ja
door jantiemes Aug 4, 2015 om 21:07
Computers & telefonie

Mediabox

Hallo ,
Ik overweeg de aanschaf van zo'n mediabox , nu is er nog geen verbod hierop .

De X9 lijkt mij een goed apparaat , wat zijn jullie bevindingen ?
Is het goed beeld
Zijn de films met nederlandse ondertitels
Wat zijn de nadelen ?
Groeten

11654 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 4, 2015 om 21:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ken het specifieke apparaat niet, maar weet wel ongeveer hoe ze werken. Goede kans dat het van de een op de andere dag niet meer werkt, reken dan niet op service.

Cookies
door Cookies - Aug 4, 2015 om 21:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Las toevallig vandaag onderstaand artikel in de Telegraaf:

Filmindustrie wil verbod streamingkastjes

Ze vliegen volgens de verkopers als warme broodjes over de toonbank, maar de filmindustrie in het zat: streamingkastjes voor de tv om voor een eenmalig bedrag onbeperkt films, series en sport te kijken.

Auteursrechtenwaakhond Stichting BREIN is bezig met een verbod van de mediaspelers die gewoon via internet zijn te bestellen, meldt de NOS dinsdag. Tegen een aanbieder loopt een zaak en als die wordt gewonnen kunnen ook andere verkopers worden aangepakt.
Ook filmdistributeur Dutch Filmworks ziet de streamingkastjes als een probleem. „Voor die films en series moet worden betaald. Dit is een vorm van downloaden uit illegale bron en dat mag niet in Nederland”, zegt René van Turnhout.
De mini-computers met namen als Filmspeler, Teevee.io, Ditistv en Allefilmskijken beloven vrijwel alles wat er op internet te vinden is met een paar klikken aan te bieden in goede kwaliteit én met ondertiteling. Ze kosten tussen de 80 en 160 euro.

Bron: Telegraaf.nl

Wat je vragen betreft, lees de reviews eens op de site van filmspeler KLIK

pi
door pieterwolters - Aug 4, 2015 om 21:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als deze dingen met torrenttechnologie werken ben je ook aan het uploaden en dat is illegaal. Het kan dus geen kwaad om de gebruikte techniek goed uit te zoeken voordat je er aan begint.

Verder is de kans ook aanwezig dat de kwaliteit soms slecht is, maar dat is hetzelfde als dat je films op de "ouderwetse" manier download. M.n. films die nog niet op blu-ray of DVD zijn gereleased zijn van slechte kwaliteit. Vaak zijn deze gemaakt met camera's in de bioscoop of kopieen van recensie-exemplaren.

Je kunt het jezelf ook een stuk makkelijker maken door gewoon voor een paar euro een film te huren via streamingdiensten. Dat deden we nog niet zo lang geleden ook met videobanden en dvd's, dus waarom zou dat nu niet meer kunnen?

dobby
door dobby - Aug 4, 2015 om 22:26
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 4 aug 2015, 21:44]Als deze dingen met torrenttechnologie werken ben je ook aan het uploaden en dat is illegaal. Het kan dus geen kwaad om de gebruikte techniek goed uit te zoeken voordat je er aan begint.
Erm.. slightly outdated.. even kort door de bocht, maar "downloaden van illegale bron" is ook al een tijdje niet meer legaal in de zin van vallend onder de "ThuisKopie" regeling..

Maar goed - Techniek en Juristiek (?? Justitiele zaken?? ???) hoeven niet perse hand in hand te lopen.

diumenge
door diumenge - Aug 4, 2015 om 22:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De discussie is momenteel of streamen nu wel of niet onder het downloadverbod valt.

aurora1
door aurora1 - Aug 4, 2015 om 23:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Artikel van Arnoud Engelfriet: klik hier: valt streamen ook onder het downloadverbod?

door 1953 - Aug 5, 2015 om 01:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zag er een rapportage gisteren over, inbreuken op het Auteursrecht. Europese Hof buigt zich erover.
Voorzichtig uitgedrukt, het zou best weleens kunnen dat de mediabox x9 wordt verboden voor gebruik, ook als streaming! Dan zit u met een waardeloze mediabox x9 misschien straks.

