rembrantd
door rembrantd Jun 24, 2015 om 16:49
Voeding & gezondheid

Is er ook imitatie Aspirine® te koop en waar?

Voor een doosje van 20 betaal ik €4,15 en dat vind ik duur.

13422 53 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 24, 2015 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga dan even naar de Lidl of Aldi en haal het daar.

Wel even eerst een nieuwe leesbril kopen, anders kunt u het opschrift niet lezen.;-))

ve
door verwijderd - Jun 24, 2015 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u dat al bij de apotheek gevraagd? Imitatie zult u vast niet bedoelen maar dezelfde werkende stof zonder de merknaam Aspirine?
Lees ook eens klik hier.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2015 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is een "goeie" vraag ;)
KLIK http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/gezondheid/medicijnen/vraag/317912/winkel-webshop-verkoopt-aspirine-lagere
Zie tweede antwoord.

Minder goeie vraag: moet het per se aspirine zijn?
Misschien is dit iets?

ve
door verwijderd - Jun 24, 2015 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja aurora1, net zoiets als Finimal (=duur) en huismerk paracetamol is goedkoop.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2015 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Paracetamol is overal verkrijgbaar . Bji supermarkten, kruitvat en etos.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2015 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag het je apotheker.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2015 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op woensdag 24 jun 2015, 18:00: Vraag het je apotheker.

Die link was al gegeven.;-))

Maar bij elke supermarkt is het tegenwoordig te koop voor bijna niets.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2015 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals, een (goedkoper) alternatief voor aspirine met dezelfde werkende stof moet u voor bij de apotheek zijn, dus ga daar heen zou ik zeggen.
Heeft u de door mij gegeven link wel aangeklikt en gekeken bij "Onder welke namen... etc."?
Apc is als huismerk voordelig bij drogistenketens zoals het Kruidvat en Trekpleister.
Paracetamol is het voordeligst bij de door @tijger1 genoemde supermarkten.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2015 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik HIER voor bijwerkingen van aspirine. Bij langdurig gebruik wordt een bezoek aan de huisarts geadviseerd. Asperine is geen snoepje. Er kunnen zelfs maagbloedingen door ontstaan en niersuffienties (=nierfalen) ..............

ve
door verwijderd - Jun 24, 2015 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

janpatat schreef op woensdag 24 jun 2015, 16:49: Voor een doosje van 20 betaal ik €4,15 en dat vind ik duur.

http://www.beslist.nl/products/gezond_mooi/r/acetylsalicylzuur/?slid=

Verder paracetamol is geen aspirine. Beide zijn pijnstillers. Mus en merel zijn vogels, maar daarom niet nog niet hetzelfde.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2015 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

De naam Aspirine is een merk van Bayer, al wordt het vaak als een algemene benaming voor die pijnstiller gezien, de werkzame stof is Acetylsalicylzuur, dan kun je misschien onder die naam zoeken.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2015 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Janpatat,
als de arts aspirine voorgeschreven heeft als bloedverdunner dan dit medicijn blijven gebruiken.
Vr, gr.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2015 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aspirine, stofnaam Acetylsalicylzuur, is ook verkrijgbaar als een generieke (huis)merknaam van ... Alleen de samenstellingen van de hulpstoffen kan anders zijn dan het oorspronkelijk merknaam. U mogelijke bijkomende klachten qua die hulpstoffen. Bij aspirine moet u uitkijken voor bijwerkingen beducht zijn zoals maagzweer (ulcus ventriculi) of een maagbloeding als gevolg van combinaties al dan niet.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, je kunt allerlei antwoorden maken over bijwerkingen enz enz, maar volgens mij was de vraag duidelijk en simpel en dan heb je aan een simpele en duidelijk antwoord genoeg volgens mij.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je aspirine al gevaarlijk vind dan moet je niet eens gaan denken aan Diclofenac is gewoon vergift dat te krijgen is bij de kruidvat en zo.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zit er ook mee Janpatat van aspirine 4,15 Euro
Kan zelf ook niet tegen Paracetamol 39 cent voor 20 500 mg bij de Lidl.

