adri72
door adri72 Nov 27, 2014 om 15:16
Voeding & gezondheid

Keerdiabetesom.nl

In Eindh,Dagblad een stukje gelezen van Stichting Voeding Leeft dat je Diabetes2 volledig kan genezen met hun programma. Proefpersonen zijn uitgekozen door VGZ.Van de 9 personen zijn er 7 zonder diabetes en 2 bijna. Op mijn vragen aan VGZ en deze Stichting kom ik niet verder.
Volgens mijn huisarts ongeloofwaardig.

2172 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2014 om 15:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat u door de huisarts erns verwijzen naar de diëtiste. Uiteraard helpt anders eten en veel meer bewegen bij diabetes.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 27, 2014 om 15:30
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Helemaal met u huisarts eens.

aurora1
door aurora1 - Nov 27, 2014 om 15:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik neem aan dat het dit klik hier artikel betreft en dat het om een experiment ging.
Ik begrijp eruit dat het om gezonde leefstijl en gezonde voeding gaat.
klik hier.
Dus leefstijl en voeding wijzigen zou ik zeggen.

gerbera
door gerbera - Nov 27, 2014 om 15:33
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer er achter te komen wie deze behandeling heeft toegepast. Als het werkelijk zo zou zijn snap ik niet dat VGZ hier geen info over verstrekt en geloof ik meer het antwoordt van uw huisarts.

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2014 om 16:54
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb niet meegedaan aan dit experiment van Stichting Voeding Leeft, maar men kan wel degelijk van Diabetes 2 afkomen. Ik kon het zelf ook niet geloven maar sinds er in 2001 diabetes 2 werd ontdekt bij mij, heb ik geprobeerd er alles aan te doen om....Het heeft heel erg lang geduurd, dat wel maar sinds Maart/April 2014 heb ik geen Diabetes 2 meer. Uiteraard altijd met diëtiste in de weer geweest en men word gedurende die tijd ook zelf wel een beetje 'deskundig'. Om er zeker van te zijn werd er iedere maand extra geprikt (zonder de medicatie natuurlijk) en nu, na 8 maanden is het nog steeds rond de 4 á 5. De Diabetes Stichting heeft ook haar waarden bijgesteld, uiteraard na langdurig research. @adri72, dus mijn huisarts vind het niet ongeloofwaardig, maar (schrijft ze bescheiden) dat ik heel erg mijn best heb gedaan. 't Zou dus best kunnen dat die Stichting best wel gelijk zou kunnen hebben; alleen, daar heb ik zoals geschreven, geen ervaring mee.

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2014 om 18:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Dat worden dan geen vergoede pedicurebehandelingen meer op grond van diabetes. ;-)

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2014 om 18:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 27 nov 2014, 18:10]@tenormin

Dat worden dan geen vergoede pedicurebehandelingen meer op grond van diabetes. ;-)

Ja hoor, had al Simm 0, maar zit (€100,00) in aanvullende verzekering. Was al minimum, omdat ik het zelf niet kan. Voor de resterende 'beurten' neem ik de snoeischaar wel. ;-)

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2014 om 18:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja maar nu hebt u geen diabetes meer, dus zelfs geen simm 0.

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2014 om 18:47
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 27 nov 2014, 18:35]Ja maar nu hebt u geen diabetes meer, dus zelfs geen simm 0.

Ach, ga ik toch "pruilen". De niet geregistreerde pedicure is goedkoper, dus gaan we dat proberen, als de eerste rekening (die ik wel stuur volgend jaar) zal worden afgewezen. Maar goed, het ging erover of men van diabetes 2 af kan komen; meestal niet maar soms dus wel. Nogmaals, Lucky me, maar vanzelf gaat het nooit.

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2014 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Ik vind het knap van u.

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2014 om 15:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vaak (niet altijd) zijn mensen die diabetes II hebben (veel) te zwaar en eten zij ook (vask) verkeerd. Dus als zij hun leefstijl aanpassen, dus meer bewegen, afvallen en beter gasn eten, kan diabetes teruggedrongen worden.

Dat is compleet logisch en daar hoeft geen experiment voor gehouden te worden, maar het is wel moeilijk en vergt veel inzet en uithoudingsvermogen.