fa
door fam.marrewijk Nov 9, 2014 om 12:55
Computers & telefonie

KPN levert slecht internet

Hallo,

Wij zijn al lang een trouwe klant van KPN en wij betalen netjes voor ons internet. Wij betalen voor 10MB per seconde en daarvan horen wij minimaal 6MB per seconde binnen te krijgen ( Dit is al veel minder dan waarvoor wij betalen ). Ons internet was zo traag en slecht dat wij op onderzoek gingen. Na vele weken een speedtest te hebben gedaan blijkt dat ons internet nooit boven de 6MB per seconde komt. Ons internet varieert tussen de 2.09 MB per seconde en 5.26 MB per seconde. Dit is niet waarvoor wij netjes betalen. Met dit internet is het niet mogelijk om er normaal gebruik van te maken. Er kan maximaal 1 iemand gebruik maken van het internet en zelfs dan is het te slecht om echt te kunnen internetten. We hebben al vaak gebeld en brieven geschreven naar KPN maar nooit normaal antwoord gekregen. We zijn het zat en we willen het internet krijgen waarvoor we al jaren betalen.Zouden jullie ons kunnen helpen om dat voor elkaar te krijgen?

Mvg fam. van Marrewijk

807 8 Rapporteer

ro
door ron530 - Nov 9, 2014 om 13:21
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U heeft waarschijnlijk een abonnement die tot 10 Mb snelheid kan leveren dat wil dus niet zeggen dat die snelheid ook gegarandeerd is. Er is ook geen ondergrens van 6 Mb van toepassing want die kan door de provider nooit hard gemaakt worden. Een ADSL internetverbinding is afhankelijk van het telefoonnet die bestaat uit wijkcentrales en koperdraad als u ver van de wijkcentrale af zit dan treedt er een enorm verlies in snelheid op. In uw geval is 5,26 mb nog redelijk te noemen.

diumenge
door diumenge - Nov 9, 2014 om 13:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat jullie netjes betalen is een overbodige melding, vanzelfsprekend is je betaalgedrag niet van invloed op de snelheid.

Is kabelinternet geen optie?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 9, 2014 om 13:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Klopt hiermee is niet fatsoenlijk te internetten, 'n simpele foto versturen kost je ruim 1 minuut.

Er is maar één oplossing mogelijk, overstappen op 'n ander kabeltje. Is dat niet beschikbaar kun je 'n verhuizing overwegen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 9, 2014 om 14:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

ps, met dat overstappen kun je ook nog eens veel geld besparen :-).

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2014 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kunt u niet upgraden naar maximaal 50 Mb?

costnix
door costnix - Nov 9, 2014 om 18:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

We zijn verwend geraakt. ooit ben ik begonnen met een modem, die deen "snelheid had can 75 bit/s up en 1200 bit down. In die tijd heette het nog baud.

diumenge
door diumenge - Nov 9, 2014 om 18:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=costnix schreef op zondag 9 nov 2014, 18:25]We zijn verwend geraakt. ooit ben ik begonnen met een modem, die deen "snelheid had can 75 bit/s up en 1200 bit down. In die tijd heette het nog baud.
Toen waren de bestanden ook kleiner en bestond er nog een online (HD) video. Een update van MS DOS stond op één 1,44MB diskette... Internetten met tussen de 2 en 5 Mbit/s is verre van ideaal, maar nog wel te doen.

diumenge
door diumenge - Nov 9, 2014 om 18:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

geen online video, bedoelde ik uiteraard