Apetjoek
door Apetjoek Nov 7, 2015 om 13:17
Auto & vervoer

ING verhoging pakketprijs per 1-1-2016

staat er tegenover de vergoeding ING-pakket verhoging nog wel service?
De ING verhoogd het Basis pakket met 15 % en verlaagd de rente alweer , is overstappen naar een andere bank lonend?

5223 25 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 7, 2015 om 13:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kowalski,

....is overstappen naar een andere bank lonend?....
Dan zul je een 'vergelijkend warenonderzoek' moeten uitvoeren. ;-)

Cookies
door Cookies - Nov 7, 2015 om 13:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......is overstappen naar een andere bank lonend?........

Daar kom je achter als je even naar de prijzen van andere banken gaat kijken.

mahadma
door mahadma - Nov 7, 2015 om 13:47
11541 Antwoorden / 51 Vragen

En als je een "betere" vindt, dan is dat ook weer tijdelijk, met een maand tot een jaar kan dat weer helemaal anders zijn. Vroeger had je èn rente op je rekening èn gratis passen èn gratis rekening èn verder alles gratis. Maar tijden veranderen ............

me
door mein33 - Nov 7, 2015 om 14:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=kowalski schreef op zaterdag 7 nov 2015, 13:17]staat er tegenover de vergoeding ING-pakket verhoging nog wel service?
De ING verhoogd het Basis pakket met 15 % en verlaagd de rente alweer , is overstappen naar een andere bank lonend?

@kowalski,

Heeft u bericht gekregen van ING over wijzigingen in de dienstverlening, in negatieve of in positieve zin, per 1 januari 2016 ?
De ING is vooralsnog één van de goedkoopste banken voor particulier betalingsverkeer en zelfs een verhoging van 15% voor de kosten van het basispakket brengt daar geen verandering in.
Andere bankinstellingen verhogen ook de tarieven en verlagen de rentevergoeding op spaarrekeningen met enig regelmaat, alleen doen zij dit op een minder opvallende datum.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 7, 2015 om 15:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik denk dat u dan in elk geval niet goedkoper uit komt, plus alle ellende van alles goed gaat met de verandering

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2015 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Andere banken zijn duurder. Dus lonend? Nee.

pi
door pieterwolters - Nov 7, 2015 om 16:20
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 7 nov 2015, 13:47]En als je een "betere" vindt, dan is dat ook weer tijdelijk, met een maand tot een jaar kan dat weer helemaal anders zijn. Vroeger had je èn rente op je rekening èn gratis passen èn gratis rekening èn verder alles gratis. Maar tijden veranderen ............

Dat moet dan wel heel erg lang geleden zijn. Ik kan me het in ieder geval niet herinneren.

Cookies
door Cookies - Nov 7, 2015 om 16:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sinds 1/1/2013 zijn de prijzen van de betaalpakketten niet verhoogd. Na 3 jaar een verhoging van 0,65ct per kwartaal voor het basispakket, lijkt me bepaald niet onredelijk.

diumenge
door diumenge - Nov 7, 2015 om 16:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij Knab (ook een bank), kan je de banken met elkaar vergelijken. Dus kijk of er een voordeligere bank is, betere banken zijn er sowieso.

aurora1
door aurora1 - Nov 7, 2015 om 16:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt overwegen om een internetspaarrekening te openen, klik hier om rentes te vergelijken.

Cookies
door Cookies - Nov 7, 2015 om 17:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 7 nov 2015, 16:37]Bij Knab (ook een bank), kan je de banken met elkaar vergelijken. Dus kijk of er een voordeligere bank is, betere banken zijn er sowieso.

Betere banken? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Zit zelf al meer dan 20jr. bij ING, nog nooit problemen gehad, op een internetbankieren storing na, maar dat heb je ook bij andere banken.

diumenge
door diumenge - Nov 7, 2015 om 17:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan bedoel ik banken als Triodos en ASN, waar ik persoonlijk meer mee heb. Net even een stukje minder commercieel dan de grote banken.

Ik zit overigens al jaren bij ASN en kan mij geen enkele storing herinneren.

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 7, 2015 om 17:27
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Mocht je een bank zoeken die nog wel service biedt, is dit de allerlaatste die nog wel klaar voor je staat.

me
door mein33 - Nov 7, 2015 om 17:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op zaterdag 7 nov 2015, 17:27]Mocht je een bank zoeken die nog wel service biedt, is dit de allerlaatste die nog wel klaar voor je staat.

Maar ook hier geen enkele garantie dat je wel goed zit.
De zitting kan wel eens doorgezakt zijn ;-)) en dan wordt het alsnog een gevalletje van overstappen naar een andere bank.

Cookies
door Cookies - Nov 7, 2015 om 17:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 7 nov 2015, 17:20]Dan bedoel ik banken als Triodos en ASN, waar ik persoonlijk meer mee heb. Net even een stukje minder commercieel dan de grote banken.

