op6wieltjes
door op6wieltjes Mar 31, 2015 om 20:06
Computers & telefonie

Koop via internet

Ik heb een nieuw abonnement met een data bundel, mijn telefoon is ouder en heeft geen wifi. Ik ging via de site van de Consumentenbond op zoek naar een redelijk toestel, niet het alle nieuwste met een goede beoordeling. Gevonden, maar in niet een 'stenen' winkel te koop, of schreeuwend duur. Ik vond een bij mij obekende site met het in 2012 geteste toestel voor € 20,-- minder dan andere (ook) sites. Ze hebben een thuiswinkelkeurmerk sinds 21 jan. 2015, inschrijving bij K.v.K., een adres in een bestaand verzamelgebouw. Waar kan ik nog meer info. vinden over deze verkoper?

1367 22 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 31, 2015 om 20:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bijvoorbeeld op www.scamadviser.com en nl.trustpilot.com.

diumenge
door diumenge - Mar 31, 2015 om 20:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er is overigens een prima Windows Phone toestel te koop bij Kruidvat voor ongeveer vijf tientjes.

edrick3
door edrick3 - Mar 31, 2015 om 20:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo op6wieltjes,

.....Waar kan ik nog meer info. vinden over deze verkoper?.....

Kijk nog eens hier.

...... Ze hebben een thuiswinkelkeurmerk sinds 21 jan. 2015, inschrijving bij K.v.K., een adres in een bestaand verzamelgebouw......
Klinkt positief.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Mar 31, 2015 om 20:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ook eens op internet intikken: klachten + de naam.
Om welke webshop gaat het (en welk toestel)?

gompy2
door gompy2 - Mar 31, 2015 om 20:45
2796 Antwoorden / 0 Vragen

1e
Als zo een nieuwe shop, die nog maar pas een "keurmerk" heeft, gaat stunten met prijzen die 20 Euro lager liggen als de rest, op wat ik begrijp relatief goedkoop toestel, vind ik dat vreemd.

2e
Er wordt een Windows Phone geadviseerd, dat kan best.
Maar eer ik daar aan begon zou ik me maar eerst eens goed voor laten lichten wat de voor en nadelen zijn van een Windows Phone ten opzichte van andere besturingssystemen.
Klik hier-> Android, iPhone of Windows Phone

Maar er zijn meer site's waar uitgebreide info te vinden is, o.a
Klik-> Kiezen tussen Android, iOS en Windows Phone deel-1

Klik-> Kiezen tussen iOS, Windows Phone en Android deel-2

3e
Waarom noem je geen man en paard in plaats van zo terughoudend te zijn?
Wil je goede voorlichting van mensen dan moet je je wensen en feiten goed kenbaar maken en niet bang zijn dat je gearresteerd wordt of zo.
;-)

diumenge
door diumenge - Mar 31, 2015 om 21:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zeker goed om de diverse systemen met elkaar te vergelijken. Verder denk ik dat TS al aardig wat onderzoek heeft gedaan, dus zijn/haar keuze al heeft gemaakt. Neemt niet weg dat je voor vijf tientjes een prima telefoon hebt, prima prijs/kwaliteit verhouding.

zoekster
door zoekster - Mar 31, 2015 om 22:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 31 mrt 2015, 21:05]Zeker goed om de diverse systemen met elkaar te vergelijken. Verder denk ik dat TS al aardig wat onderzoek heeft gedaan, dus zijn/haar keuze al heeft gemaakt. Neemt niet weg dat je voor vijf tientjes een prima telefoon hebt, prima prijs/kwaliteit verhouding.
Er staat 'niet leverbaar' bij. Is hij in de winkels nog wel te koop?
Echt een koopje.

Cookies
door Cookies - Mar 31, 2015 om 22:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster: of hij in de winkels nog tr koop is, kunnen wij toch niet weten? Er zijn honderden filialen.

diumenge
door diumenge - Mar 31, 2015 om 22:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 31 mrt 2015, 22:29][quote=diumenge schreef op dinsdag 31 mrt 2015, 21:05]Zeker goed om de diverse systemen met elkaar te vergelijken. Verder denk ik dat TS al aardig wat onderzoek heeft gedaan, dus zijn/haar keuze al heeft gemaakt. Neemt niet weg dat je voor vijf tientjes een prima telefoon hebt, prima prijs/kwaliteit verhouding.
Er staat 'niet leverbaar' bij. Is hij in de winkels nog wel te koop?
Echt een koopje.
Zo zie je maar wat een goede aanbieding het was ;-)

