su
door suzehans Oct 12, 2014 om 16:44
Huishouden & energie

Meerwerk 25%, ik wil annuleren

Annulering aanschaf gietvloer. Wij hebben offerte getekende voor aanschaf vloer (prijs 6400 euro). Nu krijgen we omdat we (toevallig) een nadere vraag stellen, en wat foto's opsturen van onze huidige vloer, te horen dat offerte 1500 euro duurder wordt. Helaas past dat niet in de het budget. Dus wil ik van de offerte af. Dit zou nl. bijna 25% prijsverhogend werken. Sta ik in mijn recht?

671 5 Rapporteer

su
door suzehans - Oct 12, 2014 om 17:09
8 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi, mijn ondervloer is beschadigd door het uitbreken van de tegels en houten vloer. Ook komt er nog vloerverwarming in. In de eerste offerte is dit allemaal aangegeven. Toen is er 1400 bovenop de prijs gekomen (van 5000 naar 6400) om de ondervloer te repareren en gietklaar te maken. Nu zeggen ze na het zien van de foto's; deze vloer is te onregelmatig: er komt 1500 euro bij…

tenormin
door tenormin - Oct 12, 2014 om 17:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, dat word moeilijk, jammer dat je de foto's niet bij je had, had men beter inzicht gehad in de vloer hoe het er allemaal bij ligt. Je hebt dus eerst getekend en daarna foto's. Hoe snel na je opdracht heb je getracht te annuleren. Dan is er heel misschien nog een gaatje om eruit te springen, hoewel dit verdraaid moeilijk zal worden. Relevant is dus de tussentijd van tekenen en foto's.

su
door suzehans - Oct 12, 2014 om 17:20
8 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin. Het aanleveren van de foto's was geen vraag van de leverancier. Bij het aangaan van de opdracht moest de oude vloer er ook nog uit. Er zou een projectleider langs komne (na offerte) maar dat was nog steeds niet gepland. Daarom stuurde ik zelf maar foto's, Niet omdat ik uitging van meerwerk (daar is nooit over gesproken) maar omdat ik niet voor verassingen wilde komen te staan in de laatste week. Dan heb ik geen tijd meer om uit de planning te lopen als ik nog iets had moeten doen. Ze kunnen toch niet van ons eisen om 1500 extra te betalen?

tenormin
door tenormin - Oct 12, 2014 om 17:36
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=suzehans schreef op zondag 12 okt 2014, 17:20] Er zou een projectleider langs komen (na offerte) maar dat was nog steeds niet gepland. Niet omdat ik uitging van meerwerk (daar is nooit over gesproken) maar omdat ik niet voor verassingen wilde komen te staan in de laatste week. Dan heb ik geen tijd meer om uit de planning te lopen als ik nog iets had moeten doen. Ze kunnen toch niet van ons eisen om 1500 extra te betalen?

Dat is dan extra zuur dat u getekend heeft voor de projectleider bij u is langs geweest. In principe is een offerte een aanbieding die men mag bestuderen en niet gelijk behoeft te tekenen. Men kan immers vrijblijvend diverse offertes aanvragen en iemand kiezen die het meest in de richting van uw budget zit. Misschien komt @zoekster hier nog wel even buurten; zij heeft altijd meer praktische oplossingen en verwijzingen om iemand te gidsen.

su
door suzehans - Oct 13, 2014 om 13:25
8 Antwoorden / 3 Vragen

Rechtsbijstand geeft aan dat er twee opties zijn: leverancier levert zelfde kwaliteit voor eerste prijs of gaat akkoord met annulering zonder kosten.
In goed overleg met leverancier hebben we nu gekozen voor annulering. Iedereen dank voor het meedenken.