ko
door koensterker Aug 10, 2014 om 20:15
Computers & telefonie

INTERNET EN ONBEPERKT BELLEN

Ik heb nu een pakket van UPC voor 65 euro, met een tijdelijke korting van 10 euro tot september. Het is voor mij te prijzig dus ik ben op zoek naar minder duur met wel onbeperkt bellen ook naar mobiel zonder extra kosten. + ik wil wel kunnen internetten op mijn laptop. Ik heb nu 120 mb. dat zal ik wel niet meer krijgen. TV ga ik met digitenne doen, wat ik kijk niet vaak. Heeft iemand een advies?

1082 28 Rapporteer

door 1953 - Aug 10, 2014 om 20:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Verwarrend verhaal op zich.

Je hebt een pakket van UPC met alles-in-1 met mobiele telefonie.

Je was zelf verantwoordelijk voor de afgesloten overeenkomst met UPC.

Waarom digitenne - € 12,50 per maand? Televisie van UPC beter qua omgevingsstoringen en meer zenders.

Volgens mij weet je zelf niet wat je precies wilt.

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2014 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tik op Google: internet en onbeperkt bellen in. Dan kunt u alles zelf vergelijken.

En dan Digitenne ernaast? Lijkt mij niet voordeliger.

Cookies
door Cookies - Aug 10, 2014 om 20:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou eerst maar eens checken of je wel contractvrij bent. Gezien de korting die je hebt tot september, twijfel ik daar aan.

ko
door koensterker - Aug 10, 2014 om 21:03
41 Antwoorden / 45 Vragen

ja klopt, ik weet idd niet wat ik wil en wat de mogelijkheden zijn. Per september ben ik contractvrij. Ik heb die korting 1 jaar lang gekregen. Ik heb geen mobiele telefonie maar onbeperkt bellen naar zowel vaste als mobiele nummers. Ik ga dus 75 euro betalen zonder die korting. Aangezien ik moet bezuinigen wil ik wel maar digitenne kijken, maar ik geloof niet dat ik veel goedkoper uit ben als ik wel onbeperkt bellen wil. Qua internetsnelheid wil ik ook wel inleveren.
Ben ik nu minder verward?

Cookies
door Cookies - Aug 10, 2014 om 21:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom neem je dan niet het Alles-in-1-basispakket van UPC, die kost (incl. bellen) 44,- euro per maand KLIK HIER

Cookies
door Cookies - Aug 10, 2014 om 21:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Correctie: Zie dat Bellen Onbeperkt Altijd nog 15,- euro er bij kost.

Het pakket van 44,- euro is inclusief onderstaand belpakket:

Voordelig bellen

Houd familie en vrienden dichtbij. Bel voordelig naar zowel vaste als mobiele telefoonnummers in heel Nederland.

Meer dan bellen alleen
Bel voor maar € 0,09 per minuut naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland. Bellen van UPC is meer dan bellen alleen. Bij uw abonnement kunt u ook gebruik maken van extra telefoondiensten.

Als je niet veel belt, zou ik dat extra pakket niet nemen.

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 22:30
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 10 aug 2014, 21:16]Bel voor maar € 0,09 per minuut naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland..

9 cent per minuut voor 100 kbps?
Ben je gek geworden of zo?

Het wordt tijd dat de gemiddelde Nederlander door begint te krijgen dat hij van zijn eigen internetverbinding een paar procent afstaat om daar per minuut een vermogen voor te betalen.

Kortom: wakker worden!

De halve wereld 3 maanden lang gratis bellen kan ook.
Mobiel Hongkong en China inbegrepen. Waarom kost mobiel naar je buurman dan een vermogen?

diumenge
door diumenge - Aug 10, 2014 om 23:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bel je zo veel dat je onbeperkt wil bellen? En gebruikte je die 120Mb ook daadwerkelijk. Ik weet niet wat upc allemaal aan mogelijkheden heeft, maar neem de tv en de laagste internet snelheid, neem daarnaast een voip verbinding en evt. een goedkoop mobiel abonnementje voor mobiel bellen (want dat is via voip helaas vrij prijzig).

Tenzij je met een heel gezin tegelijkertijd gebruik maakt van internet is 120Mb overkill, maar iedereen trapt er in... Wij hebben 30Mb bij Ziggo, ruim voldoende.

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2014 om 23:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders ook eens klik hier.

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 23:59
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 10 aug 2014, 23:41]Kijk anders ook eens klik hier.

Doe dat maat niet, kost 45 euro.

door 1953 - Aug 11, 2014 om 03:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 10 aug 2014, 20:36]Zou eerst maar eens checken of je wel contractvrij bent. Gezien de korting die je hebt tot september, twijfel ik daar aan.

