ko
door koensterker Jun 5, 2015 om 13:14
Geldzaken & recht

Leeftijdsgrens rood staan bij Ing

wie weet of rood staan nog mag als je bijvoorbeeld 65+ bent?
En hoe zou je dat bedrag dan af moeten betalen?

3481 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 5, 2015 om 13:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo koensterker,

De voorwaarden van je pinpas/kredietkaart veranderen m.i. niet doordat je 65 geworden bent.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jun 5, 2015 om 13:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@koensterker,

Van de site van ING:

Wanneer kan ik een lening aanvragen?

U kunt een lening aanvragen als u:

• een Betaalrekening van ING heeft;

• in Nederland woont;

• tussen 18 en 69,5 jaar bent;

• inkomen heeft.

Let op: als u een bijstands- of werkloosheidsuitkering heeft, kunt u geen lening aanvragen.

zoekster
door zoekster - Jun 5, 2015 om 13:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is wel zo dat er bij je rekening vaak al staat aangegeven hoeveel je maximaal mag rood staan. Dat staat boven uw rekening als u inlogt (ik ga er nu even vanuit dat u internetbankiert). U klikt dan op 'hoeveel kunt u rood staan'?

Dat is dan volgens mij geen echte lening, maar moet wel snel weer worden terugbetaald. Dat geloof ik althans, ik heb hier nog nooit gebruik van gemaakt. Maar ik ken er genoeg die aan het eind van de maand rood staan.

Cookies
door Cookies - Jun 5, 2015 om 13:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoeveel je rood mag staan, is gekoppeld aan je inkomen. Daalt je inkomen sterk, wordt rood staan ook verminderd. Overigens kun je informatie hierover ook vinden op de site van de ING.

me
door mein33 - Jun 5, 2015 om 13:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ga er voor het gemak even vanuit dat u het heeft over rood staan op de betaalrekening, het zgn. kwartaalkrediet. Voor zover mij bekend is hier geen leeftijdsgrens aan verbonden.
Het rood staan op de betaalrekening is nogal een kostbare zaak, want u betaald nu ca. 15% rente en deze rente is variabel.
Eens per drie maanden moet uw saldo op uw betaalrekening positief zijn en is uw inkomen blijkbaar voldoende om aan deze voorwaarde te voldoen.
Hoe zou je dat bedrag moeten afbetalen ?? Dat lijkt mij nogal simpel (op het eerste gezicht) door minder uit te geven via de betaalrekening loopt u het tekort elke maand een stukje in. Ook kunt u bijstorten uit andere mogelijkheden als die voorhanden zijn.
Loopt het bedrag dat u rood staat dusdanig op dat u niet meer aan de verplichting om één maal per kwartaal een positief saldo te hebben kunt voldoen dan kan de ING het totaalbedrag dat u rood staat opeisen (maar misschien is daar wel een betalingsregeling voor) en zult u geen gebruik meer kunnen maken van deze kredietvorm.
Het is aan te raden om, indien u deze schuld niet zomaar even kunt inlossen, om naar een andere vorm van financiering (lenen) te zoeken waarbij de rentevergoeding een stuk lager uitpakt, dat bedrag kunt u dan als extra aflossing gebruiken.

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2015 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat verminderen van de mogelijkheid om rood te staan, doet de ING bij sterk verminderde inkomsten niet uit zichzelf.

Cookies
door Cookies - Jun 5, 2015 om 14:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 5 jun 2015, 14:03]Dat verminderen van de mogelijkheid om rood te staan, doet de ING bij sterk verminderde inkomsten niet uit zichzelf.

Vlg mij wel, maar goed, daar wil ik vanaf zijn. Te warm om dat uit te gaan pluizen.

Eén telefoontje naar de ING of zelf even spitten op de ING site en topicstarter weet het antwoord. Bovendien worden hier ook helemaal geen bedragen genoemd, en dat lijkt me voor de bank ook wel relevant.

Cookies
door Cookies - Jun 5, 2015 om 14:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vooruit dan meer, toch even de voorwaarden van rood staan opgezocht KLIK

Cookies
door Cookies - Jun 5, 2015 om 14:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: zie de art. 9 en 11.

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2015 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 5 jun 2015, 14:18]@tijger1: zie de art. 9 en 11.

Daar staat niets nieuws. Ik zeg ook niet dan de ING het niet KAN doen. Ik zeg alleen dat de ING dat niet doet, zolang je je verplichtingen maar nakomt.

zoekster
door zoekster - Jun 5, 2015 om 14:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Aangezien deze ts dezelfde is als deze gaat het waarschijnlijk om een zakelijk krediet, dan is rood staan sowieso geen goede keuze.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 5, 2015 om 15:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als inlog bij de ING bank dan krijgt al de vraag over het rood staan, Tenminste ik wel en ben dus 85 jaar en kan dat nog steeds doen maar de voorwaarde is dat inkomsten wel daar geboekt moet worden zoals pensioen .Ik maak geen gebruik er van maar als er is even te weinig opstaat dan is dat wel makkelijk dat er toch een incasso plaats kan vinden