Bij het Kruitvat hebben ze ook aspirine maar dat maakt niet echt veel uit in prijs
Acetylsalicylzuur is blijkbaar duurder dan paracetamol

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aspirine en Paracetamol zijn niet hetzelfde. En de Aldi/Lidl verkopen al tijden geen aspirine. Aspirine wordt tegenwoordig ook gebruikt als bloedverdunner (in 1.2 of 1/4 tab.)

En twee seconden op Google geeft dit: http://www.beslist.nl/products/r/Aspirine/

dus wel goedkoper.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag gaat toch over aspirine waar te koop,en niet over al die andere praatjes,en gewoon de apotheek raadplegen
En dan nog wat aspirine is geen bloedverdunner,maar een anti stollingsmiddel,en ook dit heeft niets met de vraag te maken.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mahadma: u bedoelt nierINsufficiëntie ?

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lidl heeft een lijn van goed werkende medicijnen,paracetamol.ibuprofen,antihoestmiddelen enz..En erg goedkoop.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net weer 'n glas in mn nieuwe speksaver bril gezet lees ik bovenstaande.
"Aspirine" blijkt ook gunstige bijwerkingen te hebben.
Gelukkig zijn er pijnstillers (oa diclofenac bij jicht) die de gevolgen van n niet perfecte levenswijze dragelijk maken.
Nobody is perfect en gelukkig maar!
Helaas werken ze niet tegen het aanhoren van oa imans, veganisten, boer zoekt vrouw en
peter L. de vries wat wél zeer gevaarlijk kan zijn!

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Huisartsen (die de laatste onderzoeken kennen) schrijven tegenwoordig Carbasalaatcalcium voor en geen Aspirine.

Aspirine is een zuur en beschadigt de maagwand iets makkelijker dan Carbasalaatcalcium, wat een zoute vorm is van Aspirine.

Citaat: "Aspro, Aspirine en merkloos Acetylsalicylzuur. Vroeger werd dat veel gebruikt, maar inmiddels is Carbasalaatcalcium ontwikkeld. Dat is wat vriendelijker voor de maag dan Acetylsalicylzuur" en heeft dezelfde werking.

Bron o.a.:

Generieke Carbasalaatcalcium

Generieke Carbasalaatcalcium, (dus b.v. geen Ascal) (600 mg), á 30 sachets kost bij de apotheek ongeveer € 4.50

Succes!

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

janpatat schreef op woensdag 24 jun 2015, 16:49: Voor een doosje van 20 betaal ik €4,15 en dat vind ik duur.

En dan krijg je reacties als gebruik paracetamol, ga naar de Lidl, mijn auto is blauw en ik denk dat ik het gras moet maaien....... Lezen is voor sommigen best moeilijk :-)

Overigens, ik zou niet weten waar je goedkope aspirine kan kopen. Google al geprobeerd?

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

tolsma1945 schreef op vrijdag 26 jun 2015, 11:53: De vraag gaat toch over aspirine waar te koop,en niet over al die andere praatjes,en gewoon de apotheek raadplegen
En dan nog wat aspirine is geen bloedverdunner,maar een anti stollingsmiddel,en ook dit heeft niets met de vraag te maken.

Aspirine is geen bloedverdunner?!

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

makreel17 schreef op vrijdag 26 jun 2015, 13:15: Net weer 'n glas in mn nieuwe speksaver bril gezet lees ik bovenstaande.
"Aspirine" blijkt ook gunstige bijwerkingen te hebben.
Gelukkig zijn er pijnstillers (oa diclofenac bij jicht) die de gevolgen van n niet perfecte levenswijze dragelijk maken.
Nobody is perfect en gelukkig maar!
Helaas werken ze niet tegen het aanhoren van oa imans, veganisten, boer zoekt vrouw en peter L. de vries wat wél zeer gevaarlijk kan zijn!

