waarom, op welke grond, bent u in bezwaar gegaan?

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2014 om 18:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wellicht een camper die aangemerkt is als vrachtwagen.?

tenormin
door tenormin - Aug 28, 2014 om 19:11
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@berendsk, Exact wat @komsja schrijft hadden jullie allereerst moeten doen: betalen en gelijk bezwaar indienen. Nu 'fietsen' jullie langs elkaar heen en word het feestje duurder en duurder. Vervelend is het feit dat jullie niets ontvangen hebben; geloof het graag maar waar is het bewijs.

diumenge
door diumenge - Aug 28, 2014 om 19:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er valt op een openbaar forum niets te bewijzen. En bewijzen dat je iets niet hebt ontvangen is feitelijk onmogelijk, dus we zullen TS op haar woord moeten geloven. Wel of niet ontvangen is eigenlijk dan ook niet interessant.

sw
door swat1500 - Aug 28, 2014 om 23:10
3779 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=komsja schreef op donderdag 28 aug 2014, 18:29]Weet niet of het nog steeds zo is maar als men een bekeuring heeft gekregen voor maakt niet uit wat voor een overtreding dat je die bekeuring ondanks dat men bezwaar maakt altijd eerst moet betalen en dat mocht blijken dat het bezwaar gegrond is geacht men het betaalde weer terug krijgt

Als er sprake is van een Mulder beschikking (rechtsboven op de acceptgiro staat een M) dan is de eerste stap in beroep gaan bij de officier van justitie (bij het CVOM te Utrecht). Je hoeft dan nog NIET te betalen.
Pas als de officier van justitie het beroep afwijst en je gaat in (hoger) beroep bij de kantonrechter dan moet je eerst de boete betalen voordat de rechter inhoudelijk naar de zaak gaat kijken.

door 1953 - Aug 29, 2014 om 00:35
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het komt er op neer dat u maandelijks de boete met de nodige heffingen en kosten gaat betalen via afdracht op uw loon. Dit is gerechtvaardigd.

tenormin
door tenormin - Aug 29, 2014 om 00:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 29 aug 2014, 00:35] Dit is gerechtvaardigd.

Door wie? In uw ogen? Wat meer onderbouwing van uw statement.

target
door target - Sep 2, 2014 om 14:57
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 28 aug 2014, 19:24]Er valt op een openbaar forum niets te bewijzen. En bewijzen dat je iets niet hebt ontvangen is feitelijk onmogelijk, dus we zullen TS op haar woord moeten geloven. Wel of niet ontvangen is eigenlijk dan ook niet interessant.

Werkte het zo maar.
Het gaat er niet om of wij hier TS geloven of het ontvangen is.
Het gaat erom of TS naar cjib kan aantonen dat zij bezwaar ingediend heeft en dat dat ontvangen is. Daar is maar één manier voor en die heet aangetekende verzending.

[quote=tenormin schreef op vrijdag 29 aug 2014, 00:55][quote=1953 schreef op vrijdag 29 aug 2014, 00:35] Dit is gerechtvaardigd.

Door wie? In uw ogen? Wat meer onderbouwing van uw statement.

De wetgever misschien?? Bekeuringen worden niet zomaar zonder achterliggend hard bewijs uitgeschreven.
Er kan sprake zijn van een fout, maar totdat dat bewezen is moet je de handhaver ook op zijn woord geloven. En dat heet beëdigd ambtenaar.
Als er sprake is van een fout dient deze weerlegd te worden MET HARD BEWIJS door TS en zal deze fout nagenoeg zeker hersteld worden.