to
door ton079 Nov 16, 2015 om 14:25
Voeding & gezondheid

Korting misleidend ?

Mij valt op, dat een bus deodorant (Axe), die ik normaal gesproken naar tevredenheid gebruik, in één van de vele aanbiedingen bij Supermarkten of drogisterijen, altijd sneller leeg is en er veel meer lucht in zit, dan in de normaal en zonder korting geprijsde busjes. Zijn meer mensen dat opgevallen ?

996 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

En is dan de omschrijving wel helemaal hetzelfde? Misschien gebruikt u wel meer, omdat het voordeliger was.:-)

En wat zegt de fabrikant op uw klacht?

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als het om dezelfde verpakking/inhoud gaat, zou ik zeggen: "Weeg het eens en kijk of daar dan verschil in zit..."

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is me niet opgevallen.
Lijkt me ook niet logisch als er dezelfde inhoud op staat.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ton079 schreef op maandag 16 nov 2015, 14:25: Mij valt op, dat een bus deodorant (Axe), die ik normaal gesproken naar tevredenheid gebruik, in één van de vele aanbiedingen bij Supermarkten of drogisterijen, altijd sneller leeg is en er veel meer lucht in zit, dan in de normaal en zonder korting geprijsde busjes. Zijn meer mensen dat opgevallen ?

Misschien gebruik je wel meer omdat het zo lekker goedkoop was;-)

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt er gerust van uit gaan dat het vullen van een bus deodorant gedaan wordt met zeer geavanceerde machinerie.

Een grammenweger kost ongeveer € 15,00.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een kleine batch maken met minder inhoud is duurder dan de standaardverpakking leveren. Die paar milliliter deodorant zijn de kosten niet. De kosten zitten in de productiestraat, verpakking, logistiek, transport, etc etc.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor alle reacties. Ik was voornamelijk geïnteresseerd in eensluidende bevindingen, maar die tref ik niet aan. Ik neem dus aan, dat het slechts een illusie van mij is.
Nee, ik heb de fabrikant niet aangeschreven en nee, ik heb bussen (eigenlijk nog) niet vergeleken. Wellicht dat ik dat nog eens doe.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op maandag 16 nov 2015, 14:44:
En als het om dezelfde verpakking/inhoud gaat, zou ik zeggen: "Weeg het eens en kijk of daar dan verschil in zit..."

Gebakken lucht misschien?!

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mij valt op dat u wel de beschuldiging uitspreekt, maar geen enkel voorbeeld van een supermarket waar ze stiekem minder in doen.

De gemiddelde supermarket krijgt een doos van 24 spuitbussen. En als die op zijn een nieuwe doos.

Het verschillend vullend lijkt mij dus een godsvermogen te kosten want elke winkel heeft natuurlijk weer een andere vulling.......

Kortom: AXE verliest op elke spuitbus 2 euro.....................

P.S. Hoeveel alcohol was geserveerd toen u dat verhaal hoorde op het verjaardagsfeestje?

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goh, ik wist niet dat supermarkten het moesten doen met een doos van 24 stuks...

Als je niet kunt lezen en niks zinnigs te zeggen hebt, reageer dan niet. Ik heb alleen gevraagd of er meerdere mensen deze ervaring hadden. Die heb ik tot op heden niet gezien en dus nam ik (al) aan, dat het kennelijk een illusie van mij was.

Uw laatste opmerking slaat nergens op: ik drink niet.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ton,

Je kunt nu wel boos reageren, maar even logistiek nadenken, laat zien dat een gewone grote supermarket echt geen 800 bussen van één merk in voorraad heeft. Elke supermarket wordt dagelijks aangevuld, gebaseerd op de doorlooptijd van product X. U aankopen worden gescand om te kunnen betalen, waardoor de supermarket exact weet hoeveel spuitbussen Axe per dag / week verkocht worden. Gezien de dagelijkse aanvoer heeft de supermarket slechts genoeg in huis te hebben om elke dag te kunnen leveren.

Vervolgens hebt u in het hoofd gekregen ( bewijzen niet genoemd) dat er afwijkende hoeveelheden geleverd worden.

Uw denkbeeld is logistiek gewoon niet mogelijk.

En als u dat blijft beweren, dan onstaat al gauw het idee dat het een sprookje op een verjaardag is.

Ik heb niet veel verstand van logistiek, maar tientallen jaren in de logistiek met dagelijk meerdere miljoenen items verzenden, heeft me toch een beetje geleerd hoe logistiek werkt. Mijn excuses dat ik over dat onderwerp verstand heb.