ah
door ahmetibis38 Nov 29, 2014 om 18:03
Elektronica & tv

Inruil fornuis

geachte heer/mevrouw,
jl. heb ik een fornuis aangeschaft er is mij verteld dat het merk oven goed bakt maar na paar keer te hebben gebruiken heb ik ervaard dat het niet goed bakt, nu wil ik het fornuis inruilen voor een ander merk fornuis, na gesprek met de verkopen kreeg ik te horen dat het niet zo makkelijk was om te inruilen, nu als consument wil ik graag weten of ik recht heb voor een inruil.
graag uw antwoord hier op.
alvast bedankt.

2246 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Nov 29, 2014 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo ahmetibis38,

Nee, helaas heb je geen recht op 'inruil'.
Koop = koop in een winkel.
Het is wat anders als er een defect aan het fornuis is .... maar na paar keer te hebben gebruiken heb ik ervaart dat het niet goed bakt.....
Werkt het fornuis niet goed, dan is er garantie; dan moet je de verkoper de gelegenheid geven tot reparatie.
Maar als je het niet 'prettig' vindt is dat wat anders.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 30, 2014 om 00:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Ja dat is gewoon niet te doen u zal echt dit moeten aanvaarden als zij dat weigeren. Het zal een mooi iets zijn als dit zomaar gebruikelijk is. b.v ik koop een auto ik vind dat als ik er een ritje mee gemaakt heb hem bij niet zo te bevallen, dus maar een ander merk nemen. Dat geld dus voor alle producten die zonder de afspraak gemaakt is van niet bevallen, dat u die niet om kan ruilen.

mahadma
door mahadma - Nov 30, 2014 om 02:36
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

U heeft inderdaad geen recht op inruil. Maar kan het misschien liggen aan u zelf, een oven kan altijd anders werken als een andere oven. Niet kwaad bedoeld naar u toe, maar heeft u ervaring in het gebruik van ovens

wi
door willem=a - Dec 3, 2014 om 05:24
21 Antwoorden / 0 Vragen
0

Uiteraard heb je recht op een goed product, maar als is bewezen dat het fornuis gewoon goed functioneert, maar niet bevalt, trek je zeer waarschijnlijk en eigenlijk logischerwijs aan het kortste eind. Maar nogmaals, dat is natuurlijk alleen het geval als het apparaat gewoon 100% in orde is.

Mvg. Willem.

1paul
door 1paul - Dec 3, 2014 om 11:53
3146 Antwoorden / 0 Vragen
0

voor de volgende keer, iedere verkoper zal zeggen ja deze werkt perfect of ze moeten een reden hebben om u liever een ander, vaak duurdere te verkopen...

mo
door mof - Dec 3, 2014 om 15:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Het is zaak dat u uitzoekt WAAROM het ding niet goed bakt.

Doe bijvoorbeeld een temperatuurmeting: is deze structureel te hoog of te laag, dan heb ik het over meer dan 5 graden afwijking, want nauwkeuriger zijn huishoud ovens ws. toch niet, dan kunt u volhouden dat het apparaat
niet aan de specificaties voldoet en het apparaat inruilen tegen een deugdelijk apparaat of uw geld terug.

Ook de constantheid van de temperatuur, dus als u het ding op bijv. 175 graden instelt, en u meet 171 graden, dat het dan een uur lang constant 171 graden blijft, is van belang. Als de constantheid is gegarandeerd hoeft u slechts een kleine correctie door te voeren bij het instellen van de temperatuur.

Of misschien is de luchtcirculatie niet goed geregeld.

Dan maakt u misschien meer kans dan: "ik heb een paar maal gebakken en het
bakt niet goed" Dat kan ook aan u liggen. Of aan uw ingredienten, of ...

labren
door labren - Dec 3, 2014 om 16:57
862 Antwoorden / 0 Vragen
0

Inruilen van een fornuis dat zal niet gaan , als het nu een auto was dan kan dat wel maar huishoudelijk spul is gewoon gekocht is gekocht, net als bij schoenen , je draagt ze 2 weken en dan omruilen omdat ze niet goed lopen, nee echt niet ze zien je aankomen , niet 1 winkel doet dat , verkocht is verkocht

19
door 1953 - Dec 3, 2014 om 17:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Mogelijk heeft verkopende partij u een ondeugdelijk product, binnen zes maanden, geleverd. Fabricage en/of productiefout zijdens fabrikant, daarvoor moet u toch weer bij verkopende partij zijn voor de garantieclaim.

komsja
door komsja - Dec 3, 2014 om 17:05
1064 Antwoorden / 218 Vragen
0

@ahmetibis38
Heeft de verkoper u verteld en verzekerd dat het aangekochte product aan uw wensen zal gaan voldoen?? Zo ja en u kunt dat bewijzen dan heeft u een zaak

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer