si
door sipat Jun 12, 2010 om 10:30
Huishouden & energie

Ik krijg mijn betaalde bestelling niet

ik heb bij GJKOI via internet een Oase Aqua Oxy 2000 pomp besteld en betaald, maar ze leveren niet. Op mail krijg ik geen antwoord en via telefoon moet ik inspreken en beantwoorden dan niet.
ik heb een bewijs van de bank dat ik betaald heb.
wat kan ik nog doen?

4917 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 12, 2010 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om 10:27 is dit ook gevraagd.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2010 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schrijf daarvoor een stevige brief die u aangetekend met bericht van ontvangst gaat/zou moeten versturen.
Zend daarbij een kopie van uw afschrijving van betaling mee ( internetbankieren? dan via alt-printscreen naar Paint en het overbodige daarin weghalen waarna u die betaling copieerd naar (bijv.) Word.(kan dus in 1 brief).
Het adres is bekend! (zie hun website).
Geef in uw brief de uiterste datum van levering.
En mocht men daar niet aan voldoen terugbetaling van het reeds betaalde bedrag.
Geef ook aan dat alle verdere financiële stappen die u moet nemen op dat "bedrijf" verhaalt zal gaan worden
Men is kennelijk alleen op de zaterdagen geopend maar een gang daar naar toe valt ook te overwegen.

Succes

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jun 12, 2010 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe lang is de levertijd en hoe lang wacht je al.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2010 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u via internet besteld heeft, dan hoort binnen 30 dagen geleverd te zijn, tenzij bedrijf u heeft laten weten dat later geleverd wordt door b.v. overmacht.

U kunt hen in gebreke stellen en nog een termijn geven b.v. 5 werkdagen om alsnog te leveren als u de pomp graag wilt kopen.

Anders kunt u aangeven dat dit bedrijf niet binnen 30 dagen na bestelling geleverd heeft en u ook niet heeft mee gedeeld waarom bestelling niet geleverd kon worden conform de Wet koop op Afstand. U annuleert derhalve de aankoopl.

Het beste lijkt mij dit te doen d.m.v. een aangetekende brief mocht een gang naar de rechter nodig zijn.

De webwinkel hoort u vervolgens binnen uiterlijk 30 dagen zowel de aankoopsom als de bezorgkosten als u deze ook voldaan heeft te retourneren.

Quote site:
Geschillen
21. Alle geschillen tussen gjkoi en de opdrachtgever worden berecht door de bevoegde rechter binnen het Arrondissement Dordrecht.
dres:
GJKOI
Dorpsweg 90A
4223 NE te Hoornaar

ve
door verwijderd - Jun 12, 2010 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

sipat

Elke internetshop is wettelijk verplicht om een bezoekadres te hebben, zodat je daar onder anderen fysiek verhaal kunt halen als er niet geleverd wordt. Woon je in de buurt, dan zou ik ze zeker met een bezoekje vereren.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

Note: zie BW7/46c

ve
door verwijderd - Jun 15, 2010 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het zelfde probleem 17 Mei bestelling gedaan maar niks geleverd gekregen.
Ben toen zaterdag 13 Juni naar de Dorpsweg in Hoornaar gereden en stond daar voor een gesloten deur (Wegens omstandigheden gesloten) dus erheen rijden is zonde van de moeite (volgens de buurman(garage) waren we de zoveelste al.
Ik ga nu proberen via de kvk z'n privéadres te achterhalen om een aangetekende brief te sturen zodat er alsnog geleverd gaat worden.
Mocht dit niet werken dan misschien nog een stap verder.

allemaal sterkte

steenkool

ve
door verwijderd - Jun 15, 2010 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jun 16, 2010 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sipat,

Vandaag gaat er nog een aangetekende brief naar hem toe.
Bedankt voor zijn adres maar dat had ik inmiddels ook te pakken.
We gaan ook nog informeren bij de KvK of er soms uitstel van betaling is aangevraagd.
Mocht hij niet reageren dan is de volgende stap zoals het er nu uitziet richting de consumentenbond c.q deurwaarder om alsnog geleverd te krijgen.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2010 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste steenkool,
via Kassa forum kreeg ik het volgende bericht van het bedrijf:
deze mailde het volgende:

Ik kan u zeggen dat GJKOI nog gewoon bestaat.
Alleen door ziekte is de zaak op dit moment gesloten.
De klanten die producten besteld hebben,krijgen gewoon hun geld één deze dagen terug gestort.
Dus er is hellemaal geen sprake over opgelicht.
We hopen ook snel weer gewoon onze deuren te kunnen open.

Met vriendelijke groet,

Gert-Jan

GJKOI

Ik wacht nog even af of ik echt mijn geld teruggestort krijg.
sipat

ve
door verwijderd - Jun 16, 2010 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry, ik bedoel het forum van Koi Forum

ve
door verwijderd - Jun 16, 2010 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal nog even wachten (tot maandag)met andere maatregelen te nemen maar het blijft raar dat de e-mail en voice mails niet beantwoord worden.
Mocht er inderdaad ziekte in het spel zijn dan had dat beter op de deur kunnen staan i.p.v door omstandigheden gesloten.
Verder heb ik liever dat mijn bestelling geleverd word.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2010 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo
ook ik heb bij gjkoi wat besteld nl. een deksel voor een filter .
dit heb ik al op 29 april gedaan .Heb al wel 50 keer gebeld en 10 keer
een mail gestuurd
Ben er ook naar toe geweest zoals al meer mensen maar zonder succes
Ik denk dat er veel meer mensen op spullen van gj koi wachten

