my
door myrthe78 Nov 9, 2014 om 19:55
Geldzaken & recht

Hypotheek aanvragen met vast inkomen en WAO-uitkering

Heeft iemand ervaring bij welke bank mijn man en ik terecht kunnen ivm het lenen van een hypotheek.
Hij heeft het 2-de jaarcontract en is daarna vast in dienst. Ik heb een WAO-uitkering met een beschikking.
Wie kan ons verder helpen?

1146 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2014 om 20:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het verkrijgen van een hypotheek hangt nog van verl meer dingen af dan van het inkomen en een arbeidsovereenkomst. Ga eens praten bij een bank, of een hypotheekadviseur.

sw
door swat1500 - Nov 10, 2014 om 00:48
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Een hypotheek kunt u niet lenen. Een hypotheek is een vorm van lenen. Ga aub een goede adviseur zoeken en vooral 1 die niets rekent voor een eerste gesprek.
Gezien uw financiële situatie wordt het krijgen van een hypotheek moeilijk zoniet onmogelijk.

me
door mein33 - Nov 10, 2014 om 10:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Indien u geheel onbekend bent met het kopen van een woning en geen enkele kennis heeft op het gebied van een hypotheken, is het raadzaam eerst een oriënterend gesprek te hebben met een hypotheekadviseur van bv. de Rabobank, maar elke andere bankinstelling ook goed.
Dit eerste gesprek is meestals gratis en geeft geen directe verplichtingen.
Vervolgens kunt u een zelfde eerste gesprek (gratis) bij een hypotheekadviseur doen om meer te weten te komen wat wel en niet mogelijk is.
Daarna kunt u een vaste adviseur of bank kiezen.

getty
door getty - Nov 10, 2014 om 10:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik denk dat het inkomen uit de wao niet meegerekend kan worden in de berekening. De toekomst van het behoud van dit soort uitkeringen is onzeker, dus meestal laten ze dat buiten beschouwing. De vraag is dan dus of u met het inkomen van uw partner het red om een hypotheek te financieren. Maak eerst een oriëntatie afspraak!

aurora1
door aurora1 - Nov 10, 2014 om 12:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk ook eens rond op de website van de Vereniging Eigen Huis en voer in het zoekvakje op die site woorden in zoals huis kopen, voorwaarden hypotheek enz. enz. voor allerhande informatie.

my
door myrthe78 - Nov 11, 2014 om 20:30
2 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie reactie. We hebben eerst wat eerste afspraken gemaakt met een aantal hypotheekadviseurs. Die idd gratis zijn. Bedankt voor nu.