bo
door boemer10 Nov 6, 2013 om 13:18
Huishouden & energie

Inductieplaat

Ik wil even het volgende mededelen:
Ik heb een aantal mensen van de week beziggehouden, betreffende een inductie kookplaat. Wel of niet op krachtstroom.
Toen ik mijn Miele plaat aanschafte, moest ik een 3 fase groep aan laten leggen, want de inductieplaat werd aangesloten op een 5-polige perilex stopcontact ( 3x1 fase, 1x 0 en 1x aarde.
Goed de plaat heeft na wat reparaties, uiteindelijk toch de geest gegeven. Er zijn nog al wat van die dingen te koop, ongeveer 43 verschillende platen.
Mijn vraag aan u was, of o.a. de Ikea inductieplaat ook op krachtstroom kon. Vele reacties gehad en mijn dank daarvoor.
Uit nieuwsgierigheid, omdat de plaat toch defect is, deze eens opengemaakt. WAT blijkt, binnen in de plaat is deze aangesloten met 2x 1 fase (bruin-zwart), 1x nul (op het aansluitblokje doorverbonden met een tweede klem) en 1x aarde.
Dus twee groepen (vier aderig aansluitsnoer was voldoende geweest).
Komt er opneer, dat dat hele krachtstroom gedoe van Miele een geklets is (Jan met de korte achternaam gedoe).
Zo zie je maar, als je zelf eens op onderzoek gaat.

1201 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 6, 2013 om 13:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo boemer10,

Deze reactie had je beter bij de oorspronkelijke vraag - klik hier - kunnen zetten!
Dan blijft alles wat overzichtelijker.

Met vr.gr.

jantje7
door jantje7 - Nov 6, 2013 om 13:33
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Zoals ik beschreven had in mijn antwoord op uw vraag moet u dus 2 fase hebben.

jantje7

bo
door boemer10 - Nov 6, 2013 om 13:44
31 Antwoorden / 14 Vragen

Jantje7,

Ja, maar ben natuurlijk indertijd door Miele op het verkeerde been gezet.
Voel mij ook een beetje belazerd door hun.
Je gaat een nieuwe plaat ook niet direct open schroeven.
Die 3e fase zit er gewoon voor Joker.

bedankt en groetjes van

boemer