po
door post36 Mar 14, 2011 om 00:08
Computers & telefonie

KPN geeft privegegevens door aan reclamebureaus's?

Enige tijd geleden heb ik een KPN mobiel abbo afgesloten, bij het afsluiten heb ik een typefout gemaakt. Sinds kort krijg ik diverse geadresseerde reclame (tele2, postcodeloterij, hulp bij belastingdienst enz.) met dezelfde typfout. Conclusie KNP geeft mijn persoonsgegevens door aan reclamebureaus oid. Mag dit zomaar? Naast het feit dat ik het nogal onkies vind zit hier ik hier ook helemaal niet op te wachten

533 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 14, 2011 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Elke dag duizenden keren gebeuren er dingen die niet mogen, waarom den je dat het bij kpn niet zou kunnen ? het zijn ook mensen, en ze zijn inderdaad ook corrupt.
Net als sommige door rood rijden, kan de KPN ook de wet overtreden. Maar omdat ze heel erg groot zijn en niet onder toezicht van de overheid, kunnen ze doen wat ze willen, jouw advokaat zal ze toch niet aan kunnen :) dus ja.
Bedankt MarktWerking.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2011 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

hagaman schreef op maandag 14 mrt 2011, 00:15: Maar omdat ze heel erg groot zijn en niet onder toezicht van de overheid, kunnen ze doen wat ze willen

Nooit van de OPTA gehoord zeker?
En laat dat nou toevallig wel een overheidsinstelling zijn....

En het zal ongetwijfeld in de KPN contractvoorwaarden staan dat "Uw gegevens worden gebruikt om U aantrekkelijke aanbiedingen door derden te doen"...

ve
door verwijderd - Mar 14, 2011 om 07:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het bij kpn vandaan komt is het natuurlijk wel vreemd dat ze jouw gegevens aan concurrent Tele2 zouden doorgeven.....

ve
door verwijderd - Mar 14, 2011 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ach wat zal ik zeggen, je gegevens worden gewoon door verkocht, ze vangen er dus geld voor, je mag je dan zo goed indekken, door je bij allerlei instanties aan te melden om niet lastig gevallen te worden, dat is dus flauwekul, alles wat daarvoor gebeurt is ligt gewoon op straat en is vrij verkoopbaar, ik werd onlangs benadeerd door een bedrijf ""FUSSELASTIC"", nog nooit van gehoord, maar ik kreeg wel een geadreseerde reclamefolder binnen op naam van mijn vader die in 1990 al overleden is reactie van het bedrijf, goh vervelend we geven wel door aan het bedrijf dat je vader overleden is...
Dus kan je zien dat hoe dan ook je gegevens verkoopbaar zijn en blijven, alles draait om geld,

ve
door verwijderd - Mar 14, 2011 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heb je iets aan onderstaande link. Geeft aan onder welke omstandigheden een bedrijf persoonsgegevens mag doorspelen

Mogen organisaties mijn gegevens aan anderen doorgeven?

ve
door verwijderd - Mar 14, 2011 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

hagaman

......het zijn ook mensen en ze zijn inderdaad ook corrupt.

Leuke uitspraak!

ve
door verwijderd - Mar 14, 2011 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

hagaman schreef op maandag 14 mrt 2011, 00:15: Elke dag duizenden keren gebeuren er dingen die niet mogen, waarom den je dat het bij kpn niet zou kunnen ? het zijn ook mensen, en ze zijn inderdaad ook corrupt.
Net als sommige door rood rijden, kan de KPN ook de wet overtreden. Maar omdat ze heel erg groot zijn en niet onder toezicht van de overheid, kunnen ze doen wat ze willen, jouw advokaat zal ze toch niet aan kunnen :) dus ja.
Bedankt MarktWerking.

Is nogal een grove beschuldiging om ca. 20.000 KPN mensen van corruptie beschuldigen zonder enige vorm van bewijs. Of is het bij jou "zoals de waard is....".

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

tp schreef op maandag 14 mrt 2011, 00:21:
hagaman schreef op maandag 14 mrt 2011, 00:15: Maar omdat ze heel erg groot zijn en niet onder toezicht van de overheid, kunnen ze doen wat ze willen

Nooit van de OPTA gehoord zeker?
En laat dat nou toevallig wel een overheidsinstelling zijn....

En het zal ongetwijfeld in de KPN contractvoorwaarden staan dat "Uw gegevens worden gebruikt om U aantrekkelijke aanbiedingen door derden te doen"...

Ik ken OPTA persoonlijk door mijn professie :) geloof me dat is een achterhaalde organisatie die eigen gegevens databanken jaren niet vernieuwt, en zelf ook eigenlijk buiten de overheids taken zich mengt in financiële interesse's van groote bedrijven.
en daarom zie je ook dat opta heel stil is bij heel belangrijke oplichterij kwesties.
Trouwens OPTA zelf is ook een grote oplichter, ik ken klanten die op een goede manier zaken doen, niemand oplichten en toch door OPTA op foutieve manier worden behandeld waardoor deze klanten vele duizenden op goede manier verdiende geld niet kunnen krijgen.
Terwijl er honderden oplichters bedrijven zijn, die zelfs op tv bij vara verschijnen en met deze gebeurt niets :)
Dus OPTA ? nix OPTA. nix Overheid.
MARKTWERKING :)
Mens en fatsoen is ver geschoven, prioriteit nummer een is GELD.
Zolang Nederland deze principe gaat volgen zal er niets verbeteren, straks verschillen we niet meer van Amerikosen.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op maandag 14 mrt 2011, 10:49:
hagaman schreef op maandag 14 mrt 2011, 00:15: Elke dag duizenden keren gebeuren er dingen die niet mogen, waarom den je dat het bij kpn niet zou kunnen ? het zijn ook mensen, en ze zijn inderdaad ook corrupt.
Net als sommige door rood rijden, kan de KPN ook de wet overtreden. Maar omdat ze heel erg groot zijn en niet onder toezicht van de overheid, kunnen ze doen wat ze willen, jouw advokaat zal ze toch niet aan kunnen :) dus ja.
Bedankt MarktWerking.

Is nogal een grove beschuldiging om ca. 20.000 KPN mensen van corruptie beschuldigen zonder enige vorm van bewijs. Of is het bij jou "zoals de waard is....".

Oo wat een persoonlijkheid kwestie :) Het zijn gewone mensen, of het 20000 zijn of 2 doet er niet toe, hoe meer des te erger :) en verder beschuldig ik niet 20.000 mensen van KPN maar het gegeven dat KPN heet, en daaronder heb je dus de 19950 mensen dat zijn net als mieren die gewoon taken uitvoeren, en dan heb je de restante 50, die miljoenen verdienen, door onder andere zulke dingen te doen.
Dus ja je mag wel dramatiseren maar feiten blijven feiten.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2011 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou.....je postings lezend en met in het achterhoofd je diverse andere bijdragen kan ik maar tot één conclusie komen:
Iemand die door zijn professie beweert de OPTA te kennen maar niet weet dat dit een overheidsinstelling is....
Tja, ben je niet erg geloofwaardig.

En indirect beschuldig je natuurlijk wel alle medewerkers van KPN, Het bedrijf afbranden geldt dan ook voor al hun personeel!