da
door danmil Mar 8, 2010 om 11:32
Geldzaken & recht

Kosten voor pintransactie

Hoe kan het dat na zo'n enorme reclamecampagne van "klein bedrag, pinnen mag" Er nog steeds instanties zijn zoals bv. benzinestations die 0,25 eurocent pinkosten in rekening brengen voor bedragen onder de 10 euro.
Een voorbeeld hier van is benzinestation "de rotonde" in 's-Gravenzande.

7933 12 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 8, 2010 om 12:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Dat is aan een ondernemer zelf te bepalen of hij hier wel of niet aan mee doet.

Mij viel het laatst op dat pinnen in onze super voor de boodschappen ongeacht bedrag gratis is maar op het moment dat ik (extra) geld erbij opnam ik daar dus Wel E 0,10 aan pinkosten voor betaalde...........;-(

Groetjes,

ikbenik
door ikbenik - Mar 8, 2010 om 12:19
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Pinnen kost geld.
Het is logisch dat de ondernemer die kosten doorberekend.

Dus begrijp ik die ophef niet.

de
door deek - Mar 27, 2010 om 03:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

pinnen waar dat dan ook mogelijk is hebben wij niet om gevraagd.
want het is de ondernemer die het aanbiedt.
we kunnen ook contant betalen,dus zijn de kosten voor de ondernemer en niet voor de klant.
ook bij een benzine station betaal je wat op de meter staat.
geeft de meter 10 euro aan dan betaal je 10 euro en geen 10 euro en 23 cent bijvoorbeeld.
als ik in een winkel met een artikel bij de kassa kom en zij wijzen mij op deze extra kosten die erbij komen laat ik het zo liggen.
met de mededeling dat er meer zaken zijn die niet aan deze gelegaliseerde diefstal doen.
er zijn heel veel zaken die deze kosten niet berekenen en zo hoort het ook.
als de ondernemer het te duur vindt dan haalt hij maar gewoon zijn spullen weg.
en gaat dan maar alleen contant afrekenen.
ik betaal in ieder geval vaak contant.
want die extra pinkosten is een gelegaliseerde diefstal die verboden moet worden.

only-me
door only-me - Mar 27, 2010 om 07:14
46 Antwoorden / 16 Vragen

Ik ben het met Deek eens, wij zijn niet verantwoordelijk voor alle bedrijfskosten. Daarbuiten wordt ons een bedrag berekend waarvan wij eigenlijk niet eens weten of dit de daadwerkelijke kosten zijn. Weet iemand hoe het zit met deze pinkosten ?

Laura

tdehond
door tdehond - Mar 27, 2010 om 07:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

De volumegebonden fee bedraagt voor:
PIN
Acquiring bank € 0,0026 per transactie
Issuing bank € 0,0026 per transactie

Chipknip
Acquiring bank € 0,0038 per transactie
Issuing bank € 0,0038 per transactie

Bron: klik hier
En dan staat er een toetredingstarief + een jaarlijks tarief vermeld.

only-me
door only-me - Mar 27, 2010 om 11:31
46 Antwoorden / 16 Vragen

Hoeveel moeten wij doorgaans betalen voor een pintransactie als deze niet gratis is........0,25 ? Staat dit wel in verhouding tot de daadwerkelijke kosten ?

Laura

tdehond
door tdehond - Mar 27, 2010 om 11:33
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=only-me schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 11:31]Hoeveel moeten wij doorgaans betalen voor een pintransactie als deze niet gratis is........0,25 ? Staat dit wel in verhouding tot de daadwerkelijke kosten ?

Laura

Ik betaal contant als ik moet betalen voor een pin transactie.

druifje01
door druifje01 - Mar 27, 2010 om 13:49
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Als je zó de hele maatschappij en alle handel doorfiltert op iritatiepunten en al dan geen wettelijkheden verzuur je je leven. Dat is niet de bedoeling van leven. Je leeft pas écht als je je eigen leven ruimte geeft en al het andere maar als een enorme absurditeit ziet die mensen samen en met elkaar gecreëerd hebben op grond van tegenstrijdige belangen. Natuurlijk mag niet zomaar alles, daarom is een dosis relativeringsvermogen is wel zo handig. Er is veel onrecht vooral bij de omgang met kinderen die als het groot geworden kinderen zijn niet meer weten waarom zij doen wat zij doen.

vladja
door vladja - Mar 27, 2010 om 13:56
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=druifje01 schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 13:49]Als je zó de hele maatschappij en alle handel doorfiltert op iritatiepunten en al dan geen wettelijkheden verzuur je je leven. Dat is niet de bedoeling van leven. Je leeft pas écht als je je eigen leven ruimte geeft en al het andere maar als een enorme absurditeit ziet die mensen samen en met elkaar gecreëerd hebben op grond van tegenstrijdige belangen. Natuurlijk mag niet zomaar alles, daarom is een dosis relativeringsvermogen is wel zo handig. Er is veel onrecht vooral bij de omgang met kinderen die als het groot geworden kinderen zijn niet meer weten waarom zij doen wat zij doen.

Wat heeft dit met pinkosten te maken?

Voor chatten en filosofie zijn er andere sites.

Vladja

druifje01
door druifje01 - Mar 27, 2010 om 14:02
1712 Antwoorden / 140 Vragen

O.K., begrepen.

justin34
door justin34 - Mar 27, 2010 om 15:02
25 Antwoorden / 16 Vragen

Wel apart:

Contant geld is voor een ondernemer riskant (overval)
Duur (storten kost meer dan pintransactie)
En kan ook nog vals zijn

En toch rekenen ze soms nog extra

Hoe dat kan? Tja gewoon extra omzet zou ik zeggen

tdehond
door tdehond - Mar 27, 2010 om 15:44
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=justin34 schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 15:02]Wel apart:

Contant geld is voor een ondernemer riskant (overval)
Duur (storten kost meer dan pintransactie)
En kan ook nog vals zijn

En toch rekenen ze soms nog extra

Hoe dat kan? Tja gewoon extra omzet zou ik zeggen

Daarom betaal ik contant als ik voor pinnen moet betalen en als ik mijn portemonnee vergeten ben, pin ik bij de concurrent.