jv
door jvk Aug 15, 2005 om 16:28
Voeding & gezondheid

Is visolie echt zo gezond ?

Mijn vraag is of er mensen zijn die visolie gebruiken in tabletvorm of iets dergelijks. Zou het echt zo'n wondermiddel zijn als beloofd wordt ? Ik heb een lichte vorm van artrose in mijn voeten en ik overweeg visolie-tabletten te kopen, maar ze zijn nogal duur en ik voel me nogal snel belazerd door dit soort nieuwigheden. Maar als het echt helpt, dan ben ik natuurlijk om ! Overigens: zit visolie ook gewoon in vis ? Dus m.a.w. als je veel vis eet, krijg je dan ook visolie binnen?

54810 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag JVK. Ik ben u even voorgegaan ,even inloggen bij Google met  VISOLIE  en u krijgt uitgebreid de informatie. Wat mezelf betreft denk ik dat een maal in de week een visschotel op het menu (thuis) een extra bijdrage zal zijn aan uw gezondheid.De tabletten kunt u vinden op www.visolieplein.nl succes Fred

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Visolie is een voedingssupplement. De werkzame bestanddelen in visolie zijn de essentiële vetzuren EPA en DHA. Deze vetzuren maken deel uit van de bekende Omega 3 vetzurengroep. Omega-3 vetzuren zijn meervoudig onverzadigde vetzuren.

Omega-3 vetzuren worden essentieel genoemd omdat het menselijk lichaam deze stoffen nodig heeft maar deze niet zelf kan maken, net als bijvoorbeeld vitamine C. Een langdurig tekort aan Omega-3 vetzuren kan leiden tot een scala aan gezondheidsproblemen.

Onder ideale (lees: natuurlijke) omstandigheden kan de mens voldoende Omega-3 vetzuren uit zijn voeding halen. Lijnzaad, walnoten, groene bladgroentes en wild vlees bevatten het 'plantaardige' Omega-3 vetzuur alfa-linoleenzuur. In theorie is ons lichaam in staat ALA om te zetten in EPA en DHA, maar door tal van factoren verloopt deze omzetting slechts zeer moeizaam of helemaal niet.

Door de consumptie van vis kan de mens voldoende van de 'dierlijke' Omega-3 vetzuren EPA en DHA binnenkrijgen. Vooral in vette vissoorten zoals haring, makreel, wilde zalm, sardines en ansjovis zijn EPA en DHA in ruime hoeveelheden aanwezig. Vis is echter een schaars onderdeel geworden van ons Westerse dieet en bovendien is regelmatige consumptie van voldoende porties vis niet aan te raden vanwege de vervuiling van zeeën en oceanen.

Het enige alternatief om voldoende EPA en DHA naar binnen te krijgen is het gebruik van visoliesupplementen. Het moet dan wel visolie zijn die gezuiverd is van gifstoffen, die voldoende EPA en DHA bevat en waarin alleen Omega-3 vetzuren aanwezig zijn en geen andere vetten.

Kortom, visolietabletten zijn een goede vervanging van vis en komen de gezondheid ten goede, als u rekening houdt met het bovenstaande. Laat u gewoon goed inlichten in een goede reformzaak.