Diclofenac is overduidelijk een gevaarlijk (o.a. vele maagbloedingen) en een sterk verouderd middel!

Diclofenac is gevaarlijk

B.v. generieke Tramadol werkt veel beter dan Diclofenac en geeft geen ernstige maagklachten.

Het is altijd aan te raden om bij het innemen van alle milde pijnstillers eerst wat te eten.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

lanser50 schreef op vrijdag 26 jun 2015, 11:33: Zit er ook mee Janpatat van aspirine 4,15 Euro
Kan zelf ook niet tegen Paracetamol 39 cent voor 20 500 mg bij de Lidl.

Bij het Kruitvat hebben ze ook aspirine maar dat maakt niet echt veel uit in prijs
Acetylsalicylzuur is blijkbaar duurder dan paracetamol

Antwoord op uw vraag:

Huisartsen (die de laatste onderzoeken kennen) schrijven tegenwoordig Carbasalaatcalcium voor en geen Aspirine.

Aspirine is een zuur en beschadigt de maagwand iets makkelijker dan Carbasalaatcalcium, wat een zoute vorm is van Aspirine.

Citaat: "Aspro, Aspirine en merkloos Acetylsalicylzuur. Vroeger werd dat veel gebruikt, maar inmiddels is Carbasalaatcalcium ontwikkeld. Dat is wat vriendelijker voor de maag dan Acetylsalicylzuur" en heeft dezelfde werking".

Bron o.a.:

Generieke Carbasalaatcalcium

Generieke Carbasalaatcalcium, (dus b.v. geen Ascal) (600 mg), á 30 sachets kost bij de apotheek ongeveer € 4.50

Succes!

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik slik carbasalaatcalcium voor mijn hart, zie hier en dat is ook een soort aspirine, maar is niet duur, zeker als je het op recept kan krijgen.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste tar,

bv 4 aspirines in een keer is niet voldoende bij jicht en dan is het alternatief diclofenac
met maagbeschermer! ivm de hevige pijn noodzakelijk.
als tramodol n beter alternatief is houd ik me aanbevolen, maar mn huisarts heb ik er niet over gehoord.
ik zal me eens informeren.
tip voor janpatat: diclofenac met maagbeschermer is nog duurder,
dus niet teveel bier en rolmopsen!

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mag van het ziekenhuis alleen maar paracetamol gebruiken, de rest is troep zeggen ze en de cardioloog zei dat twee paracetamol voor het slapen gaan geen kwaad kan

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een overbodige adviezen over Lidl en Aldi.
Die verkopen geen asperine.
Want daar gaat de vraag over.
Ik kwam een prijs tegen van 3.89 voor 550 mg tabletten.
Gewoon op het internet

MAARRRR een vraag aan Jan Patat : waarom moet het aspirine zijn, en geen paracetemol ?

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn inderdaad goedkopere huismerknamen op het generieke middel. Variërend van € 0,99 per pakje van 20 stuks of soms nog goedkoper.

Let wel op als u stollingremmende medicatie gebruikt, dat aspirine uit den boze is.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2015 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

1953,
u zit er helemaal naast !
Aspirine kost geen 99 cent per pakje.
Als je om aspirine vraagt dan krijg je aspirine van Bayer.
Voor 99 cent staat er geen aspirine op het doosje.
U zal wel in de war zijn met paracetemol.
En daar gaat de vraag niet over.

En dan uw gevaarlijke medische advies : u beweert dat aspirine uit den boze is bij anti stolling medicatie.
Daar klopt nix van..
Aspirine met de werkzame stof acetylsalylzuur wordt JUIST VAAK voorgeschreven in combinatie met stolling remmer.
Dit wordt genoemd cardio asprine.
Ter voorkoming van hartfalen en beroertes.
Dat is met hetzelfde doel als anti stolling middelen.
De dosis is meestal 80 milligram.
1953, hou op met het geven van totaal verkeerde medische adviezen !

