ja
door jacquelineharm Jan 18, 2015 om 14:43
Auto & vervoer

Kraslot

ik heb 2 weken geleden bij de coop in Dieren een kraslot gekocht en heb daarop 100 euro gewonnen. Nu blijkt deze verlopen te zijn en ze willen mij niet uitbetalen Wat nu?

14945 19 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 18, 2015 om 14:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Staat dat niet ergens in de voorwaarden dat dit op die manier niet meer uit betaalt wordt?

edrick3
door edrick3 - Jan 18, 2015 om 14:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jacquelineharm,

Ik heb een prijs gewonnen op mijn kraslot. Hoe kan ik deze innen?
Is uw prijs € 50 of lager dan betaalt de winkelier u in de meeste gevallen uit. Wanneer de winkelier niet uitbetaalt of uw prijs is hoger dan € 50,- t/m € 5.000 dan ontvangt u uw prijs binnen 31 werkdagen, nadat wij uw kraslot aangetekend van u hebben ontvangen, op uw bank- of girorekening. De kosten van verzending wordt uiteraard teruggestort op uw betaalrekening. Voor prijzen boven € 5.000 belt u de klantenservice via 0800-1504 (gratis).

Hoezo blijkt dat lot verlopen te zijn? Waaruit blijkt dat? Wie zegt dat?
In ieder geval dan teruggaan naar het verkooppunt (maar heb je een bewijsje dat dat lot daar gekocht is?)
Heb je al contact met de Klantenservice gehad?

ja
door jacquelineharm - Jan 18, 2015 om 15:14
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 18 jan 2015, 14:54]Hallo jacquelineharm,

Ik heb een prijs gewonnen op mijn kraslot. Hoe kan ik deze innen?
Is uw prijs € 50 of lager dan betaalt de winkelier u in de meeste gevallen uit. Wanneer de winkelier niet uitbetaalt of uw prijs is hoger dan € 50,- t/m € 5.000 dan ontvangt u uw prijs binnen 31 werkdagen, nadat wij uw kraslot aangetekend van u hebben ontvangen, op uw bank- of girorekening. De kosten van verzending wordt uiteraard teruggestort op uw betaalrekening. Voor prijzen boven € 5.000 belt u de klantenservice via 0800-1504 (gratis).

Hoezo blijkt dat lot verlopen te zijn? Waaruit blijkt dat? Wie zegt dat?
In ieder geval dan teruggaan naar het verkooppunt (maar heb je een bewijsje dat dat lot daar gekocht is?)
Heb je al contact met de Klantenservice gehad?

ja
door jacquelineharm - Jan 18, 2015 om 15:28
7 Antwoorden / 1 Vragen

Achter op het lot staat een datum, maar wie controleert dat?
In de winkel heb ik voor ik het lot inwisselde 2 van de zelfde loten willen kopen , maar deze bleken ook verlopen te zijn zo wisten ze dat ik het lot daar gekocht heb.Ze verkochten deze dus nog steeds.
Als troost kon ik een ander lot krijgen. Ik heb daar geen genoegen mee genomen.
Hun reactie was dat als ze mij uitbetaalden zij een tekort in kas hadden.

edrick3
door edrick3 - Jan 18, 2015 om 15:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jacquelineharm,

Zou dit toch even melden bij de Organisatie van Krasloten!
Dit kan natuurlijk niet.
De verkoper van het lot dient zijn/haar verantwoordelijkheid te nemen.

ja
door jacquelineharm - Jan 18, 2015 om 15:55
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dat ga ik zeker doen.De uitkomst zal ik jullie laten weten.

labren
door labren - Jan 19, 2015 om 17:37
862 Antwoorden / 0 Vragen

koop jij dan verlopen kras loten????? controleer jij dat dan niet als je dat lot koopt???? dat is zeer dom dan ....en ik wist niet eens dat een kraslot kan verlopen???????????

getty
door getty - Jan 19, 2015 om 17:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=labren schreef op maandag 19 jan 2015, 17:37]koop jij dan verlopen kras loten????? controleer jij dat dan niet als je dat lot koopt???? dat is zeer dom dan ....en ik wist niet eens dat een kraslot kan verlopen???????????

Wat een domme reactie. Als u niet weet dat een kraslot kan verlopen, dan controleert u dat blijkbaar ook niet.....

audb
door audb - Jan 19, 2015 om 18:41
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als de krasloten nog steeds verkocht worden dan is er sprake van misleidende handels praktijken en dan kan u daar aangifte van doen bij de politie.

audb
door audb - Jan 19, 2015 om 18:43
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Niet de koper is verantwoordelijk maar de verkoper maar als deze al over tijd zijn dan zou ik me zeker zorgen maken over de producten die ze daar verkopen.

door 1953 - Jan 19, 2015 om 20:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=jacquelineharm schreef op zondag 18 jan 2015, 14:43]ik heb 2 weken geleden bij de coop in Dieren een kraslot gekocht en heb daarop 100 euro gewonnen. Nu blijkt deze verlopen te zijn en ze willen mij niet uitbetalen Wat nu?

Neem contact op met de organisatie van de kraslot.

edrick3
door edrick3 - Jan 19, 2015 om 20:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 19 jan 2015, 20:08]

Neem contact op met de organisatie van de kraslot.

Reactie van 18/1 15.37 uur gelezen? ;-)

macwouter
door macwouter - Jan 19, 2015 om 20:58
825 Antwoorden / 9 Vragen

Dit is toch wel erg spannend. Kunt u mij vertellen wat voor krasloten u gekocht heeft ? Komen die uit de dispenser van de Lotto of is het een actie van een plaatselijke winkel. Als die loten afkomstig zijn van de Lotto kan ik voor u controleren of het wel klopt wat de winkelier verteld. Heb namelijk een heel dossier van alle loten zoals FlappeKrassen, Zevenklapper, Klavertje 4, Spaarvarken en nog meer. Ik kan precies zien welke loten uit de roulatie zijn gegaan en de geldigheid van alle krasloten die bij mij nog in de dispenser zitten. Krasloten die op 18 Januari retour gevraagd zijn bij de lotto zijn nog 2 jaar inwisselbaar dus......roept u maar.

ja
door jacquelineharm - Jan 22, 2015 om 12:20
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Edricks3
Ik heb zeker die reactie gelezen en de raad opgevolgd.
Maandag met de lotto gebeld. Het gesprek was zeer hoopvol Moet een brief met het hele verhaal naar ze opsturen plus het lot.
Dit doe ik natuurlijk wel aangetekend met bewijs van ontvangst.
Het ver volg meld ik nog.

ja
door jacquelineharm - Jan 22, 2015 om 12:31
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Macwouter,
Het is een lot van de Lotto een flappenkrassen het nr is 157331-047.
Achterop staat: geldig t/m 30 november 2014.
Het lot kwam uit een dispenser.

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2015 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maak een kopie.

ja
door jacquelineharm - Jan 22, 2015 om 16:54
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Tijgert
dat ik gedaan

ja
door jacquelineharm - Feb 12, 2015 om 12:02
7 Antwoorden / 1 Vragen

HOERA het is opgelost vandaag kreeg ik de 100 euro overgemaakt van de Lotto plus de kosten van de aangetekende brief.
DANK U WEL LOTTO.

OOK IEDEREEN DIE MIJ TIPS GAVEN BEDANKT !!!!!!!

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2015 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, weer een probleem uit de wereld. Bedankt voor het terugmelden.