Bij UPC zit je sowieso minimaal 12 maanden een contract bepaalde duur uit en bij elke structurele wijziging bij UPC wordt opnieuw die contract bepaalde duur met 12 maanden beginnend.

ko
door koensterker - Aug 11, 2014 om 09:44
41 Antwoorden / 45 Vragen

alleen pakketten zijn voordelig bij UPC, als je alleen internet en bellen onbeperkt wil, dan kost dat 70 euro. Duurder dan een pakket met tv etc erbij.
Tsja...

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 11, 2014 om 19:49
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Op dit moment heb je 2 keuzes om betaalbaar te bellen :-).

1. - 0,0012 (geen typefout) cent naar vast en mobiel met een startarief van 4 cent
2. - 120 dagen gratis naar vast en mobiel 1,2 cent zonder starttarief

Je hebt enkel 'n internetverbinding nodig, klik hier voor alle info. Overweeg om van die tientallen euro's per jaar die je overhoud 'n kleine donatie te doen aan bijv. Kika. Win win.

9 cent per minuut ook nog eens dat bedrag als starttarief, mensen hebben blijkbaar nog genoeg centjes..

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 11, 2014 om 19:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

ps met de spots van UPC kun je dat ook vanaf je telefoon gebruiken, hop weg duur mobiel abonnement, is nog meer besparen :-).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 11, 2014 om 20:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Hier de juiste link en ik bedoel in de aanvulling natuurlijk dat je dit buiten de deur ook kunt gebruiken.

diumenge
door diumenge - Aug 11, 2014 om 20:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=koensterker schreef op maandag 11 aug 2014, 09:44]alleen pakketten zijn voordelig bij UPC, als je alleen internet en bellen onbeperkt wil, dan kost dat 70 euro. Duurder dan een pakket met tv etc erbij.
Tsja...

Goedkoopste "alleen" internet aansluiting is € 36,50... (Prijs is inclusief Digitale Kabel TV & Radio.)

Voip aansluiting er bij en je bent een stuk goedkoper uit, of als je perse veel mobiel wil bellen een of ander betaalbaar mobiel abonnementje ...

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2014 om 20:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lekkerisdat

De Ts geeft helemaal niet aan dat hij een duur mobiel abonnement heeft.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 11, 2014 om 20:28
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 11 aug 2014, 20:15]De Ts geeft helemaal niet aan dat hij een duur mobiel abonnement heeft.
Ook bij prepaid scheelt het veel geld ;-).
Om precies te zijn, dan ben je 833 procent per minuut voordeliger uit.

Volgende reacties; "ja maar je kunt ook niet bellen" "maar TS heeft het ook niet over prepaid" :-).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 11, 2014 om 20:34
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 11 aug 2014, 20:12]Goedkoopste "alleen" internet aansluiting is € 36,50... Prijs is inclusief Digitale Kabel TV & Radio.
Plus 1 euro 25 voor telefonie maakt samen 37 euro en 75 cent.
Dat is toch jaarlijks 327 euro minder uitgeven, heb je eventueel de gekochte voip-router/telefoon binnen 8 maandjes eruit..

Dan zijn er hier nog die mij voor gek verklaren, dat ik het altijd maar over de voordelen van voip heb :-P

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2014 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lekkerisdat

De Ts heeft het helemaal niet over een mobiel, niet met een abonnement, noch prepaid.

Hij heeft het alleen maar over "onbeperkt bellen, ook naar mobiel".

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 11, 2014 om 20:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 11 aug 2014, 20:34]De Ts heeft het helemaal niet over een mobiel, niet met een abonnement, noch prepaid.
Nu snap ik de vergissing, eigenlijk heb ik het daar ook niet over, benoem enkel 'n mogelijkheid; dat je buiten de deur kunt bellen met jouw smartphone via de spots van UPC. Dat allemaal met jouw VoIP-accountje dat je thuis ook gebruikt.

czar
door czar - Aug 11, 2014 om 21:45
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 11 aug 2014, 20:00]Hier de juiste link en ik bedoel in de aanvulling natuurlijk dat je dit buiten de deur ook kunt gebruiken.

Hé, kan het weer?
Vroeger (2008) had ik het al precies zo geregeld.
Internet zonder bellen bij Telfort genomen en nummer geregeld via budgetphone.
Het Telfort modem was niet gelocked, dus je kon je eigen SIP-provider instellen.
Draadloze telefoon aan het modem gekoppeld en dat werkte altijd perfect totdat de Opta er een stokje voor stak. Tot begin 2013 heb ik nog wel facturen gehad van Budgetphone, maar die waren altijd nul, waarschijnlijk om het nummer te behouden.

