ma
door makenji Feb 11, 2013 om 20:53
Garantie & verzekeringen

Inductieglasplaat met breuk geen verzekering die de schade dekt?

Wie weet tot wie we ons kunnen wenden om onze 1 jaar oude inductieglasplaat vergoed te krijgen. Mijn man heeft door krachtverlies in zijn handen per ongeluk een fles olijfolie laten vallen op onze 1 jaar oude inductieplaat van 2100.-
de inboedel, glas of opstal verzekering zeggen allemaal dat dit onder geen enkele verzekering valt maar dat kan toch niet waar zijn? wij hebben de goedkoopste oplossing gevonden door de glasplaat te laten vervangen door de leverancier echter komt dit nog steeds op een bedrag van minimaal 500,- euro toch veel geld in deze tijd. Weet iemand tot wie wij ons kunnen wenden om deze schade vergoed te krijgen?

57756 11 Rapporteer

hereistom
door hereistom - Feb 11, 2013 om 21:01
736 Antwoorden / 1 Vragen

Onder welke verzekering zou dit dan volgens u moeten vallen?

ma
door makenji - Feb 11, 2013 om 21:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor de reactie maar ik vraag juist of iemand weet onder welke verzekering dit zou kunnen vallen. wij dachten de inboedel maar dat bljkt niet zo te zijn. Dan naar de opstal en die zegt ook dat dit niet onder de opstal verzekering valt, dan maar hopen op je glsverzekering maar ook daar geen vergoeding. Glas moet namelijk "lichtdoorlaatbaar zijn.
heeft iemand misschien al ervaring met zo'n schade?

stacey
door stacey - Feb 11, 2013 om 21:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=makenji schreef op maandag 11 feb 2013, 20:53]
de inboedel, glas of opstal verzekering zeggen allemaal dat dit onder geen enkele verzekering valt maar dat kan toch niet waar zijn?

Eigen (veroorzaakte) schade aan je eigen spullen is veelal niet verzekerd.........
gevalletje pech dan.
Voorwaarden van je verzekeringen zijn duidelijk lijkt me, dus zou je weten dat als er staat dat ze het niet vergoeden, ze het dus ook niet vergoeden.

Anders volgende keer een verzekering nemen die dit soort dingen wel dekt met de bijbehorende hogere premie, zijn er wel een aantal tegenwoordig, maar dan goed de voorwaarden lezen betreffende eventuele uitsluitingen..........

hereistom
door hereistom - Feb 11, 2013 om 21:17
736 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat bedoelde ik ook te zeggen, het kon zijn dat u misschien een bijzondere verzekering had, maar schade door u zelf veroorzaakt wordt nooit vergoed, dan werden de verzekeringen wel erg duur!

ti
door tino24 - Feb 11, 2013 om 21:25
95 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft dus blijkbaar geen allrisk opstalverzekering? (ook wel van alle buiten komende onheilen, optimaal, compleet of superieur genoemd)

Als u een allrisk opstalverzekering zou hebben gehad zou dit onder dekking van de opstalverzekering vallen (indien inbouwapparatuur) of onder de allrisk inboedelverzekering als het niet inbouw is.

Of dit door uw eigen schuld komt of niet is totaal onbelangrijk (tenzij opzet) voor de vraag of iets verzekerd is.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2013 om 21:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is op geen gewone inboedel, opstal of glasverzekering gedekt. Alleen op super extra uitgebreide en daar hangt dan ook weer een aardig prijskaartje aan. Dat het eigen schuld is, doet er helemaal niet toe. De meeste voorvallen zijn eigen schuld. Alleen opzet is nooit gedekt.

Ik vind alleen de reparatiekosten wel weer erg hoog. Een prima keramische heb je al voor minder dan € 300.

emcede
door emcede - Feb 11, 2013 om 22:41
960 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat er niet alleen om of je op de inboedel- of opstalverzekering moet zijn, maar ook om het feit of er uberhaupt dekking is voor de schadeoorzaak!