Groet, Miguel.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2005 om 03:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw vraag bestaat uit meerdere vragen. Daar gaan we:1) ja, er zijn heel veel mensen die visolie gebruiken in de vorm van tabletten of capsules. 2)nee, er zijn geen wondermiddelen te koop. Bovendien, wat voor de één wel werkt, kan onwerkzaam blijken voor de ander. Dit zegt niets over het middel, meer over het verschil in personen en kwalen. 3)is niet echt een vraag, doch een stelling.a)Het kan helpen tegen artrose; b)dit moet U toch zelf beslissen; c)Weet U wat elke dag net zo veel vis eten kost om evenveel omega-3 binnen te krijgen? Dan zijn de capsules een koopje; d)dit is bepaald geen nieuwigheidje. Gebruik en voordelen van visoliën zijn al eeuwenlang bekend. Dit aanbieden in tablet of capsulevorm is nu pas een issue; e)U kunt niet belazerd worden, wanneer U ervan uitgaat dat er geen wondermiddelen bestaan. U kunt het proberenen werkt het, mazzeltov. Werkt niet, ook mazzeltov, U hoeft ze niet meer te kopen en houdt dus geld over voor een lekker visje bij het eten. 4) Ja, er zit ook visolie in vis, sterker nog, daar wordt het uitgehaald. Misschien dat ze het daarom ook visolie noemen? 5)Ja, wanneer je voldoende vis eet, krijg je ook visolie binnen. Wanneer je dagelijks net zoveel binnen wilt krijgen als er in die capsules zitten, moet je wel heel erg veel vis eten. Ik kan me indenken dat iemand een liefhebber is, maar alles heeft zo zijn grenzen. Bovendien zou het wel een vrij kostbare kwestie worden.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2005 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk zit visolie in vis vooral in vette vis b.v. kabeljauw maar het is goed om bij klachten die voor visolie in aanmerking komen zoals b.v. arthrose wat extra visolie te gebruiken voor een periode van b.v. een half jaar om daar een basis mee te maken. Het is geen wondermiddel maar als iets bij dieren werkt dan geeft het mij wat meer zekerheid ik heb 2 jaar terug iemand met een hond met HD geadviseert om het te gebruiken en die heeft geen klachten meer (zit nu trouwens in speciaal voer) dat zegt mij heel veel

ve
door verwijderd - Oct 17, 2005 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een late reactie, maar ja: visolie is erg gezond! In vette vis zit ook visolie, maar met 1x per week vis eten kom je lang niet aan de hoeveelheid visolie in een capsule. Visolie bestaat overigens niet in tabletvorm, maar in capsulevorm omdat het een olie is. Ik werk bij De Tuinen en onze voedingssupplementen zijn in Amerika onafhankelijk getest en kwamen op nr. 1 uit. Verder zijn ze regelmatig voor de helft van de prijs, waardoor visolie niet zo heel duur is. Misschien een idee om eens binnen te lopen en een goed advies te vragen aan een gediplomeerd drogist (dus niet zo'n parttimer van Kruidvat, waar overigens amper zelfzorgadvies gegeven wordt). Succes ermee!

ve
door verwijderd - Oct 18, 2005 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Een late reactie is ook prima ! Inderdaad gaat het om capsules, ik kon indertijd niet op de juiste benaming komen. Ik heb nu bij zo'n biologische winkel een flesje met capsules gekocht omdat ik hoop dat het helpt bij een beginnende arthrose. helpt het daartegen? Verder zag ik heel toevallig dat DE TUINEN een aanbieding heeft (50%), maar in Goes weet ik niet waar ze zitten. In het tel.boek vond ik niets. Zit dat bedrijf wel ergens in zeeland ? Overigens eet ik al heel veel vis, veel vaker dan 1x per week, ik denk wel 3 a 4 x per week.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2005 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Tuinen zit in Zeeland alleen in Middelburg, aan het eind van die hoofdstraat, vlak bij de kerk. Andere drogisten hebben vast ook goede visoliecapsules, maar let er sowieso op dat je rekening houdt met de prijs/kwaliteitverhouding (= hoeveelheid visolie/EPA). Visolie werkt tegen heel veel dingen goed, onder andere tegen beginnende artrose. Wat je ook zou kunnen proberen is duivelsklauw (tabletten/capsules op basis van fytotherapie/kruidengeneeskunde) of eventueel glucosamine (specifiek voor gewrichten en een tekort aan kraakbeen). Ik zou zeggen, vertel je situatie en problemen aan een goede drogist en vraag een goed advies! Ondanks dat ik bij de Tuinen werk, wil ik De Tuinen niet de hemel in prijzen. Maar ik heb wel gemerkt dat bij de Tuinen (of andere reformzaak) veel beter en uitgebreider de tijd voor adviezen wordt gegeven dan bij een standaard drogist. Succes ermee!

ve
door verwijderd - Mar 27, 2006 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

onze zoon is heel druk in zijn gedrag .en ook wij hebben vis olie geprobeerd hij is nu 15jaar ,ik moet zeggen als hij ze eet gaat het een stuk beter . wij hebben altijd de goedkope versie van de DA omdat die kleiner zijn om te slikken.