sm
door smal Dec 5, 2011 om 14:51
Computers & telefonie

Linux installeren

Nadat men tot twee keer toe heeft getracht mijn ING rekening te plunderen wil ik graag linux installeren. Na installatie van avg is mijn pc extreem traag geworden en heb steeds vastlopers. Zeer irritant ! Waar kan ik een cd met linux kopen?

829 8 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - Dec 5, 2011 om 14:59
842 Antwoorden / 1 Vragen

Linux-distributies zijn op verscheidene plekken te verkrijgen, bijvoorbeeld:
- http://www.ubuntu.com/
- http://distrowatch.com/
- Uw lokale computer-boer.

Ik zou het alleen aan niemand aanraden, tenzij je heel goed weet wat je doet en / of je iemand in je directe omgeving hebt die je hierbij kan (en wil) helpen. Het is namelijk geen pakket wat je zo één-twee-drie onder de knie hebt...

aurora1
door aurora1 - Dec 5, 2011 om 15:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag smal,
Bij je vraag van ik meen 25 november meld je dat je Avast (o.a.) hebt geïnstalleerd.
Kan het zijn dat je meerdere virusscanners op je pc werkend hebt want dat werkt niet samen en kan )o.a.) vastlopen veroorzaken.
Heb je al je probleem voorgelegd op het Nucia forum waarnaar werd verwezen en een hijackthis logje laten beoordelen? Het kan zijn dat je pc nog steeds niet schoon is. Kijk ook even hier Klik hier...

vr.gr.

ro
door rond71 - Dec 5, 2011 om 16:21
9 Antwoorden / 1 Vragen

Avast kan op sommige PC's ook vertragend werken. Vertrouw er ook niet op dat 1 virusscanner alles tegenhoudt, en voer regelmatig updates uit.
Avast is een goede scanner, maar als je 3 verschillende scanners zou gebruiken vinden ze allemaal nog extra virussen/trojan horses indien aanwezig.

Indien het mogelijk is voor mensen om je rekening te hacken nadat je zelf via de pc hebt gebankierd, lijkt het me ook verstandig eens na te denken over de beveiligingen die jou bank gebruikt.

Wees vooral bedacht op wat je opent en download.

Suc6

zw
door zwaardvis - Dec 5, 2011 om 16:58
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Nooit meer dan 1 virusscanner installeren.Die bijten elkaar. Inderdaad als je Avast hebt, en dan AVG ook installeert, loopt de computer inderdaad vast. Oplossing: in Veilige modus AVG verwijderen.

akkefiet
door akkefiet - Dec 5, 2011 om 20:30
1075 Antwoorden / 10 Vragen

De nederlandse versie kan Ubuntu kan je hier ook downloaden: ubuntu-nl.org

Ik kan ik het je van harte aanraden en het is echt niet zo moeilijk (de nieuwste versies zijn zeer gebruiksvriendelijk)
Het is eerst even wennen maar het wijst zich vanzelf.

Na het downloaden moet je het bestand op CD branden.
Je kunt het vervolgens op je pc installeren (herstart de pc met de CD erin) en je krijgt daarbij de keuze-mogelijkheid om het naast Windows te installeren, zodat je elke keer bij het opstarten kunt kiezen tussen Ubuntu of Windows.

akkefiet
door akkefiet - Dec 5, 2011 om 20:36
1075 Antwoorden / 10 Vragen

@naitsoezn

Linux is door de komst van Ubuntu voor iedereen toegankelijk.
Zelfs een paar digibete kennissen van mij willen niet anders meer...

naitsoezn
door naitsoezn - Dec 5, 2011 om 20:47
842 Antwoorden / 1 Vragen

@akkefiet: ik ken Ubuntu, maar kan het gewoon niet toegankelijk noemen. Fijn dat je kennissen er goed mee overweg kunnen, en hopelijk kan TS er ook goed mee overweg (vandaar ook mn links naar Ubuntu). Ik kan het alleen aan niemand aanraden zonder een "disclaimer" erbij te zetten. Het heeft gewoon een vrij steile leercurve, die niet voor iedereen weggelegd is :-).

edevlieger
door edevlieger - Dec 5, 2011 om 20:48
20 Antwoorden / 0 Vragen

In jouw vraag zitten drie boodschappen.

Als je wilt voorkomen dat ze jou rekening kunnen plunderen, lijkt me Linux installeren niet de meest efficiënte oplossing. Ik zou in eerste instantie me afvragen waar de oorzaak ligt en dan een juiste aanpak kiezen.

Als je Linux wilt installeren dan is Ubuntu of Lubuntu voor een beginner een goede keuze.

Voor wat de virusscanner AVG. Dit raad ik iedereen van harte af (na 2 blunders in de afgelopen jaren - vastlopende pc door verkeerde update - en de traagheid hiervan).
Kies bij voorkeur Microsoft Security Essentials of Panda Cloud of Antivir.

Succes met je keuzes.