Gaat het om een inbouwkookplaat? Dat maakt het onderdeel uit van de opstal(-verzekering). Dan moet vervolgens gekeken worden of de oorzaak gedekt is. En dat is lang niet bij elke verzekeraar het geval. De term all risk dekking is al gevallen, maar als jou verzekeraar zegt dat er geen dekking is heb je waarschijnlijk niet zo'n dekking.

Ik kan niet zo goed tegen je kreet 'dat kan toch niet waar zijn!' Waarom niet? Niet alles is nu eenmaal altijd verzekerd...

alfatrion
door alfatrion - Feb 11, 2013 om 22:56
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De inboedel verzekering zou deze schade kunnen dekken. De [url=http://www.ing.nl/particulier/verzekeren/woonverzekering/inboedelverzekering/]inboedelverzekering van ING[/ur] dekt het laten vallen van een emmer verf. Het hangt van de voorwaarden af en de omstandigheden. Is het krachtverlies van uw man een gevolg van een medische toestand?

tenormin
door tenormin - Feb 11, 2013 om 22:58
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 11 feb 2013, 21:53]Dit is op geen gewone inboedel, opstal of glasverzekering gedekt. Alleen op super extra uitgebreide en daar hangt dan ook weer een aardig prijskaartje aan. Dat het eigen schuld is, doet er helemaal niet toe. De meeste voorvallen zijn eigen schuld. Alleen opzet is nooit gedekt.

Ik vind alleen de reparatiekosten wel weer erg hoog. Een prima keramische heb je al voor minder dan € 300.

Maar er word op inductie gekookt, dus ietwat anders dan keramisch. Inductie is aanzienlijk duurder. En TS, ben bang dat dit toch niet vergoed gaat worden, na een afwijzing van je verzekering zullen ze zich waarschijnlijk niet gaan bedenken.

stacey
door stacey - Feb 11, 2013 om 23:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=alfatrion schreef op maandag 11 feb 2013, 22:56]De inboedel verzekering zou deze schade kunnen dekken. De [url=http://www.ing.nl/particulier/verzekeren/woonverzekering/inboedelverzekering/]inboedelverzekering van ING[/ur] dekt het laten vallen van een emmer verf. Het hangt van de voorwaarden af en de omstandigheden. Is het krachtverlies van uw man een gevolg van een medische toestand?

Wat is het nut van allerlei verzekeringen/dekking bekijken ?
En dat geldt ook alleen als de je All Risk versie hebt en die heeft vraagsteller blijkbaar niet want zoals al gezegd:

[quote=makenji schreef op maandag 11 feb 2013, 20:53]
de inboedel, glas of opstal verzekering zeggen allemaal dat dit onder geen enkele verzekering valt

Verzekeringen van vraagsteller hebben dit dus blijkbaar Niet onder de dekking.......

Als vraagsteller het wil laten nakijken omdat ze het zelf niet in de voorwaarden kan lezen dan moet ze maar even aangeven welke verzekeringen/voorwaarden ze precies heeft........
Dan hoeven we ze hier niet allemaal door te lopen................................................

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2013 om 23:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 11 feb 2013, 22:58][quote=tijger1 schreef op maandag 11 feb 2013, 21:53]Dit is op geen gewone inboedel, opstal of glasverzekering gedekt. Alleen op super extra uitgebreide en daar hangt dan ook weer een aardig prijskaartje aan. Dat het eigen schuld is, doet er helemaal niet toe. De meeste voorvallen zijn eigen schuld. Alleen opzet is nooit gedekt.

Ik vind alleen de reparatiekosten wel weer erg hoog. Een prima keramische heb je al voor minder dan € 300.

Maar er word op inductie gekookt, dus ietwat anders dan keramisch. Inductie is aanzienlijk duurder. En TS, ben bang dat dit toch niet vergoed gaat worden, na een afwijzing van je verzekering zullen ze zich waarschijnlijk niet gaan bedenken.

Ik weet dat keramisch anders is dan inductie, maar op beiden zit een glasplaat. Ts vindt € 500 heel veel geld, ik ook, alleen voor een glasplaat, dus ze kan de inductie ook vervangen door een veel goedkopere keramische.