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

1953 schreef op vrijdag 26 jun 2015, 19:57: Er zijn inderdaad goedkopere huismerknamen op het generieke middel. Variërend van € 0,99 per pakje van 20 stuks of soms nog goedkoper.

Let wel op als u stollingremmende medicatie gebruikt, dat aspirine uit den boze is.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2015 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

makreel17 schreef op vrijdag 26 jun 2015, 15:27: beste tar,

bv 4 aspirines in een keer is niet voldoende bij jicht en dan is het alternatief diclofenac
met maagbeschermer! ivm de hevige pijn noodzakelijk.
als tramodol n beter alternatief is houd ik me aanbevolen, maar mn huisarts heb ik er niet over gehoord.
ik zal me eens informeren.
tip voor janpatat: diclofenac met maagbeschermer is nog duurder,
dus niet teveel bier en rolmopsen!

Hallo Makreel,

Bij jicht zou u kunnen denken aan het gebruiken van generieke Tramadol Retardtabletten.
Retardtabletten zijn tabletten met een langdurige (pijnstillende)vertraagde medicijnafgifte.

De expert die u daar alles over kan vertellen is de apotheker zelf en niet de/uw huisarts!

Een huisarts die nu nog (het spotgoedkope en verouderde) Diclofenac voorschrijft, heeft heel wat medische waarschuwingen niet gelezen, of wordt door de zorgkostenverzekering gedwongen om zo veel mogelijk Diclofenac voor te schrijven...

Een "maagbeschermer", zoals Omeprazol is niet zonder risico: Het kan zorgen dat virussen en/of bacteriën niet worden gedood in de maag. Verder kan Omeprazol er voor zorgen dat u (veel) minder vitamines en mineralen uit uw voedsel haalt dan zonder Omeprazol.

Succes!

ve
door verwijderd - Jun 27, 2015 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook Tar gaat flink in de fout.
Hij/zij gaat op de stoel van de dokter zitten, maar weet niets van het onderwerp.
En Makreel17 doet ook of ie arts is.
Jicht wordt helemaal niet bestreden met een pijnstiller.
Jicht is een opeenhoping van urinezuur kristallen in een gewricht.
Met als resultaat flinke pijn.
En die kristallen gaan echt niet weg door een pijnstiller in te nemen.
Tar, als iemand een spijker dwars door zijn hand heeft adviseer je toch ook niet alleen maar een pijnstiller ?
Eerst moet die spijker eruit.
De jicht pijn wordt mogelijk korte tijd weggenomen door een pijnstiller, maar de oorzaak wordt niet opgeheven.
Wimmi gaat even doktertje spelen (deed ik vroeger ook graag)
Jicht wordt o.a. bestreden met Colchicine en/of Allopurinol tabletten.
Die middelen lossen de kristallen op, en moeten meestal blijvend gebruikt worden.

Bron : Wimmipedia

ve
door verwijderd - Jun 27, 2015 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar wimmi20 uit opmaakt dat ik doe alsof ik 'n arts ben is mij niet duidelijk.
Ik beweer niet dat jicht met pijnstillers kan worden bestreden,
maar alleen, uit ervaring! dat het gebruik van aspirine in tegenstelling tot diclofenac bij jicht niet voldoende is om de pijn te stillen.
Dat de oorzaak daardoor niet wordt opgeheven is algemeen bekend, maar het geeft de tijd om je eet en drinkgewoonten aan te passen.
Wat (ook uit ervaring!) vaak voldoende is.
Het bestrijden met Colchine ed.. is dan vooralsnog niet noodzakelijk.
Daar hoeft geen doktertje voor gespeeld te worden.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2015 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Makreel77,

U beweert dat alleen een pijnstiller voldoende is bij jicht.
Dat is onzin, een pijnstiller neemt niet de oorzaak weg.
Dat doet Colchicine en Allopurinol wel.
En als je eenvoudige medicatie gebruikt hoef je de eet en drinkgewoonten niet aan te passen.
Bovendien is de medische mening dat jicht gerelateerd is aan wat je eet en drinkt door veel artsen bijgesteld.
Dat rode wijn jicht zou opwekken wordt allang niet meer onderschreven.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2015 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20,