ve
door verwijderd - Jun 16, 2010 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Gerjan,
Ik vrees het ook.
Heb hem zelf ook weer gemaild omdat ik via een ander forum (Koi forum)
het bovenstaande te lezen kreeg.
Ik twijfel echter zeer aan die woorden, want dat heeft toch niets te maken met bestellingen en als hij daar kan schrijven had hij ons ook netjes kunnen mailen.
Stuur ook een aangetekende brief net als steenbok met de eis op levering of geld terugstorting.
succes

ve
door verwijderd - Jun 17, 2010 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ik heb ook een bestelling gedaan bij gjkoi en direct via internet betaald. Ik bestel wel vaker op deze manier en heb nog nooit zo iets als dit meegemaakt. Ook ik heb het nummer gebeld in hardinxveld giessendam en deze meneer doet net alsof het een prive-nummer is en hij niets met gjkoi te maken heeft. Ik heb echt het gevoel zwaar bedonderd te worden en denk nu wel 2x na om via internet te bestellen. Dit soort bedrijven verpest het voor andere wel betrouwbare internet-bedrijven.
Ik hoop dat de mail over geld terugstoring juist is en dat ik dit snel tegemoet kan zien want anders zullen we toch aangifte moeten gaan doen van oplichting.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2010 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Na lang wachten heb ik vandaag mijn geld van gjkoi terug gekregen.
Dus de mail van gister klopte inderdaad.
ik hoop voor jullie ook dat je krijgt waar jullie recht op hebben.

m.v.g Gerjan

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste Gerjan,
gelukkig voor je, nu de anderen nog.
ik heb nog niets ontvangen helaas, maar geef hem nog een paar dagen de kans.
m.v.g. Sipat

ve
door verwijderd - Jun 18, 2010 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb mijn geld gelukkig nu ook terug.
ik ben heel blij, jammer dat het zo moeilijk moest gaan.
Sipat

ve
door verwijderd - Jun 24, 2010 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb nu mijn geld terug.
Hier was wel een aangetekend schrijven voor nodig, dat als ik mijn geld niet terug zou krijgen dat ik dan de zaak uit handen aan een deurwaarder zou geven.
Zo ver is het gelukkig niet gekomen.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2010 om 08:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af wanneer jullie besteld hebben. Is dit langer al 30 dagen geleden? Ik wil ook wel een aangetekend schrijven weg doen maar ik wil weten of dit nu al zin heeft.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2010 om 08:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had mijn bestelling en betaling op 28 mei gedaan en kreeg 18 juni mijn geld terug. (geen aangetekende brief weggedaan, maar ondertussen is er zo veel negatieve reclame voor hem gemaakt dat hij denk ik eieren voor zijn geld kiest)

ve
door verwijderd - Jun 25, 2010 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sipat,
bedankt voor je snelle reaktie. Ik zal nog even afwachten tot half volgende week en als ik dan nog geen geld terug heb stuur ik alsnog een aangetekend schrijven. Ben benieuwd of daar dan reaktie op komt.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 08:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat ik jullie reakties pas zie NADAT ook ik besteld heb bij internetshop GJKoi. Heb op 30 september jl. een bestelling gedaan en betaald. Tot op heden de bestelling niet ontvangen. Heb meerdere malen gemailed en geprobeerd te bellen. Geen reaktie/kontakt.
Heb kennissen in Hoornaar, die hebben het adres voor mij bezocht. Is gewoon een woonhuis, geen tekenen van zakelijk gebruik, zeker geen koi winkel!

Nu ik jullie berichten zo zie betekent het dus dat ik achter mijn geld aan moet.
Hoe pak ik dit het beste aan? Ik hoor het graag van jullie.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2010 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste famelfrink,
wanneer je na 30 dagen nog steeds niets hebt ontvangen dan zou ik een aangetekende brief naar hem sturen met de eis je geld terug en anders aangifte doen.
destijds heeft hij uiteindelijk bij een paar mensen het geld teruggestort.
succes! Sipat

ve
door verwijderd - Jan 8, 2011 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

sipat schreef op woensdag 24 nov 2010, 09:34: beste famelfrink,
wanneer je na 30 dagen nog steeds niets hebt ontvangen dan zou ik een aangetekende brief naar hem sturen met de eis je geld terug en anders aangifte doen.
destijds heeft hij uiteindelijk bij een paar mensen het geld teruggestort.
succes! Sipat

Wij hebben ook een bestelling gedaan bij Koi in juni, nooit iets ontvangen. Bellen, mailen, aangetekende brief, niets helpt, we hebben nu de politie ingeseind. Ook dit lijkt niet te helpen. Wat moeten we doen ? José

ve
door verwijderd - Feb 7, 2011 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

een bestelling geplaatst op 26b januari 2011 en het effect is hetzelfde: geen levering, geen adres, geen reactie, geen geld terug!
Uiteraard moet ik de wettelijke termijnen afwachten maar via deze website
worden continu kleine bedragen geind en wacht men op reactie op wettelijke gronden.
Deze website moet stoppen en geloof maar dat er nu een negatieve reactie op volgt ter verwijdering!
Op deze website van KOI kan men ongelimiteerd doorgaan.
anne65

ve
door verwijderd - Feb 11, 2011 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb na heel veel zeuren mijn geld terug gekregen, maar na mij velen helaas niet, schandalige praktijken die deze man uithaalt.
lees dit eens en misschien moeten meer mensen hier hun ervaring neer zetten?
[edit redactie] Sipat