Ik zit overigens al jaren bij ASN en kan mij geen enkele storing herinneren.

Beide banken hebben geen filialen, daar is niet iedereen blij mee.

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 7, 2015 om 17:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mein33 schreef op zaterdag 7 nov 2015, 17:34][quote=akkerdistel schreef op zaterdag 7 nov 2015, 17:27]Mocht je een bank zoeken die nog wel service biedt, is dit de allerlaatste die nog wel klaar voor je staat.

Maar ook hier geen enkele garantie dat je wel goed zit.
De zitting kan wel eens doorgezakt zijn ;-)) en dan wordt het alsnog een gevalletje van overstappen naar een andere bank.
Haha, juist. Gelukkig kun je wel vooraf proef 'draaien' met de bank ;-).

diumenge
door diumenge - Nov 7, 2015 om 17:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 7 nov 2015, 17:40]Beide banken hebben geen filialen, daar is niet iedereen blij mee.Dat klopt, ik mis die filialen niet. Maar het is zeker iets om rekening mee te houden.

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2015 om 18:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zit al mijn leven lang bij dezelfde bank voor het betalingsverkeer. Eerst PCGD, later Postgiro en nu ING. niets mis mee, nooit klachten.

En inderdaad was vroeger veel gratis, maar dat is niets meer.

koekeloer
door koekeloer - Nov 9, 2015 om 13:14
562 Antwoorden / 18 Vragen

@carola.83, de prijzen niet niet omhoog gegaan de afgelopen 3 jaar, maar wat je er voor krijgt is wel veel achteruitgegaan. Bij premium pakket is het gratis geld opnemen buiten de eurolanden vervallen, de finbox wordt afgeschaft etc, Bij gelijke kosten en minder service gaat dus eigenlijk wel de prijs omhoog.

fa
door fairman - Nov 9, 2015 om 14:13
22 Antwoorden / 3 Vragen

Overstappen naar een bank als ASN is altijd 'lonend'. Uw geld gaat niet naar te hoge directeur- salarissen, naar wapenhandel en kinderarbeid en komt het milieu ten goede.
Andere pluspunten van ASN-bank: veelal geen lagere rentes op spaarrekeningen en zelfs
rente-toekenning op de normale betaalrekening.
En "geen filialen" >> Wie stapt tegenwoordig nog bij een bank binnen (en hoe vaak)?

1paul
door 1paul - Nov 9, 2015 om 14:34
3146 Antwoorden / 0 Vragen

sns is volgens mij de goedkoopste en dan gewpoon ergens kijken welke de beste rente geeft via een internet spaar rek...

tr
door truvanu - Nov 9, 2015 om 15:46
51 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens naar de bankenwijzer: http://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/
Ik zit nu (na ING) sinds april bij de ASN en ben zeer tevreden. Belonings- en bonusbeleid speelde voor mij een grote rol. Ik was het zo spuugzat na de heisa bij ABN AMRO. Beschamend!
Kan toeval zijn maar bij ASN heb ik nog geen enkele keer storing gehad. En je krijgt er warempel ook nog een beetje rente op je betaalrekening. Roodstand is nergens goedkoop maar best wel redelijk geprijsd bij ASN. Dat ze "groen" zijn is ook meegenomen.
De overstap was in ieder geval lonend voor mijn gemoedsrust ;-)

pl
door plebpleb - Nov 9, 2015 om 16:24
113 Antwoorden / 60 Vragen

Bij de ING is 't nu onmogelijk om met 'n acceptgirokaart nog te kunnen betalen...
Heb dit 2x eens geprobeerd en telkens werder deze geweigerd ook toen 'n zg. stagaire de kaart voor mij had ingevuld...Alle banken zijn toch de grootste graaiers om zonder toestemming bedragen af te schrijven voor hun zg.absurde bonussen te kunnen uitkeren...

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2015 om 16:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@plebpleb

Natuurlijk kan je met een acceptgirokaart betalen bij ING.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 9, 2015 om 18:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Plebplep,
u bent dus met uw acceptgiro naar een ING instelling gegaan om de giro door iemand te laten invullen ?
Want dat begrijp ik uit wat u schrijft.
En een compliment voor Edrick en Carola : slechts enkele minuten nadat de vraag op hun scherm verscheen al een deskundig antwoord.
Ongeloooflijk !
++++++++++++++++++++++++++====

=plebpleb schreef op maandag 9 nov 2015, 16:24: Bij de ING is 't nu onmogelijk om met 'n acceptgirokaart nog te kunnen betalen...
Heb dit 2x eens geprobeerd en telkens werder deze geweigerd ook toen 'n zg. stagaire de kaart voor mij had ingevuld...Alle banken zijn toch de grootste graaiers om zonder toestemming bedragen af te schrijven voor hun zg.absurde bonussen te kunnen uitkeren...