ai
door aintlifegrand Dec 29, 2013 om 22:01
Computers & telefonie

Internet televisie (en de reclame die ze daar instoppen)

Zijn er meer mensen zoals ik die veel 'gemist' programma's kijken via internet?
Ik erger me de laatste dood aan een fenomeen wat onlangs op televisie ook (succesvol) bestreden is, namelijk het absurd hoge volume van reclame.

De publieke omroepen, (met name NET5, SBS, Veronica via hun gemist website kijk.nl) weten mij iedere keer weer te verbazen met het echt absurd hoge volume van sommige reclame spots. Als b.v. de reclame van Netflix of Transavia begint spring ik van mijn bank op om het volume snel omlaag te zetten (de PC zit op mijn televisie en stereo installatie aangesloten). En vooral 's nachts erger ik me eraan omdat ik in een gehorige flat woon en mijn geluid bewust wat zachter heb staan om ergernis bij mijn buren te voorkomen.

Bij Kijk.nl is het het ergst, want daar kan ik tijdens de reclames het volume niet via de player zachter zetten (alle controls worden daar uitgezet wanneer reclame begint, ook zo lekker opdringerig) en moet naar de stereo rennen om hem hardware matig terug te schroeven.

Ik sta op het punt een ' reclame detectie apparaat' te bouwen die zowel het geluid als het beeld uitzet wanneer de reclame begint.

Hebben meer mensen hier ergernis van?

1245 12 Rapporteer

ai
door aintlifegrand - Dec 29, 2013 om 22:46
4 Antwoorden / 1 Vragen

Oeps....

Zoals ltmvz schreef:

=ltmvz schreef op zondag 29 dec 2013, 22:26:
=aintlifegrand schreef op zondag 29 dec 2013, 22:01: ...De publieke omroepen, (met name NET5, SBS, Veronica via hun gemist website kijk.nl)...
Dit zijn dus geen publieke omroepen, maar commerciële.

Ik bedoel idd de commerciële omroepen, juist NIET de publieken. Maar goed dat er iemand tijd heeft om dit soort obvious versprekingen te verbeteren.

Zijn er meer mensen die zich ergeren aan de absurd harde volumes van sommige reclames op kijkgemist en andere internet streaming media sites?

m.v.g.

ltmvz
door ltmvz - Dec 29, 2013 om 22:47
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=aintlifegrand schreef op zondag 29 dec 2013, 22:01]...De publieke omroepen, (met name NET5, SBS, Veronica via hun gemist website kijk.nl)...Dit zijn dus geen publieke omroepen, maar commerciële.

zwemmer
door zwemmer - Dec 30, 2013 om 00:13
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik zou mij er maar niet aan ergeren en de nacht gewoon gebruiken om te slapen.. Dit is een zeer eigen probleem en naar mijn mening geen consumentenkwestie.

Zwemmer

ai
door aintlifegrand - Dec 30, 2013 om 00:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Jezus zeg...
Als je niets te zeggen hebt zeg dan niets, ga je tijd aan een ietser anders verspillen alsjeblieft.

Er is jarenlang door consumenten organisaties gestreden voor EXACT hetzelfde issue op de televisie.
Daar is sinds een paar jaar een verbod voor dat soort dingen uit geresulteerd:
http://vorige.nrc.nl/economie/article2626866.ece

Dus hou a.u.b. je mond als je niets zinnigs te melden hebt, of ga naar geenstijl.nl of zo...

zwemmer
door zwemmer - Dec 30, 2013 om 00:54
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=aintlifegrand schreef op maandag 30 dec 2013, 00:25]Jezus zeg...
Als je niets te zeggen hebt zeg dan niets, ga je tijd aan een ietser anders verspillen alsjeblieft.

Er is jarenlang door consumenten organisaties gestreden voor EXACT hetzelfde issue op de televisie.
Daar is sinds een paar jaar een verbod voor dat soort dingen uit geresulteerd:
http://vorige.nrc.nl/economie/article2626866.ece

Dus hou a.u.b. je mond als je niets zinnigs te melden hebt, of ga naar geenstijl.nl of zo...

Ha, ha, ha.

crewmember
door crewmember - Dec 30, 2013 om 08:37
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan iets als een volume limiter propberen.
http://cybernetnews.com/limit-volume-windows/

De vraag is of dit progje zin heeft aangezien ik denk dat ze het volume van de applicatie (filmpje dat afgespeeld wordt) omhoog gooien ipv het volume van je PC. En deze app zet volgens mij alleen je PC volume vast.

Wie weet zijn er nog andere programma's voor of kan je een browser plugin vinden.

@Zwemmer, Je oplossing om snachts te gaan slapen valt een beetje raar als je zelf om 0:13 en 0:54 post.

costnix
door costnix - Dec 30, 2013 om 14:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon de reclame doorspoelen. Dat doe ik tenminste.
Er verder vind ik de opmerkingen @zwemmer ZEER opgepast!!!

zwemmer
door zwemmer - Dec 30, 2013 om 14:59
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 30 dec 2013, 08:37]Je kan iets als een volume limiter propberen.
http://cybernetnews.com/limit-volume-windows/

De vraag is of dit progje zin heeft aangezien ik denk dat ze het volume van de applicatie (filmpje dat afgespeeld wordt) omhoog gooien ipv het volume van je PC. En deze app zet volgens mij alleen je PC volume vast.

Wie weet zijn er nog andere programma's voor of kan je een browser plugin vinden.

@Zwemmer, Je oplossing om snachts te gaan slapen valt een beetje raar als je zelf om 0:13 en 0:54 post.

Alweer ha, ha, ha. Ik zeeg niet dat ik om deze rond middernacht last heb van iets.

zwemmer
door zwemmer - Dec 30, 2013 om 22:45
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=costnix schreef op maandag 30 dec 2013, 14:11]Gewoon de reclame doorspoelen. Dat doe ik tenminste.
Er verder vind ik de opmerkingen @zwemmer ZEER opgepast!!!

OT

Hallo medemens, ik lach niemand uit maar schiet soms gewoon in de lach. Dat is toch beter dan dat eeuwige aanvallen en verbeteren. Goed, ik zal mijn positiviteit voor mij proberen te houden. Ik ben toevallig nog een blij mens en vertoef hier niet om zoals zo velen om mensen af te keuren. Zie hier boven.

Zwemmer

dirck
door dirck - Dec 31, 2013 om 14:59
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kijk ook regelmatig via kijk.nl, maar heb nog nooit reclame gezien.
(of zou dat door Adblock Plus komen?)

Vreemd dat je daar nog nooit van gehoord hebt, aangezien dit toch al een paar jaar bestaat.
Miljoenen mensen gebruiken deze plug-in al. hij is nu trouwens ook voor Internet Explorer beschikbaar.

Ik zou zeggen, probeer het maar eens:

ai
door aintlifegrand - Dec 31, 2013 om 15:02
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dirck, dank voor je tip. Hier heb ik wat aan! Ik dacht dat addblocker alleen voor banners e.d. werkte. Ik ga meteen proberen of dat voor linux systemen te vinden is en of dat werkt. Volgens mij is daar een chrome plugin voor. Thanks for the tip!

ai
door aintlifegrand - Jan 2, 2014 om 18:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dirck, je tip werkt perfect, thanks a lot! Scheelt mij en mijn buren veel hoofdpijn en ergernis!