Toen ik over de grens verhuisde wilde ik dat nummer natuurlijk lekker meenemen, maar dat kon niet i.v.m. het feit dat de Opta er dus een stokje voor had gestoken.
Ik heb net meteen een nieuw nummer besteld, ga ik lekker over de grens gebruiken zodat familie me goedkoop kan bereiken. Ik weet het, het mag niet, maar dat zal me een worst wezen. Een vriend van me woont toevallig op m'n oude adres, dus ook per post ben ik daar wel bereikbaar.

Bedankt voor de TIP.
Familie belt me nu via een inbelnummer van m'n Voipbuster account. Zij bellen dan binnen hun bundel en ik betaal de laatst 1 cent per minuut naar mijn telefoon. Altijd prima verbinding, maar een eigen Nlds-nummer is natuurlijk nog fijner.

diumenge
door diumenge - Aug 11, 2014 om 22:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ben nog de gelukkige bezitter van voipnummer van voip-buster. Deelde ze jaren geleden gratis uit, tot het niet meer mocht. Maar werkt nog steeds dus.

czar
door czar - Aug 11, 2014 om 22:40
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 11 aug 2014, 22:24]Ik ben nog de gelukkige bezitter van voipnummer van voip-buster. Deelde ze jaren geleden gratis uit, tot het niet meer mocht. Maar werkt nog steeds dus.

Dat klopt ja, ik was er toen te laat bij, helaas.

czar
door czar - Aug 12, 2014 om 01:17
1209 Antwoorden / 20 Vragen

zo, czar is inmiddels bereikbaar op een Nederlands nummer :-)

Telefoonnummer kost 15 euro voor een jaar bij Budgetphone, maar daar krijg je ook nog 15 euro beltegoed voor. Ik kan in mijn router helaas maar 1 provider per buitenlijn instellen, anders had ik voor het uitbellen Voipbuster ingesteld.
En om de 1-of-andere vage reden kan ik mijn vaste lijn niet aansluiten, want dan geeft die continu in gesprek. Misschien de firmware eens updaten ...

Nogmaals dank voor de tip.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 12, 2014 om 06:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 11 aug 2014, 22:24]Ik ben nog de gelukkige bezitter van voipnummer van voip-buster. Heel zuinig op zijn helemaal als het 'n lokaal nummer betreft. Dat mochten ze wel enkel gaven ze ook nummers aan mensen die niet in de juiste regio woonden. Zo had ik 'n prachtig nummer in Groningen bemachtigd totdat de Opta ingreep.. Nu van een van die diensten van Dellmonte 'n 085 nummer, ook handig. (daarnaast ook een lokaal nummer, uiteraard bij BudgetPhone)
En dat terwijl mij nooit iemand belt ;-).

@czar
Lol en graag gedaan, denk niet dat ze daar zo moeilijk over doen. Ik vind BudgetPhone beetje vaag bedrijf, maar naar de laatste update van hun site ziet er allemaal een stuk professioneler uit en krijg nu wel de indruk dat het gewoon 'n solide onderneming is. Telefoon werkt altijd en vragen beantwoorden ze heel snel per mail (althans die ene keer dat ik 'n vraag had). Voor de rest kun je voor die 15 euro per jaar natuurlijk ook geen service/ondersteuning verwachten (ook niet nodig).
Overigens als je je familie ook klant zou worden, kun je onderling gratis bellen :-).

Persoonlijk vind ik de techniek gewoon leuk, nu met de smartphone, ben ik ook vaak buiten de deur bereikbaar op mijn vastnummer, omdat het kan.

czar
door czar - Aug 12, 2014 om 09:28
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 12 aug 2014, 06:51]Persoonlijk vind ik de techniek gewoon leuk, nu met de smartphone, ben ik ook vaak buiten de deur bereikbaar op mijn vastnummer, omdat het kan.

Ik heb gewerkt voor een Telefombedrijf en daar hadden ze het al zo voor elkaar dat je een lijstje telefoons had en via een appje aangaf welke telefoons moesten gaan rinkelen als iemand jouw nummer belde, kwestie van aanvinken.
Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat je maar 1 smartphone hebt (met headset) waar verschillende nummers op binnen komen en van waaruit je met verschillende CID's kunt uitbellen. Maar zolang er nog enorme prijsverschillen zijn in internet-verkeer (denk aan het buitenland), gaat het dus andersom.

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2014 om 19:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 12 aug 2014, 06:51][quote=diumenge schreef op maandag 11 aug 2014, 22:24]Ik ben nog de gelukkige bezitter van voipnummer van voip-buster. Heel zuinig op zijn helemaal als het 'n lokaal nummer betreft.
...
Ik heb inderdaad een lokaal nummer uit mijn eigen regio en wordt er ook nooit op gebeld :-), maar het is toch handig dus ik ben er inderdaad zuinig op.