ma
door martin78 Apr 28, 2015 om 12:11
Auto & vervoer

Incasso moment wijzigen Justlease / Terberg

Het bedrijf Justlease (onderdeel van Terberg) gaat de leasetermijnen twee weken eerder incasseren. Dit doen zij volgens haar zeggen, omdat veel klanten hierom gevraagd hebben. Nu staat er in mijn contract en in de algemene voorwaarden niets over het moment van incasseren. Mijn contract loopt 3 jaar en ik ben nu 1,5 jaar onderweg. Mogen zij nu zomaar twee weken eerder incasseren? Ik vind het vreemd, onprofessioneel en vind dat als zij eenzijdig zaken aan kunnen passen ik mijn contract op zou mogen zeggen. Iemand ervaring mee? Alvast dank voor de reactie.

3233 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 28, 2015 om 12:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo martin78,

.....Het bedrijf Justlease (onderdeel van Terberg) gaat de leasetermijnen twee weken eerder incasseren......
Ja en? Zie het probleem niet zo. Je hoeft toch niet méér te gaan betalen.
....Iemand ervaring mee? .....
Dat niet, maar zie niet dat dit een reden zou kunnen zijn om je contract te ontbinden.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Apr 28, 2015 om 13:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie het probleem wel, waarschijnlijk krijgt de vraagsteller op een bepaalde dat zijn/haar salaris/uitkering en als er een vervroeging van 2 weken is, dan kan alles mislopen. Ik kan me er ook niets bij voorstellen dat klanten daar om hebben gevraagd. Het is gewoon een manier om eerder te cashen.

Het zal niet genoeg zijn om uw contract voor op te zeggen. Maar neem contact op met Justlease en leg uit dat dit voor u niet gaat werken en dat u gewoon wilt blijven betalen op de gebruikelijke datum.

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2015 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat eerder incasseren zal voor u wellicht de eerste keren wat problemen opleveren.vraag om een betalingsregling als dat zo is.

Als er gern incassodatum in uw contract staat, lijkt me niet kloppen, hebt u niets te zeggen.

zoekster
door zoekster - Apr 28, 2015 om 13:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

correctie
waarschijnlijk krijgt de vraagsteller op een bepaalde datum zijn/haar salaris/uitkering

door 1953 - Apr 28, 2015 om 13:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het is niet onrechtmatig wat Justlease wil doen. Zij hebben u geïnformeerd hierover de wijziging.

U zult even wat creatiever moeten omgaan met saldo op uw bankrekening.

Geen reden om uw contract met Justlease te kunnen beëindigen, uw rechten worden niet geschaad door het incassotraject 2 weken eerder uit te voeren.

ph
door philip36 - Apr 28, 2015 om 14:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Omdat veel klanten daarom gevraagd hebben betekent nog niet dat de meeste klanten daarom gevraagd hebben.
Het is natuurlijk grote onzin wat ze schrijven.
Wie wil nu 2 weken eerder betalen?
Waar leg je de grens, straks gaan ze het een maand eerder incasseren.

Lijkt me, dat wat het eerste 1,5 jaar gebruikelijk was wat betreft de betalingen gezien kan worden als standaard en onderdeel van uw contract.
Justlease gaat dat nu wijzigen in uw nadeel.

Het is natuurlijk een principekwestie en of u onder het contract uit kunt durf ik niet te zeggen.

tenormin
door tenormin - Apr 28, 2015 om 17:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 28 apr 2015, 13:36]
U zult even wat creatiever moeten omgaan met saldo op uw bankrekening.

Zoiets moet ook kunnen. Mij lijkt het een eenzijdig besluit. Ik kan me niet voorstellen dat "veel klanten hierom gevraagd hebben". Stel dat alle automatische incasso's ook ineens 2 weken vroeger gaan innen: ik zou dan niet creatief kunnen zijn.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 28, 2015 om 20:27
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Vaak gebruiken ze dit soort trucjes bij liquiditeitsproblemen.

tenormin
door tenormin - Apr 28, 2015 om 20:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

probleempjes. Uw klacht staat er niet bij, maar 'blij' is men ook niet.

h.
door h.terpstra - Apr 29, 2015 om 01:23
202 Antwoorden / 1 Vragen

Martin 78

Steek hier geen moeite in. Dit valt onder liberaal ondernemerschap. Ingedekt door de politiek in den Haag en justitie.
Voorbeeld ; de energie en nuts-maatschappijen stuurden veertig jaar geleden nog een rekening na afloop van het verbruik. In twee jaar tijd was het zo gemanipuleerd, dat je vooruit ging betalen.
De gebruikers betaalden in twee jaar het driejarig verbruik. Bingo; kassa.
Dit gaat om heel veel geld, wat in de zakken van grote bedrijven verdwijnt.
Wel uit de zakken van de consument.
Klein voorbeeld, Dag Bakker;; Dag slager. Ik ben van plan het komende jaar brood en vlees bij u te kopen. Dat is mooi. Daar zijn we blij mee.Maar wilt u wel even nu betalen voor het product dat u denkt af te nemen het komende jaar?

Als iemand dit stuk niet begrijpt wat ik me kan voorstellen leg ik het graag later uit.

Ik heb altijd gedacht dat de maffia in Italie zat. Dat is een misvatting. Je kunt promoveren als Dr. als je de vergelijkingen van NL en Italie op papier zet.

Groet, Henk

Ik werkte in die wereld en heb dat geweigerd te betalen. N.b. bij mijn eigen werkgever.

ju
door justlease - Apr 30, 2015 om 18:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Martin78,

Er is een grote groep klanten die ons heeft verzocht om het incassomoment voor de lease auto te vervroegen, zodat deze dichter bij het moment van de salarisstorting komt.
Om hieraan gehoor te geven, hebben wij het incassomoment verplaatst naar de 28e van de maand ten behoeve van de daaropvolgende maand.

Mocht deze wijziging u in de overgangsmaand in de problemen brengen dan lossen wij dit graag samen met u op. Wij willen u hiervoor persoonlijk benaderen maar weten niet wie van onze klanten Martijn78 is. Als u ons uw telefoonnummer mailt via customercare@justlease.nl dan nemen wij contact op om deze situatie, voor u als goede klant, op te lossen. U kunt ook zelf contact opnemen met onze afdeling Customer Care via 030 – 850 15 00.

Met vriendelijke groet,
R. (Rick) Sturkenboom

zoekster
door zoekster - Apr 30, 2015 om 18:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=justlease schreef op donderdag 30 apr 2015, 18:37]Beste Martin78,

Er is een grote groep klanten die ons heeft verzocht om het incassomoment voor de lease auto te vervroegen, zodat deze dichter bij het moment van de salarisstorting komt.

Met vriendelijke groet,
R. (Rick) Sturkenboom

Please! Geen flauwe geintjes. De klanten hebben natuurlijk liever dat het twee weken wordt verlaat. Dan komt het ook dichter bij de salarisstorting hoor, echt!