di
door dipo Mar 12, 2015 om 07:21
Computers & telefonie

Laptop automatisch aan

Om 23.00 uur sluit ik de laptop af. Om plm 2.00 uur gaat hij automatisch aan. Hoe kan dat?

4246 18 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 12, 2015 om 07:50
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe sluit u precies de laptop af?

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 12, 2015 om 09:23
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Dipo,
misschien hebt u uw virusscanner zo afgesteld dat er om 2uur gescand of geoptimaliseerd wordt. Om de laptop echt uit te zetten: stekker eruit.
Vr. gr.

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2015 om 09:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dipo,

Zoals hierboven gevraagd: hoe sluit je je laptop af?
Als je de laptop écht afsluit zou dit niet mogelijk moeten zijn, maar waarschijnlijk zet je de laptop in slaap-/sluimerstand of stand-by.
Dan blijven er op de achtergrond processen actief.
Er kan bv. ge-update worden o.i.d.

Met vr.gr.

costnix
door costnix - Mar 12, 2015 om 09:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@sjoppie,
Dan moet de TS ook nog de accu verwijderen, anders gaat de laptop nog steeds aan :-)

@dipo
De laptop niet in sluimer- of slaapstand yetten, maar echt afsluiten.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 12, 2015 om 09:37
7188 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=costnix schreef op donderdag 12 mrt 2015, 09:28]@sjoppie,
Dan moet de TS ook nog de accu verwijderen, anders gaat de laptop nog steeds aan :-)

Absoluut waar, niet aan gedacht omdat ik altijd zonder accu werk.;-)

crewmember
door crewmember - Mar 12, 2015 om 12:01
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn verschillende dingen die een laptop of pc uit slaapstand kunnen halen:

1:Gepland onderhoud /updates van windows.
2:Geplande virusscan
3:Packet gegevens van je router.

Om 1 en 2 uit te zetten kan je het volgende doen: (Ik zit op een engelse pc dus vertaling zal niet 100% zijn)

Start-->Configuratiescherm-->Energiebeheer
Ga dan naar de instellingen van het schema dat nu aanstaat via schema instellingen wijzigen.
Geavanceerde instellingen
In het menutje dat opend, slaap instellingen selecteren en en dan de timers op uit zetten.

Als dit niet werkt zijn er nog meer opties. Maar dit is het makkelijkst.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 12, 2015 om 13:21
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Met welke versie van Windows werkt u? Als het 8.1 is dan is dit uit te zetten.

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2015 om 13:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 12 mrt 2015, 13:21]Met welke versie van Windows werkt u? Als het 8.1 is dan is dit uit te zetten.

Met alle andere versies ook.

f.weele
door f.weele - Mar 12, 2015 om 15:32
1085 Antwoorden / 27 Vragen

zie bijgaande link van microsoft, (alles even uitvouwen): klik hier

m.vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 12, 2015 om 16:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 12 mrt 2015, 13:24][quote=valerius-2 schreef op donderdag 12 mrt 2015, 13:21]Met welke versie van Windows werkt u? Als het 8.1 is dan is dit uit te zetten.

Met alle andere versies ook.

Ik kijk niet verder dan waar ik zelf mee werk, want daar kan ik alles vinden.

ji
door jingle - Mar 13, 2015 om 12:01
36 Antwoorden / 0 Vragen

Dipo lijkt zijn laptop nu echt uitgezet te hebben.... :)

edrick3
door edrick3 - Mar 13, 2015 om 12:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=jingle schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 12:01]Dipo lijkt zijn laptop nu echt uitgezet te hebben.... :)
LOL
Zou inderdaad wel aardig zijn als er een reactie zou komen.

th
door thomas46 - Mar 13, 2015 om 13:40
43 Antwoorden / 6 Vragen

Ik denk dat je het moet zoeken in de BIOS van de Pc , daar zit een functie Wake on Lan, die moet volgens mij uit staan

zie onder

Wat zijn 'Wake on LAN'-mogelijkheden?

Van toepassing op Windows 7

Dankzij Wake on LAN, een technologie die ook wel Remote Wake-up (of extern activeren) wordt genoemd, kan een netwerkcomputer op afstand worden ingeschakeld via een speciaal gegevens pakket (een zogenaamd Magic Packet). Ook als de computer uitgeschakeld is, 'luistert' de netwerkadapter naar het netwerkverkeer. Bij ontvangst van het speciale pakket kan de netwerkadapter de computer inschakelen.

Wake on LAN wordt voornamelijk door systeembeheerders gebruikt voor onderhoudswerkzaamheden op afstand. De computer waarop het Magic Packet wordt ontvangen, moet beschikken over een systeemkaart, een netwerkadapter, een adapter stuurprogramma en een computer-BIOS (Basic Input/Output System) die het gebruik van Wake on LAN ondersteunen.

In Windows 7. is Wake on LAN op desktopcomputers standaard ingeschakeld, maar uitgeschakeld op laptops. Lees voor meer informatie het Microsoft TechNet-artikel Energiebeheer voor netwerkapparaten in Windows 7.

di
door dipo - Mar 14, 2015 om 22:27
15 Antwoorden / 14 Vragen

Beste mensen, hartelijk dank voor de vele reacties. Met name die van Crewmember heeft me geholpen het probleem te verhelpen. Nogmaals dank!

edrick3
door edrick3 - Mar 15, 2015 om 08:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi dat je probleem is opgelost.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 20, 2015 om 10:41
39 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien een idee je mousepad uit te schakelen? Het kan zijn dat als deze iets merkt, hij weer op actief gaat...

edrick3
door edrick3 - May 20, 2015 om 12:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

- misschien een idee om eens naar de datum van het topic te kijken? ;-)
- .... Het kan zijn dat als deze iets merkt, hij weer op actief gaat......
Ja, daar loopt elke nacht om 2 uur een kaboutertje overheen.

pino123
door pino123 - May 20, 2015 om 13:55
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=julesvermeire81 schreef op woensdag 20 mei 2015, 10:41]Misschien een idee je mousepad uit te schakelen? Het kan zijn dat als deze iets merkt, hij weer op actief gaat...

Misschien even lezen.... Probleem is opgelost, dus mousepad zal het niet zijn...