de
door dedruide Sep 20, 2014 om 13:40
Geldzaken & recht

Huurtoeslag

Hoi , Kreeg gisteren een brief van de belastingdienst , dat ik een toeslagvordering niet voldaan heb, ik vroeg mij af wat dit was en belde met de afzender , deze wist mij te vertellen dat het een huurtoeslag was uit 2009, en dat ik hierover diverse brieven gehad moet hebben , nou ik vertelde dat dit de allereerste brief was en dat ik in 2008 alle toeslagen heb stopgezet, omdat ik ging samenwonen.
Ook heb ik geen toeslagen meer ontvangen nadat ik alles opgezegd heb, volgens de mw van de belastingdienst zijn deze bedragen naar mijn huurbaas gestuurd en of ik maar even bij hun het geld moest terug vragen, nou ja dat betekend dus dat mijn huurbaas in 2009 geld heeft ontvangen. Wat moet ik hier nu mee ??
Bedankt groet P uit H.

595 5 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 20, 2014 om 13:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........nou ja dat betekend dus dat mijn huurbaas in 2009 geld heeft ontvangen........

En jij hebt daardoor minder huur betaald (huur minus huurtoeslag).

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kreeg u in 2008 de huurtoeslag wel op uw eigen rekening gestort of ging het toen ook al naar de huisbaas?

Hebt u over 2008 een definitieve beschikking huurtoeslag gehad, waarop ook de periode staat vermeld van de toegekende huurtoeslag? Dan hebt u in ieder geval een bewijs van beëindiging.

Hebt u zich in 2008 ook uit laten schrijven van dat adres?

Maak in ieder geval tijdig bezwaar en zet de zaak uiteen.

Is die voormalige huisbaas een particulier of een WBV.?

valerius-2
door valerius-2 - Sep 20, 2014 om 14:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dan zal de huisbaas fout zijn als hij dat niet van de huur heeft afgetrokken, en dat zou u hebben moeten merken dat de huur niet omhoog is gegaan.

mahadma
door mahadma - Sep 20, 2014 om 15:20
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Kan het zijn dat diegene waarmee u bent gaan samenwonen, dat die zaken voor u geregeld/ontvangen heeft? U heeft wel alle toeslagen stopgezet, maar u heeft zich wel op uw nieuwe adres ingeschreven? Want anders gaat er post voor u naar het oude adres.

getty
door getty - Sep 20, 2014 om 17:34
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als ik het goed begrijp is de toeslag naar uw voormalige verhuurder overgemaakt, dus over de periode dat u er niet meer woonde? U moet hem aanschrijven of bellen en aangeven dat er in die periode geld naar hem is overgemaakt waar hij geen recht op had en dit dus terugeisen. Desnoods als hij niet wil met een brief via het juridisch loket of advocaat. Helaas klopt het dat u het bedrag verschuldigd bent aan de belastingdienst, omdat het op naam is betaald. Een bezwaar heeft geen zin in dit soort situaties.