yu
door yurien Jul 10, 2014 om 21:46
Auto & vervoer

Ik wil af van ikwilvanmijnautoaf.nl

Hallo,

Ik heb anderhalve maand geleden een telefonische afspraak gemaakt met ikwilvanmijnautoaf,nl dat ik mijn hyundia aan een dealer zou verkopen. Het gesprek verliep achteraf heel vervelend want ik moest zo snel mogelijk een beslissing nemen want de dealer was nu op zoek ect. Bang dat ik met mijn auto zou blijven zitten heb ik hier mee ingestemd. Zoals gezegd gaf me dit achteraf een heel naar gevoel en ik heb na 4 dagen toch gebeld om te kijken of ik er nog vanaf kon zien. Dit was absoluut niet mogelijk. De dame liet zelfs doorschemeren dat ik minstens halfdood in het ziekenhuis moet liggen voor ze er zelfs maar over na willen denken. Er zat niets anders op dan een boete betalen van 450 euro voor het niet nakomen van de afspraak. Ik heb tot op heden nog niet betaald en de mailtjes die ik van hen ontvang worden steeds dreigender van toon. Ik neig nu toch maar naar betalen en mijn verlies te nemen maar ik ben erg benieuwd of dit allemaal zomaar mag? Misschien zit ik idd helemaal fout en hoor ik te betalen maar dat wil ik dan graag ook nog eens van jullie horen.

2418 16 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 10, 2014 om 21:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Kan je helaas geen vervolgverslag geven, maar heel toevallig kwam ik, door een andere site, op de door jou genoemde site. Uit nieuwsgierigheid voerde ik mijn kentekennummer in (betreft een oude auto van 14 jaar) en zag dat ik €1000,00 voor kreeg. Heb de site weer verlaten. Toevallig moest ik bij mijn dealer zijn voor kapot raampje, elektronica werkte niet meer en vertelde dat ik voor het oudje nog €1000,00 zou kunnen krijgen. Nou, zij zouden hem onmiddellijk voor het dubbele hebben. Dus dat verschil was al duidelijk. Werd zelfs gebeld door die lui of ze de auto konden kopen. Nee, was gewoon even kijken. Maar ja, jij bent wat veel verder gegaan dan ik, dus ben bang dat je de €450,00 kwijt bent. Maar een dealer waar je je auto altijd in onderhoud hebt gehad krijg je er wel meer voor, dus zou het verlies maar snel nemen voor ze met incasso bureau gaan dreigen. Jammer dat je zo'n pressie voelde; is n.l. nooit ergens voor nodig.

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2014 om 22:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee natuurlijk moet u niet betalen.

Is er een bod gedaan dat door u geaccepteerd is? En is de koper komen kijken?

yu
door yurien - Jul 10, 2014 om 22:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een bod geaccepteerd, maar dit was wel op aandringen van de jongen aan de telefoon. Ik moest echt direct beslissen!

tenormin
door tenormin - Jul 10, 2014 om 23:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=yurien schreef op donderdag 10 jul 2014, 22:09]Ik heb een bod geaccepteerd, maar dit was wel op aandringen van de jongen aan de telefoon. Ik moest echt direct beslissen!

Welnee, dat zijn de verkooppraatjes: je moest helemaal niets. Dat jij dat denkt daar maakt een gehaaide jongeman aan de telefoon gebruik van.

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2014 om 00:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar heeft een koper een bod uitgebracht en is die ook gekomen?

ap
door apiejoepie - Jul 11, 2014 om 10:16
130 Antwoorden / 4 Vragen

Tenormin eerst schrijft u dat ts moet betalen en even later schrijft u je moet niks
maar wat is het nu?? hier heeft ts natuurlijk niets aan.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 11, 2014 om 11:54
1129 Antwoorden / 98 Vragen

In de algemene voorwaarden van dit bedrijf staat:
ARTIKEL 6. PRIJZEN EN BETALINGEN
1. Nadat een Transactie tussen een Koper en een Verkoper tot stand is gekomen, mag Verkoper de het voertuig niet meer verkopen aan een derde partij en is Verkoper verplicht het voertuig aan Koper te leveren. Indien het voertuig door Verkoper toch aan een derde wordt verkocht, zal Dealerdirect aan Verkoper 15 % van het overeengekomen aankoopbedrag aan administratiekosten in rekening brengen (300 EUR minimum, inclusief omzetbelasting).