Nogmaals!: ik beweer niet dat een pijnstiller de oorzaak van jicht wegneemt,
maar ik weet wel uit ervaring! dat enige matiging in bepaalde eet- en drinkgewoonte (verzurend-alkalisch) een positief effect heeft en dus, ook in mijn geval, medicatie vooralsnog overbodig is.
Jicht zal niet zomaar ontstaan door n paar glazen rode wijn,(gelukkig) maar toch ook niet door
een gebrek aan Colchicine en Allopurinol.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2015 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tramadol is een opiaat. Zit soort van morfine in en is dus zwaarder dan diclofenac en andere nsaid's. Mensen met nierproblemen mogen of paracetamol of gelijk een opiaat. Dus morfine of tramadol en dat soort middelen. En absoluut geen nsaid's of aspirine. Maar daar ging de vraag niet over.

De werkzame stof in aspirine is acetylsalicylzuur. Vraag aan de apotheker of je het generieke medicijn er van kunt hebben. Let wel. Generieke middelen bevatten wel de zelfde werkzame stof, maar vaak andere hulpstoffen.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2015 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Makreel 77,
Alweer ben ik het niet met u eens.
U schrijft dat jicht niet ontstaat door een gebrek aan Colchicine en Allopurinol.
Beide middelen zijn geen stof die het lichaam zelf aanmaakt.
Zij bestrijden jicht als de patient al jicht heeft.
Een gebrek aan deze middelen veroorzaakt dus geen jicht.
Wat dat betreft klopt uw stelling dus niet.
Een weetje : colchicine wordt gewonnen uit de plant herfststiijllos en is een vergif bij grotere doses.
Colchicine bestrijd de jicht niet maar werkt pijnstillend.
Allopurinol bestrijd de jicht wel.
Ook wordt het medicijn Benzobromarine voorgeschreven, bij gebruik kan alles gegeten en gedronken worden wat jicht kan "triggeren'.
Ik weet het, het heeft geen bal met de vraag te maken.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

makreel17 schreef op zaterdag 27 jun 2015, 22:42: wimmi20,

Jicht zal niet zomaar ontstaan door n paar glazen rode wijn,(gelukkig) maar toch ook niet door
een gebrek aan Colchicine en Allopurinol.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2015 om 02:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja janpatat zal wel denken waar gaat het over?
ik schreef dat een gebrek aan deze middelen net als n paar glazen rode wijn geen jicht veroorzaken.
met deze stelling bent u het blijkbaar met mij eens.
ik heb wel begrepen dat allopurinol ook nadelige neveneffecten kan veroorzaken en dat in combinatie met dit middel alles (zonder enige matiging dus) gegegeten en gedronken kan worden lijkt mij zoiezo niet aan te raden.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2015 om 02:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Makreel77,
dit is echt de laatste reactie die ik geef op uw verkeerde conclusies en reacties op wat ik schrijf.
Ik heb nergens beweerd dat Allupurinol bijwerkingen heeft.
En ik heb nergens beweerd dat men met Allupurinol alles kan eten en drinken zonder jicht te veroorzaken.
Het zou prettig zijn als u mijn stukkie beter leest voordat u reageert.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2015 om 04:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 26 jun 2015, 21:03: 1953,
u zit er helemaal naast !
Aspirine kost geen 99 cent per pakje.
Als je om aspirine vraagt dan krijg je aspirine van Bayer.
Voor 99 cent staat er geen aspirine op het doosje.
U zal wel in de war zijn met paracetemol.
En daar gaat de vraag niet over.

En dan uw gevaarlijke medische advies : u beweert dat aspirine uit den boze is bij anti stolling medicatie.
Daar klopt nix van..
Aspirine met de werkzame stof acetylsalylzuur wordt JUIST VAAK voorgeschreven in combinatie met stolling remmer.
Dit wordt genoemd cardio asprine.
Ter voorkoming van hartfalen en beroertes.
Dat is met hetzelfde doel als anti stolling middelen.
De dosis is meestal 80 milligram.
1953, hou op met het geven van totaal verkeerde medische adviezen !

