na
door naolirowi Apr 17, 2014 om 11:56
Geldzaken & recht

Hypotheek

Hoe kan ik weten of mijn hypotheekaanbieder betrouwbaar is?

1937 13 Rapporteer

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Apr 17, 2014 om 12:18
174 Antwoorden / 1 Vragen

kijk hier maar eens http://www.elsevier.nl/Algemeen/nieuws/2007/12/Hoe-vind-je-een-betrouwbare-hypotheekadviseur-ELSEVIER151970W/

marcel75
door marcel75 - Apr 17, 2014 om 12:22
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Bij iedere bank is de spelregel heel simpel: "Netjes op tijd betalen, dan is er niets aan de hand. Kun je niet meer betalen, neem dan tijdig contact op met de bank om een oplossing te zoeken."

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2014 om 14:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@alfa

Het gaat niet over een adviseur, maar over een aanbieder.

pi
door pieterwolters - Apr 17, 2014 om 18:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Even mierenneuken: als huiseigenaar ben je de "hypotheekaanbieder". Je geeft de geldverstrekker immers een hypotheek op je huis.

Maar ga gewoon naar een bekende bank en het zit wel snor. Uiteraard wel even de voorwaarden lezen en niet op de blauwe ogen van de adviseur af gaan.

me
door mein33 - Apr 17, 2014 om 18:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kunt u misschien iets duidelijker zijn over wie u het heeft in uw topic.

Hypotheekadviseur : hij/zij die een potentiële hypotheeknemer advies geeft over de hypotheek in het algemeen, de hypotheekvormen, de hypotheeklasten en de eventuele hypotheekverstrekker.

Hypotheekverstrekker: de bank of verzekeraar die aan een potentiële hypotheeknemer direct of via tussenkomst van een adviseur een hypotheek verstrekt.

Hypotheeknemer: dat bent u zelf.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2014 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

De hypotheekgever is de TS zelf.

mamamama
door mamamama - Apr 18, 2014 om 13:46
67 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Naolirowi,

Kijk op de site van "independer", bij hypotheken.
Er zijn vernieuwde vormen van hypotheek en er zijn vele aanbieders. Veelal verzekerings maatscappijen en banken. Die zijn allen wel betrouwbaar maar het verschil zit in het soort hypotheek dat je wilt afsluiten en eigen inleg mogelijkheid. Je hebt dus goed advies nodig en daar zit het addertje. Goed advies is schaars. Kijk eerst maar eens op internet er zit nogal verschil in de rente.

veel succes.

he
door heideveld - Apr 18, 2014 om 14:10
43 Antwoorden / 6 Vragen

Even terug naar de schoolbanken (Wel lang geleden, maar meen dat ik het nog goed weet, omdat ik het ook altijd niet logisch vond.)

Degene die een hypotheek nodig heeft om z'n huis b.v. te financieren is de hypotheekGEVER
(Hij geeft aan de bank een hypotheekrecht op z'n onderpand)
Degene die het benodigde geld verstrekt met als waarborg de hypotheek is de hypotheekNEMER

marcel75
door marcel75 - Apr 18, 2014 om 14:27
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Om nog wat specifieker te zijn: de huiseigenaar is geldnemer en hypotheekgever, de bank is hypotheekhouder.

he
door heideveld - Apr 18, 2014 om 14:43
43 Antwoorden / 6 Vragen

Dan zijn we het dus met elkaar eens marcel75 :)

mamamama
door mamamama - Apr 18, 2014 om 14:52
67 Antwoorden / 7 Vragen

Hey jongens,

Dat heen en weer geschrijf over wie de Hyp.gever of nemer is is geen antwoord op de vraagstelling van Naowirowi.
Dat de één het beter denkt te weten dan de ander ook niet. Zullen we daar over op houden? Dank je wel.

he
door heideveld - Apr 18, 2014 om 15:17
43 Antwoorden / 6 Vragen

Gaat niet om beter willen weten, maar om mogelijk misverstanden/miscommunicatie te voorkomen mamamama. Maar 't komt inderdaad niet tegemoet aan de oorspronkelijke vraag. Die is m.i. al wel door verschillende reflectanten beantwoord.
Hiermee eindig ik mijn bijdrage aan dit item en zal ook niet meer reageren op reacties op dit item.
Prettige Paasdagen voor u allen!

Redacteur
door Redacteur - Apr 18, 2014 om 16:43
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Vanaf nu graag weer antwoord geven op de bovengestelde vraag.

De redactie