edrick3
door edrick3 - Aug 5, 2015 om 11:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

In ieder geval NIET aanschaffen bij filmspeler.nl
Klik

audb
door audb - Aug 5, 2015 om 12:42
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een verbod er op?
Oké dan maar een mini computer ofwel het verbod is onzin zolang er internet bestaat gaat het niet lukken om het uit te roeien.
Of er ondertitels bij een film zit is afhankelijk van de "uploader" soms wel en soms is het niet te vinden.
Overigens is XMBC de oude naam voor KODI een open bron software die op iedere computer kan gezet worden.

Toch liever geen kodi? https://popcorntime.io
Let wel even op allemaal, het gaat in alle gevallen dus ook met de mediabox X9 om downloaden/streamen (Van torrents of tv uitzendingen) en dat is sinds een tijdje verboden maar er tegen optreden gaat voorlopig niet gebeuren.

audb
door audb - Aug 5, 2015 om 12:45
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nog iets voor de "Lief" hebbers ;-)
Alleen voor 18 Plus

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 5, 2015 om 17:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 4 aug 2015, 21:40]Ook filmdistributeur Dutch Filmworks ziet de streamingkastjes als een probleem. „Voor die films en series moet worden betaald. Dit is een vorm van downloaden uit illegale bron en dat mag niet in Nederland”, zegt René van Turnhout.
Maar René van Turnhout waarom komt Dutch Filmworks dan niet met een legaal alternatief? Is natuurlijk makkelijk roeptoeteren in de media en al anderhalf decennium helemaal niets doen, maar daar los je het 'probleem' niet mee op, never nooit niet.

Overigens kun je beter een gewoone media-player kopen die offline te gebruiken is, film op een externe schijf (zonder voeding) zetten en kijken maar.

door 1953 - Aug 5, 2015 om 18:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 5 aug 2015, 17:54][quote=carola.83 schreef op dinsdag 4 aug 2015, 21:40]Ook filmdistributeur Dutch Filmworks ziet de streamingkastjes als een probleem. „Voor die films en series moet worden betaald. Dit is een vorm van downloaden uit illegale bron en dat mag niet in Nederland”, zegt René van Turnhout.
Maar René van Turnhout waarom komt Dutch Filmworks dan niet met een legaal alternatief? Is natuurlijk makkelijk roeptoeteren in de media en al anderhalf decennium helemaal niets doen, maar daar los je het 'probleem' niet mee op, never nooit niet.

Overigens kun je beter een gewoone media-player kopen die offline te gebruiken is, film op een externe schijf (zonder voeding) zetten en kijken maar.

Het blijft toch diefstal, inbreuken op het Auteursrecht, intellectueel eigendom en inkomstenderving.

Het gaat naar allerwaarschijnlijkheid de kant op zoals Wikileaks aan banden is gelegd.

diumenge
door diumenge - Aug 5, 2015 om 18:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 5 aug 2015, 17:54]Maar René van Turnhout waarom komt Dutch Filmworks dan niet met een legaal alternatief? Is natuurlijk makkelijk roeptoeteren in de media en al anderhalf decennium helemaal niets doen, maar daar los je het 'probleem' niet mee op, never nooit niet.
Er zijn zat legale alternatieven, maar die zijn natuurlijk weer niet goed (geen eerste dag Hollywoodfilms!) of niet goedkoop (maximaal drie euro per maand voor onbeperkt aanbod op alle apparaten van jou en de hele familie) genoeg?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 5, 2015 om 21:12
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Een heel simpel antwoord: als in eventuele navolging van u niemand meer betaalt komen er gewoonweg op gegeven moment geen films (en muziek) meer op de markt. Een oud en nog altijd goed toepasbaar gezegde: DE ZON GAAT VOOR NIETS OP en dat dan ook nog niet eens iedere dag.

ma
door manwijf - Aug 7, 2015 om 10:43
574 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen dat gezegde = Voor niets gaat de zon op. Spreekwoorden zijn vaststaande gezegden en mag je dus niet naar believen veranderen.