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

1953 schreef op vrijdag 26 jun 2015, 19:57: Er zijn inderdaad goedkopere huismerknamen op het generieke middel. Variërend van € 0,99 per pakje van 20 stuks of soms nog goedkoper.

Let wel op als u stollingremmende medicatie gebruikt, dat aspirine uit den boze is.

Dr. Flinterdun houdt u zichzelf op met het onzin gezever over mijn antwoorden.

U heeft het over Ascal brisper/sachet cardio-neuro xxx mg. Jan Patat lijdt of leed zover niet aan hartfalen noch neurologische aandoeningen. Als dat wel zo was, dan mag hij nimmer een aspirine van welke omvang dan ook gebruiken.

Schreef over risicofactoren daarbij het gebruik van Acetylsalicylzuur. Acetylsalicylzuur

ve
door verwijderd - Jun 29, 2015 om 04:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verdorie, weer iemand die mij uit de tent lokt met een verhaal wat niet klopt.
U meent om een onsnapbare reden dat ik het over Ascal brisper heb als ik over cardio aspirine schrijf.
Dat bedenkt u toch echt zelf, ik heb het niet over Ascal, en ik bedoel niet Ascal.
Ascal heeft een andere stof samenstelling dan cardio aspirine.
Cardio aspirine heet o.a Apotex cardio.
En Apotex heeft de samenstelling van aspirine, in een matige dosis.
De stof is acetylsalicylzuur, gewoon aspirine dus.
Dus nog 1 keer voor 1953 : ik bedoel niet Ascal als ik over cardio aspirine schrijf.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2015 om 09:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft iemand een aspirientje voor me?;-(((

ve
door verwijderd - Jun 29, 2015 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op zaterdag 27 jun 2015, 18:46: Ook Tar gaat flink in de fout.
Hij/zij gaat op de stoel van de dokter zitten, maar weet niets van het onderwerp.
En Makreel17 doet ook of ie arts is.
Jicht wordt helemaal niet bestreden met een pijnstiller.
Jicht is een opeenhoping van urinezuur kristallen in een gewricht.
Met als resultaat flinke pijn.
En die kristallen gaan echt niet weg door een pijnstiller in te nemen.
Tar, als iemand een spijker dwars door zijn hand heeft adviseer je toch ook niet alleen maar een pijnstiller ?
Eerst moet die spijker eruit.
De jicht pijn wordt mogelijk korte tijd weggenomen door een pijnstiller, maar de oorzaak wordt niet opgeheven.
Wimmi gaat even doktertje spelen (deed ik vroeger ook graag)
Jicht wordt o.a. bestreden met Colchicine en/of Allopurinol tabletten.
Die middelen lossen de kristallen op, en moeten meestal blijvend gebruikt worden.

Bron : Wimmipedia

Beste Wimmi20,

U zei:

"Ook Tar gaat flink in de fout".
"Hij/zij gaat op de stoel van de dokter zitten, maar weet niets van het onderwerp".

Als u mij beschuldigt, verwacht ik wel dat u mijn posts goed en nauwkeurig doorleest, zodat u geen onjuiste conclusies trekt!

Ik ga helemaal niet op de stoel van de dokter zitten!

Tevens heb ik ook helemaal niets over jicht gezegd of beweerd.

Makreel17 vroeg iets over pijnbestrijding en daar heb ik wat over gezegd, met de belangrijke mededeling:

"De expert die u daar alles over kan vertellen is de apotheker zelf en niet de/uw huisarts!".

