remi
door remi Mar 18, 2012 om 23:01
Vakantie & reizen

Is dit echt goedkoper?

Een kennis is van plan om hier op vakantie te gaan. Ze wilt dan gebruik maken van deze kamer.
Volgens haar betaald ze dan 40 dollar per dag. Wilt ze 30 dagen verblijven betaald ze 1200 dollar = 919 euro.
Als ze via cheaptickets de vliegticket betaald is ze 937 euro
Ze heeft al geinformeerd bij een reisbureau, en daar betaald ze voor 28 dagen 3990 euro.
Mijn vraag (of eingenlijk haar vraag) is dit werkelijk goedkoper om via cheaptickets een ticket te bestellen? Of is het beter om via een reisbureau te boeken?

1560 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 18, 2012 om 23:31
16849 Antwoorden / 108 Vragen

remi, ziet er heel mooi uit. Als uw kennis boekt in de periode in het hotel t/m 31 mei 2012 is er gratis diner i.v.m. renovatie, dus neem ik aan dat er dan nog andere, niet genoemde onvolkomenheden zijn. Ik kan niet een link geven maar zie op de site: www.forum.fok.nl/topic/1058163 commentaren over boeken met cheap tickets. Misschien heeft u daar iets aan?

remi
door remi - Mar 19, 2012 om 00:00
317 Antwoorden / 84 Vragen

Ze wilt graag in oktober gaan omdat het dan in het naseizoen valt. Dan is ze iig goedkoper uit. De site zegt haar niet zoveel want t kan goed zijn dat mensen reageren die daar werken. en ja dan vind ze dat niet echt onafhankelijk. ik heb voor haar op andere boekingsites gekeken maar deze is het goedkoopste. Maar of zulke sites ook te vertrouwen zijn? Pas geleden nog een docu gezien op tv dat iemand ook van een bookingsite een ticket gekocht had, bleek die vals te zijn. weg geld.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Mar 19, 2012 om 00:10
355 Antwoorden / 1 Vragen

$40 per nacht? Heeft je vriendin dat wel goed?

remi
door remi - Mar 19, 2012 om 00:18
317 Antwoorden / 84 Vragen

kijk maar op de site jolijn
er staat het volgende:
•High Season Surcharge on Internet Rates, 15 June - 15 October US$ 40 per room / per night

•Peak Season Surcharge on Internet Rates, 21 December - 5 January US$ 60 per room / per night

tenormin
door tenormin - Mar 19, 2012 om 00:26
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=jolijn nr.2 schreef op maandag 19 mrt 2012, 00:10]$40 per nacht? Heeft je vriendin dat wel goed?

Prijzen zijn daar uiteraard veel goedkoper dan Europa of de Emiraten.

dobby
door dobby - Mar 19, 2012 om 02:43
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=remi schreef op maandag 19 mrt 2012, 00:18]kijk maar op de site jolijn
er staat het volgende:
•High Season Surcharge on Internet Rates, 15 June - 15 October US$ 40 per room / per night

•Peak Season Surcharge on Internet Rates, 21 December - 5 January US$ 60 per room / per night
Ermm... wil niet vervelend zijn - maar een Surcharge is een toeslag, die 40 USD komt dus bovenop de internet rates... sorry...

empyria
door empyria - Mar 19, 2012 om 05:42
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=dobby schreef op maandag 19 mrt 2012, 02:43][quote=remi schreef op maandag 19 mrt 2012, 00:18]kijk maar op de site jolijn
er staat het volgende:
•High Season Surcharge on Internet Rates, 15 June - 15 October US$ 40 per room / per night

•Peak Season Surcharge on Internet Rates, 21 December - 5 January US$ 60 per room / per night
Ermm... wil niet vervelend zijn - maar een Surcharge is een toeslag, die 40 USD komt dus bovenop de internet rates... sorry...