op6wieltjes
door op6wieltjes - Apr 1, 2015 om 10:09
40 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=op6wieltjes schreef op dinsdag 31 mrt 2015, 20:06]Ik heb een nieuw abonnement met een data bundel, mijn telefoon is ouder en heeft geen wifi. Ik ging via de site van de Consumentenbond op zoek naar een redelijk toestel, niet het alle nieuwste met een goede beoordeling. Gevonden, maar in niet een 'stenen' winkel te koop, of schreeuwend duur. Ik vond een bij mij obekende site met het in 2012 geteste toestel voor € 20,-- minder dan andere (ook) sites. Ze hebben een thuiswinkelkeurmerk sinds 21 jan. 2015, inschrijving bij K.v.K., een adres in een bestaand verzamelgebouw. Waar kan ik nog meer info. vinden over deze verkoper?

op6wieltjes
door op6wieltjes - Apr 1, 2015 om 10:25
40 Antwoorden / 15 Vragen

Er wordt door de, bedankt ervoor, snelle reageerders gevraagd naar de naam van het bedrijf, de website en smartphone waarover ik alle ondrezoek deed. Het gaat om de Samsung Galaxy s3 mini GT-18190. Bij de beste koop van de consumentenbond komt deze met een 7,5 uit de test en de nieuwere 18200 met 5,7. Ik wil de betere, ook al is die wat ouder. Bij topprice24.nl staat deze te koop voor € 110,-- verder bij andere, mij onbekende sites voor € 135,-- ongeveer. K.v.K. nummer komt uit bij Multisola b.v., met adres een bedrijfsverzamelgebouw in 's Hertogenbosch, Daviottenweg 40. Bijnde k.v.k. als bedrijf in elektronica e.d. geregistreerd. Omdat ze het thuiswinkelkeurmerk pas sinds 21 jan. hebben, werd ik wat wantrouwig. Dank voor alle tips, maar het Windows toestel past niet bij mijn Android tablet van Samsung, ja een Galaxy.

gompy2
door gompy2 - Apr 1, 2015 om 11:53
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@op6wieltjes.

Je keuze is duidelijk, alleen de verkrijgbaarheid wordt met een ouder toestel in het algemeen wat minder.

Topprice24.nl.
Klik-> Topprice24.nl/garantie-en-reparatie

Klik-> Topprice24.nl Tweakers Shopreview

Persoonlijk zou ik even verder zoeken.

Misschien eerst even hier kijken, en de prijzen en beoordelingen van de shops daar bekijken.

Klik-> Kieskeurig

crewmember
door crewmember - Apr 1, 2015 om 13:27
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Pas wel op:

http://tweakers.net/shopreview/9256/topprice24/overzicht/

En ook de reviews zijn slecht.

http://tweakers.net/shopreview/9256/topprice24/shopreviews/

De 5 sterren, kort verhaal reviews, kunnen nep zijn.

Cookies
door Cookies - Apr 1, 2015 om 13:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 1 apr 2015, 13:27]Pas wel op:

http://tweakers.net/shopreview/9256/topprice24/overzicht/

En ook de reviews zijn slecht.

http://tweakers.net/shopreview/9256/topprice24/shopreviews/

De 5 sterren, kort verhaal reviews, kunnen nep zijn.

Misschien ook eens de eerdere reacties lezen???

gompy2
door gompy2 - Apr 1, 2015 om 16:15
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=op6wieltjes schreef op woensdag 1 apr 2015, 10:25]Het gaat om de Samsung Galaxy s3 mini GT-18190. Bij de beste koop van de consumentenbond komt deze met een 7,5 uit de test en de nieuwere 18200 met 5,7. Ik wil de betere, ook al is die wat ouder.
Uit pure nieuwsgierigheid op6wieltjes.
Wat zoek je in een smartphone, wat zijn je maatstaven en waar moet ie expliciet goed in zijn?
Die dingen kunnen enorm veel, en hebben ook enorm veel in huis, buiten het bellen, en wat heeft je doen besluiten om een Galaxy s3 mini GT-I8190 te nemen?
Nogmaals, nieuwsgierigheid.

Ik heb zelf ook een (lowbudget) Galaxy smartphone, ietsje duurder als dat jij aangeeft, en ook ietsje jonger, en wil bepaalde ervaringen wel met je delen, maar ik doe die moeite niet als je besluit voor de I8190 zonder meer vast staat

op6wieltjes
door op6wieltjes - Apr 1, 2015 om 16:36
40 Antwoorden / 15 Vragen

Antwoord voor gompy 2; mijn besluit staat niet vast, ik ben afgegaan op de beoordeling van beide toestellen door de consumentenbond "beste koop" waar de oudere versie een 7,5 krijgt en de 18200 maar een 5,7. Ik zou uw inzicht op prijs stellen, maar ook alle andere mensen die hebben gereageerd wil ik hartelijk danken. Mijn voorgevoel over die site was niet helemaal onterecht, bleek uit de meerdere beoordelingen van b.v. tweakers. Helemaal goed zit het daar niet, met name de klantenservice schijnt bar slecht te zijn.