Helaas, u zit eraan vast. Ze hebben vast wel een voicelog waarop de overeenkomst is vastgelegd. En laat u zich voortaan nooit meer onder druk zetten. U kunt altijd zeggen dat u er nog even over na wilt denken of dat u het met uw partner moet bespreken. Misschien dreigt men dan de geboden prijs niet te kunnen handhaven. Nou, jammer dan.

tenormin
door tenormin - Jul 11, 2014 om 12:19
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=apiejoepie schreef op vrijdag 11 jul 2014, 10:16]Tenormin eerst schrijft u dat ts moet betalen en even later schrijft u je moet niks
maar wat is het nu?? hier heeft ts natuurlijk niets aan.

Nee hoor, ik schrijf het correct, naar mijn idee dan. Hij, de TS schrijft dat hij snel moest beslissen, in openingstopic te lezen, m.i. is hij dan akkoord gegaan met verkoop, wat hij achteraf niet wil. In een volgend antwoord schrijft yurien dat hij bod MOEST accepteren; daarna schrijf ik: "welnee, je moest niets. Dus het is niet het 1 of het ander; geef gewoon antwoord op wat hij zelf stelt.

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2014 om 12:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo yurien,

Dat jij je 'gedwongen' voelde om een bod te accepteren ligt natuurlijk aan jezelf.
Je hebt gewoon een contract afgesloten - zie het duidelijke antwoord van boppe1943 - en daar word je nu aangehouden.
Dat wordt dus betalen!
Je kunt natuurlijk afwachten wat er gaat gebeuren als je nu niet betaalt, maar als ze daadwerkelijk tot incasso overgaan gaat het je nog meer kosten.

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2014 om 13:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zeker niet zomaar betalen, die club is een rare, ik zou haast zeggen, louche bedoening.

Ga naar het Juridisch Loket, kijk op Google voor het adres, en laat u adviseren.

tenormin
door tenormin - Jul 11, 2014 om 13:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 13:12]Zeker niet zomaar betalen, die club is een rare, ik zou haast zeggen, louche bedoening.

Of ze 'louche' zijn weet ik niet; wel dat ze zeer snel reageren, per telefoon nota bene, als iemand (zoals ik) eens een kijkje neemt om te zien wat je krijgt voor je auto. De door mij benaderde jongeman was ook aan het dwingen maar daar ben je dan toch altijd nog zelf bij? 'k Heb wel de verbinding moeten verbreken, dat dan weer wel. Bij de genoemde ikwilvanmijnautoaf.nl

tenormin
door tenormin - Jul 11, 2014 om 13:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, schrijf het weer verkeerd: de jongeman benaderde mij i.p.v. de door mij... enz.

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2014 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn heel veel items over die club. De meeste gaan erover dat als de koper komt, na zijn bod gedaan te hebben, er zeer bedreigend een veel lager bedrag wordt geboden. Ook komt het dan voor dat als de koper daar niet op in gaat, er een nota wegens annulering verstuurd wordt.

Was een tijd terug nog een mooi item bij Recht in de Regio.

Daar moest die club bakzeil halen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 11, 2014 om 16:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Niet betalen, niet meer reageren, laat ze maar naar de rechter stappen. En een incassobureau is niet eng, die mogen toch niets, dan enkel dreigen.

En bij de rechter halen ze gegarandeerd bakzeil.

se
door service iwvmaa - Aug 4, 2014 om 17:36
30 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Yurien,

Met belangstelling hebben we je reactie gelezen.
Het spijt ons te vernemen dat je niet tevreden bent over de overeenkomst zoals je die met ikwilvanmijnautoaf.nl hebt afgesloten. Het op de site plaatsen van je auto is kosteloos en vrijblijvend. Pas wanneer je akkoord gaat met een bod ontstaat er een (bindende) overeenkomst. Het klopt dat veel dealers een tijdelijke bieding doen omdat ze met veel auto's tegelijk bezig zijn. In jou geval heb je 's avonds een bod gehad van onze makelaar en daar ben je de volgende dag mee akkoord gegaan. Op dat moment ontstaat er dus een bindende verkoopovereenkomst. Helaas heb je een aantal dagen later besloten om de auto toch niet af te leveren. Voor onze dienstverlening is het van het grootste belang dat verkochte voertuigen ook daadwerkelijk geleverd worden. Wanneer je dus zelf afziet van het leveren van je auto zul je, zoals de algemene voorwaarden vermelden, een factuur krijgen.
Mocht je vragen of opmerkingen hebben zijn we je graag van dienst. We zijn 7 dagen per week van 8 tot 22 uur bereikbaar.

Met vriendelijke groet
Team Klantenservice - ikwilvanmijnautoaf.nl

do
door donofduketown - Mar 3, 2015 om 07:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

- wetteelijke bedenktijd voor verkoop op afstand?
- voorwaaren voor een veiling worden niet voldaan, om zo onder de wettelijke bedenktijd uit te komen.
- ben benieuwd naar uitspraak rechter hierover.