Ik verwijs dus naar de apotheker, die haarfijn kan vertellen dat Diclofenac een relatief gevaarlijk en verouderd medicijn is.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2015 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20,
leest u ook eigen stukjes maar eens over!
dan begrijpt u misschien dat de strekking van mijn schrijven is: dat in veel gevallen n evenwichtiger (zuur-base) voeding jicht kan worden voorkomen en dat dit te verkiezen is boven medicatie
waarbij volgens u "alles"! gegeten kan worden.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2015 om 00:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 29 jun 2015, 09:06: Heeft iemand een aspirientje voor me?;-(((

Wilt u een generieke aspirinetablet? Ibuprofen of een kinderaspirinetablet?

ve
door verwijderd - Jun 30, 2015 om 00:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar schreef op maandag 29 jun 2015, 10:58:
wimmi20 schreef op zaterdag 27 jun 2015, 18:46: Ook Tar gaat flink in de fout.
Hij/zij gaat op de stoel van de dokter zitten, maar weet niets van het onderwerp.
En Makreel17 doet ook of ie arts is.
Jicht wordt helemaal niet bestreden met een pijnstiller.
Jicht is een opeenhoping van urinezuur kristallen in een gewricht.
Met als resultaat flinke pijn.
En die kristallen gaan echt niet weg door een pijnstiller in te nemen.
Tar, als iemand een spijker dwars door zijn hand heeft adviseer je toch ook niet alleen maar een pijnstiller ?
Eerst moet die spijker eruit.
De jicht pijn wordt mogelijk korte tijd weggenomen door een pijnstiller, maar de oorzaak wordt niet opgeheven.
Wimmi gaat even doktertje spelen (deed ik vroeger ook graag)
Jicht wordt o.a. bestreden met Colchicine en/of Allopurinol tabletten.
Die middelen lossen de kristallen op, en moeten meestal blijvend gebruikt worden.

Bron : Wimmipedia

Beste Wimmi20,

U zei:

"Ook Tar gaat flink in de fout".
"Hij/zij gaat op de stoel van de dokter zitten, maar weet niets van het onderwerp".

Als u mij beschuldigt, verwacht ik wel dat u mijn posts goed en nauwkeurig doorleest, zodat u geen onjuiste conclusies trekt!

Ik ga helemaal niet op de stoel van de dokter zitten!

Tevens heb ik ook helemaal niets over jicht gezegd of beweerd.

Makreel17 vroeg iets over pijnbestrijding en daar heb ik wat over gezegd, met de belangrijke mededeling:

"De expert die u daar alles over kan vertellen is de apotheker zelf en niet de/uw huisarts!".

Ik verwijs dus naar de apotheker, die haarfijn kan vertellen dat Diclofenac een relatief gevaarlijk en verouderd medicijn is.

Uitleg kost geld tegenwoordig bij de apotheker/farmacoloog.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2015 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

tolsma1945 schreef op vrijdag 26 jun 2015, 11:53: De vraag gaat toch over aspirine waar te koop,en niet over al die andere praatjes,en gewoon de apotheek raadplegen
En dan nog wat aspirine is geen bloedverdunner,maar een anti stollingsmiddel,en ook dit heeft niets met de vraag te maken.

Incorrect.

ve
door verwijderd - Jul 22, 2015 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste janpatat,

Om een antwoord op je vraag te geven:
Aspirine is inderdaad ook merkloos (generiek) te krijgen.
Vrij verkrijgbaar gaat het dan om acetylsalicylzuur 500mg.
Uiteraard Is dat voordeliger dan aspirine waar je ook voor de naam betaald.
Heel veel scheelt het niet, de werkzame stof Is namelijk duurder dan bijvoorbeeld paracetamol.
Normaal gesproken kun je dit bij de grotere drogisterijen verkrijgen, en anders kan een apotheek het zeker bestellen.

