ch
door chantalsmout Apr 23, 2012 om 14:40
Voeding & gezondheid

Love 2 wait positiekleding

Ik heb zaterdag een broek gekocht bij Mama in Spe in Roosendaal. Een heerlijke broek van het merk Love 2 wait. Bij thuiskomst bleek dat de broek van 80 euro kapot was. Niet zomaar kapot, maar in het kruis zat gewoon een gat. Niks aan de hand ik heb de bon nog, dus ik vandaag terug gegaan naar de winkel. Heel me verhaal uitgelegd. Het meisje wat me hielp in de winkel keek ernaar, en bevestigde mij dat de broek inderdaad kapot is en dat dit niet kan. Ze deed er een speld aan, zodat andere mensen ook kunnen zien waar de fout zit in de broek. Als je een broek koopt van 80 euro mag je toch wel verwachten dat die goed is en niet kapot dus? Ze vertelde mij dat de broek terug gestuurd zou worden naar de fabrikant en dat die de broek zouden bepalen of hij dus wel of niet kapot is en of ik wel een nieuwe broek krijg of me geld terug. Raar???? Ik vroeg aan dat meisje of ze me al niet een nieuwe broek mee kon geven of me geld terug? Nee dat kon niet, de winkel beslist daar niet over maar de fabrikant. Vind dit allemaal erg vreemd, vooral met een broek van 80 euro. Nu heb ik dus betaald voor een broek die ik niet heb! Kan dit zomaar? De bon heb ik nog, en ze zouden me deze week nog opbellen om door te geven wat de fabrikant heeft gezegd.

1274 3 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 23, 2012 om 15:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Waren de broeken "op" dan? Natuurlijk is koop een koop en ruilen een voorrecht maar in dit geval had men toch of een andere broek of geld terug moeten geven. En, zoals ik begrijp, heeft ze die broek, met speld, weer teruggehangen in het rek? Gekker moet het niet worden. Dit is echt een beetje vreemd. En met de fabrikant heb je al helemaal niet mee te maken, je dealt met de winkel. Wat de fabrikant ook zegt, die winkel moet het netjes afhandelen. Love 2 wait doet zijn naam geen eer aan, beter is "wait 2 get your money back".

kiran
door kiran - Apr 23, 2012 om 15:31
2791 Antwoorden / 0 Vragen

chantalsmout

Hoe vreemd het ook klinkt, de winkel staat in haar recht. Wat nu gebeurt is dat de fabrikant gaat bekijken of het een fabrikagefout is of niet. M.a.w. hun schuld of de uwe. Zou men u de schuld geven, bewijslast ligt bij de winkel.

Winkel besluit te repareren of vervangen.
Geld terug: indien men niet wil of kan repareren.

zwemmer
door zwemmer - Apr 23, 2012 om 15:48
2638 Antwoorden / 35 Vragen

In de meeste gevallen geeft men de klant in een soortgelijke situatie een andere broek, tenzij de verkoper eraan twijfelt of de schade door de fabrikant erkent wordt. Dan gaat hij op zeker en houdt een slag om de arm door het artikel eerst te laten onderzoeken op de ontstaansreden van de schade.

Zwemmer