Oeps, juist! En de goedkoopste kamer is vanaf $174 per nacht...:-0

remi
door remi - Mar 19, 2012 om 07:08
317 Antwoorden / 84 Vragen

Ok duidelijk daar heeft ze dus overheen gekeken dat een Surcharge een toeslag is. Maar dan nog is het voordeliger om via cheaptickets een vlucht te boeken? Ik heb zelf een mail gestuurd naar het hotel, om te vragen wat de kosten zijn van zo`n aangepaste kamer.

jo
door jorisw - Mar 19, 2012 om 09:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=empyria schreef op maandag 19 mrt 2012, 05:42][
Oeps, juist! En de goedkoopste kamer is vanaf $174 per nacht...:-0

Auw, da's een hoop geld voor een kamer zoals op de plaatjes is afgebeeld. Maar misschien ziet het er op de foto's ouder uit dan dat het is...

remi
door remi - Mar 19, 2012 om 09:19
317 Antwoorden / 84 Vragen

Ik heb de volgende mail gekregen:

Dear Mr/s.
"Warmest Greeting from Legian Beach Hotel"

Thank you for your email and booking inquiry of our special rates.

With regard to your room inquiry, please be informed that 1 handicapped room is still available for period October or November 2012. The room rates will be USD 247 net/room/night including breakfast for 2 persons ( low season period 16 October - 20 December 2012 ).

Please advice the period of stay of above offer is acceptable.

We are looking forward to hearing from you.

Dus of het nu ook 123,50 per persoon is weet ik niet.

Maar dan nog vind ik het een duur hotel, maar ja het is we 4 sterren.
Dan maakt het volgens mij niets uit of je nu online boekt of via een reisbureau.
Tenminste wat de kosten betref. Denk dat je ook rond de 4000 euro kwijt bent voor 28 dagen als je online boekt.

Legian Regards,

bekalisa
reservation sales agent

remi
door remi - Mar 19, 2012 om 11:26
317 Antwoorden / 84 Vragen

Net bericht gekregen vanuit het hotel

"Kindly to clarify that our room rates is same for single or double occupancy.
"

Schandalig dus je betaald net zoveel als dat je met 2 mensen op een kamer ligt.
En dit is dus alleen maar logies en ontbijt. voor 247 dollar=187 euro per dag. Zal het zo aan haar doorgeven. Dan kan ze zelf bepalen of ze nog wel zo graag hier naar toe wilt. En als ze gaat, dan kan ze beter via het reisbureau gaan, dan is ze veel goedkoper uit. Als ze via een reisbureau gaat betaald ze 28 dagen 3990 euro, als ze online boekt is ze 5257 euro kwijt.

remi
door remi - Mar 19, 2012 om 11:28
317 Antwoorden / 84 Vragen

oja ben ik vergeten te melden...en dan moet ze dan ook nog de reis betalen....

tenormin
door tenormin - Mar 19, 2012 om 11:44
16849 Antwoorden / 108 Vragen

remi, even terzijde maar singles betalen (bijna) overal of hetzelfde of zelfs meer voor een kamer, hoor. Dat is niets nieuws. Een hoop geld is het wel; inderdaad is de eerder genoemde prijs "een beetje boel verscholen" achter de extraatjes. Misschien zijn dan die foto's van het hotel en de kamer ook wel mooier gemaakt. Foto shoppen is tegenwoordig wel héél gemakkelijk. Zou je kennis dus nog maar eens goed erover laten nadenken. En ten overvloede: vergeet de annulerings en reisverzekering niet. Dat laatste is handig voor eventueel ziek worden en alle andere calamiteiten, waar je niet aan wilt maar wel moet denken.

remi
door remi - Mar 19, 2012 om 11:51
317 Antwoorden / 84 Vragen

Klopt maar dan vind ik het alsnog schandalig duur. Je mag toch wel verwachten voor die prijs dat daar ook een warme maaltijd bij zit...niet dus.
De reis en annuleringsverzekering heeft ze al afgesloten, gelukkig heeft ze nog niet geboekt.