En dan voor iedereen die de klok wel heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt:

Aspirine is niet hetzelfde als paracetamol. Aspirine Is een Nsaid (ontstekingsremmende pijnstiller), paracetamol is enkel een pijnstiller.
Acetylsalicylzuur 30 mg en 80 mg zijn enkel op recept verkrijgbaar en zijn antistollingsmiddelen, ze worden wel degelijk in combinatie gebruikt met andere antistollingsmiddelen/bloedverdunners, bijvoorbeeld na een tia of iets dergelijks.
En bloedverdunner zorgt ervoor dat het bloed minder snel stolt. Vandaar ook de grotere kans op bloedingen en blauwe plekken.
Carbasalaatcalcium Is een stof die door het lichaam omgezet wordt in acetylsalicylzuur.
100 mg staat gelijk aan 80 mg en 38 mg staat gelijk aan 30 mg.
Onder de merknaam aspirine bestaat er ook nog een 100 mg protect variant, deze is echter niet effectiever maar veroorzaakt wel een grotere kans op bijwerkingen.
De bijwerkingen zijn dan ook voor beide middelen hetzelfde, wanneer ze in vergelijkbare sterktes worden gebruikt.
Tramadol is geen opiaat, het is sterke niet opioide pijnstiller, maar heeft wel invloed op de rijvaardigheid. Tramadol Is ook geen ontstekingsremmende pijnstiller en dus bij een ontsteking zeker geen eerste keuze middel.

En dan nog de grootste fabel de wereld uit helpen:

Wanneer je bij de apotheek en vraag stelt over een geneesmiddel (of het nou wel of niet op recept Is) dan betaal je daar NIETS voor.
Dit Is en service vanuit de apotheek, en zo te zien voor de meesten geen slecht idee om eens te gebruiken.

Wil je het toch liever zelf opzoeken gebruik dan www.fk.cvz.nl deze Website heeft van alle in Nederland geregistreerde en in de openbare apotheek verkrijgbare middelen betrouwbare informatie. In tegenstelling tot de meeste fora.

Succes!

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 02:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zal ik u eens wat vertellen ?
Ik vind die vraag van vraagsteller Janpatat steeds vreemder vinden.
Jan vraagt of er een goedkope aspirine te koop is .
Waarom die vraag Janpatat ? Als je medisch aspirine moet gebruiken dan wordt die vergoed door de verzekering.
Artsen schrijven al lang geen aspirine meer voor als pijnstiller, vanwege de ongunstige bijwerkingen.
Al vele jaren is paracetemol het voorgeschreven middel.
Alleen bij cardio patienten wordt soms aspirine in een lage dosis voorgeschreven.
Dit is om de bloedstolling te vertragen, en o.a.om trombose te voorkomen.
Zeg Janpatat, vertel nou eindelijk eens waarom u aspirine moet innemen.
Ik twijfel sterk aan uw verhaal.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 03:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op donderdag 23 jul 2015, 02:35: Zal ik u eens wat vertellen ?
Ik vind die vraag van vraagsteller Janpatat steeds vreemder vinden.
Jan vraagt of er een goedkope aspirine te koop is .
Waarom die vraag Janpatat ? Als je medisch aspirine moet gebruiken dan wordt die vergoed door de verzekering.
Artsen schrijven al lang geen aspirine meer voor als pijnstiller, vanwege de ongunstige bijwerkingen.
Al vele jaren is paracetemol het voorgeschreven middel.
Alleen bij cardio patienten wordt soms aspirine in een lage dosis voorgeschreven.
Dit is om de bloedstolling te vertragen, en o.a.om trombose te voorkomen.
Zeg Janpatat, vertel nou eindelijk eens waarom u aspirine moet innemen.
Ik twijfel sterk aan uw verhaal.

Aan Paracetamol kleven ook de nodige inachtnemingen bijwerkingen, o.a. de lever (hepar), bij overmatig en overdadig gebruik.

Paracetamol is een zelfregulerend, receptvrije, medicijn.

Voorbeeld voor cardio-neurologiepatiënten is een van de opties: Ascal Brisper Cardio-Neuro in xxx mg per tablet met de werkzame stof: 78 mg acetylsalicylzuur in een tablet van 100 mg carbasalaatcalcium.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 03:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doe niet zo interessant.
Ascal is gewoon aspirine.
Dat is hier al meerdere keren verteld.