lj
door ljverbeek Oct 5, 2015 om 14:26
Geldzaken & recht

KVK adviseert overstappen energieleverancier

Ik werd gebeld door KVK inzake overstappen naar een goedkopere energieleverancier. Dat heb ik gedaan, heel veel ellende en geld verloren. De KVK blijkt dit niet te zijn geweest maar wie heeft mij dan gebeld? Ik zit nu weer vast aan een nieuw abonnement bij Electrabel. De vorige energieleverancier moet ik € 400,- boete etalen. We kan mj helpen?

2011 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2015 om 14:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ljverbeek,

KvK? Heb je een bedrijf?
Reageer je altijd 'zomaar' als je gebeld wordt.
Je hebt dan toch papieren toegestuurd gekregen?
Niet gelezen?
Vind dit een raar verhaal.
..... wie heeft mij dan gebeld?......
Dat zal dus wel een linkmiechel van Electrabel geweest zijn als je daar nu een contract hebt afgesloten.
....We kan mij helpen? ....
Op dit forum ..... denk het niet.

lj
door ljverbeek - Oct 5, 2015 om 14:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik sta ingeschreven bij de KVK, als ZZPer en ben ervan uitgegaan dat het i.d.d. de KVK was die kleine ondernemers wou helpen met de energiekosten....stom van mij, klopte dus niet! Ik baal vreselijk hiervan!

Cookies
door Cookies - Oct 5, 2015 om 14:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ik zit nu weer vast aan een nieuw abonnement bij Electrabel.........

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen na ontvangst contract als het een consumentenaansluiting betreft.

aurora1
door aurora1 - Oct 5, 2015 om 15:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is die 400 euro boete wegens het niet uitgediend en dus te vroeg opgezegd hebben van het contract bij de vorige energieleverancier?
Ik las op de website van Electrabel dat ze die boete niet vergoeden.

aurora1
door aurora1 - Oct 5, 2015 om 15:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dit klik hier ben ik ook nog tegen gekomen.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 5, 2015 om 17:32
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Voor de duidelijkheid; KVK is er niet voor u, KVK is er alleen voor 'zichzelf', opdat het een super eenvoudige manier van heel veel geld verdienen is.
KVK verkoopt alleen uw naw-gegevens, meer doen ze daar niet. Bij het inschrijven is het zelfs zo, voordat u weer thuis bent heeft u de eerste spam al te pakken..

ro
door romy25 - Nov 9, 2015 om 17:22
18 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt altijd een opzegtermijn van 14 dagen en ik vind het heel vaag dat je hierop in ben gegaan vooral als ondernemer, het is al gebeurd.

Zit je nog in je bedenktijd dan kan je altijd annuleren!

Mocht je gaan overstappen naar een andere maatschappij
kijk eerst je huidige contract goed na! Zorg ervoor dat je geen overstapboete of iets dergelijk krijgt. Denk goed na hoe lang je bij een maatschappij wilt zitten. Energieprijzen veranderen 2 keer per jaar of je daar ook van wilt profiteren moet je zelf weten. Zo niet, zorg er wel voor dat je geen extra kosten krijg van je huidige leverancier.

ro
door romy25 - Nov 9, 2015 om 17:30
18 Antwoorden / 0 Vragen

je eindnota + overstapboete hebben voor dat bedrag gezorgd denk ik. Als je dit echt niet wilt betalen zal je het met de leveranciers moeten bespreken of een hogere stap nemen en een bond inschakelen. Voor de volgende keer als je gaat over stappen lees dit maar eens : energieleverancier kiezen

Cookies
door Cookies - Nov 9, 2015 om 18:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=romy25 schreef op maandag 9 nov 2015, 17:22]Je hebt altijd een opzegtermijn van 14 dagen en ik vind het heel vaag dat je hierop in ben gegaan vooral als ondernemer, het is al gebeurd.

Zit je nog in je bedenktijd dan kan je altijd annuleren!

Mocht je gaan overstappen naar een andere maatschappij
kijk eerst je huidige contract goed na! Zorg ervoor dat je geen overstapboete of iets dergelijk krijgt. Denk goed na hoe lang je bij een maatschappij wilt zitten. Energieprijzen veranderen 2 keer per jaar of je daar ook van wilt profiteren moet je zelf weten. Zo niet, zorg er wel voor dat je geen extra kosten krijg van je huidige leverancier.

Topic is van begin oktober, dus die bedenktijd is allang voorbij.

jo
door jorisw - Nov 9, 2015 om 21:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op maandag 5 okt 2015, 17:32]Voor de duidelijkheid; KVK is er niet voor u, KVK is er alleen voor 'zichzelf', opdat het een super eenvoudige manier van heel veel geld verdienen is.
KVK verkoopt alleen uw naw-gegevens, meer doen ze daar niet. Bij het inschrijven is het zelfs zo, voordat u weer thuis bent heeft u de eerste spam al te pakken..

Zijn er nog bedrijven, instellingen en personen die jij niet beschuldigt van dit soort dingen? In jouw belevingswereld hangt de hele wereld aan elkaar van oplichters. Gevalletje "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten"?

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 10, 2015 om 20:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 9 nov 2015, 21:42][quote=akkerdistel schreef op maandag 5 okt 2015, 17:32]Voor de duidelijkheid; KVK is er niet voor u, KVK is er alleen voor 'zichzelf', opdat het een super eenvoudige manier van heel veel geld verdienen is.
KVK verkoopt alleen uw naw-gegevens, meer doen ze daar niet. Bij het inschrijven is het zelfs zo, voordat u weer thuis bent heeft u de eerste spam al te pakken..

Zijn er nog bedrijven, instellingen en personen die jij niet beschuldigt van dit soort dingen? In jouw belevingswereld hangt de hele wereld aan elkaar van oplichters. Gevalletje "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten"?
Klik.