ie
door iefie May 7, 2015 om 20:51
Auto & vervoer

Misleiding bij een actie

Via een bekend social media platform worden vaak acties aangeboden, dit keer was het ter promotie van een tankstation met wasstraat in de buurt en speciaal i.v.m. een nieuw product.
De slogan was (zonder reclame)
Deze maand Teflon wax actie ter waarde van 39,= bij het poetscentrum! Tag een vriend of vriendin en ontvang beiden een gratis Teflon waxbehandeling.
Ik heb dit gedaan.

Na een week heb ik via een persoonlijk bericht (dus niet openbaar) het bedrijf een bericht gestuurd.
Ik heb ze gevraagd wanneer ik bericht zou kunnen ontvangen.

Reactie daarop was:
"Op 4 mei zijn er twee winnaars bekend gemaakt en binnenkort is er weer actie, blijf ons volgen"

Mijn reactie was:
"Dat is vreemd, er staat niet dat het een wedstrijd is, er staat tag en ontvang en dat heb ik gedaan."

Geen reactie meer gehad.

Dag later weer een bericht gestuurd met:
"Goedenavond,
Helaas verder geen reactie meer?
Ik hoop nog wat van jullie te horen!
Met vriendelijke groet"

Daarop reageren ze:
"Ik zie inderdaad dat het zo vermeld staat.
Echter is het een win actie waarbij het gaat om: TAG een vriend en 'maak kans' op een gratis Teflon behandeling. ik snap dat dit misleidend kan overkomen en we zullen de volgende actie aanpassen."

Als ik zo'n bedrijf zou zijn, zou ik me niet laten kennen en een extra wasbeurt geven, maar wat zou ik nu kunnen doen.
Ik heb print screens gemaakt van alle "acties" als een soort van bewijs.
Het gaat me niet om dat ik daar zo nodig een Teflon behandeling moet krijgen, maar op deze manier actie voeren en mensen misleiden lijkt me toch niet helemaal de juiste manier of wel?

Wie weet hier de juiste gang van zaken in?

471 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 7, 2015 om 22:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U heeft mijns inziens volkomen gelijk. Maar ja hoe uw recht te krijgen. Misschien de gang van zaken masr overal rondtoeteren, facebook, twitter en ga maar door.

U kunt ook ern klacht indienen bij de Reclame code commisdie. U krijgt dan ongetwijfeld gelijk, masr hebt daar verder niets aan.

zoekster
door zoekster - May 8, 2015 om 00:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Waarom een privébericht via facebook, doe het gewoon openbaar, dan weten anderen ook dat ze in de maling worden genomen. Zijn ze meteen gewaarschuwd voor de volgende 'actie'.