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2015 om 17:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik kan deze gsm niet op die site vinden, en dus ook niet voor die prijs. Als ik op die site deze versie aanklik dan verschijnt de prijs 139 euro en zal het een ander type zijn. Dus of dit model daar (nog) wel te koop is?
Gezien ook de reviews zou ik er niet zo gauw kopen.
Ook gezien het ietwat oudere model zal er mogelijk nog moeilijk aan te komen zijn. Mijn ervaring in een dergelijk geval is dat dan vaak wel op een website staat dat het toestel "in voorraad" is maar dat dat in de praktijk toch niet het geval is. Ik zou dan eerst deze webwinkel mailen om bevestigd te krijgen of het het toestel van uw keuze betreft en of de prijs klopt (verzegelde verpakking etc.) en ook een screenprint maken als het toestel toch op de site staat.
U kunt nog eens wat stenen winkels binnenlopen om te zien of het toestel daar nog verkrijgbaar is (nieuw en in ongeopende verpakking). Soms valt dan nog over de prijs te onderhandelen.
Anders misschien toch op zoek gaan naar een ander model en dan (opnieuw) een prijsvergelijking doen en onderzoek naar de shop.

Cookies
door Cookies - Apr 1, 2015 om 17:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=op6wieltjes schreef op woensdag 1 apr 2015, 16:36]ik ben afgegaan op de beoordeling van beide toestellen door de consumentenbond "beste koop"

Aan die testresultaten van de CB zou ik geen enkele waarde hechten.

op6wieltjes
door op6wieltjes - Apr 1, 2015 om 17:19
40 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 1 apr 2015, 17:15][quote=op6wieltjes schreef op woensdag 1 apr 2015, 16:36]ik ben afgegaan op de beoordeling van beide toestellen door de consumentenbond "beste koop"

Aan die testresultaten van de CB zou ik geen enkele waarde hechten.

op6wieltjes
door op6wieltjes - Apr 1, 2015 om 17:26
40 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 1 apr 2015, 17:15][quote=op6wieltjes schreef op woensdag 1 apr 2015, 16:36]ik ben afgegaan op de beoordeling van beide toestellen door de consumentenbond "beste koop"

Aan die testresultaten van de CB zou ik geen enkele waarde hechten.

Mag ik u vragen waarom u zo negatief bent over de beoordelingen van de consumentenbond? Er staat duidelijk bij wanneer een test is gedaan, de plus- en minpunten worden genoemd, prijzen vanaf.. worden vermeld. Het enige is, dat deze gegevens enkel voor leden van de consumentenbond in te zien zijn. Het kan zijn dat dat invloed heeft op uw meningsvorming. Mijns inziens is de consumentenbond onafhankelijk en wordt niet gesponsord of zo.

crewmember
door crewmember - Apr 1, 2015 om 17:50
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=op6wieltjes schreef op woensdag 1 apr 2015, 17:26]
Mag ik u vragen waarom u zo negatief bent over de beoordelingen van de consumentenbond?

Ik ben niet diegene waarop u gereageerd heeft. Maar de CB zeker bij techniek vaak compleet arbitraire test punten en criterea. Onzin zoals stroom verbruik bij een gamelaptop, of helderheid bij een e-reader kan ik niet echt serieus nemen als het 20% van het eindcijfer bepaald.

Verder vielen ze laatst door de mand met hun *matrassen test* waar een goedkoop IKEA matras er als de beste uitkwam.
Slaap experts vielen hier met zn alle tegelijk overheen, met het argument dat de testpunten ronduit bizar en nutteloos waren. En dat je een goed matras helemaal niet kan aanwijzen omdat het voor 80% aan de eisen, vorm en slaaphouding van de persoon zelf ligt.

En hier moet je dan voor betalen?

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2015 om 18:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@op6wieltjes, men hoeft geen lid te zijn van de CB om de gegevens van tests in te kunnen zien. In de bibliotheek liggen de tijdschriften van de CB (gratis) ter inzage.
In het geval van gsm's is het ook handig om de reviews van gebruikers te bekijken die al langer een bepaald toestel in gebruik hebben, dus niet pas gekocht, en ook is handig om op internet te kijken of over het betreffende toestel mogelijk veel klachten bestaan.